....

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

 

 

Νέες αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων ετοιμάζει το Οικονομικό επιτελείο, με την άνοδο των πωλήσεων να φαίνεται οτι έχει ανοίξει τις ορέξεις των Κυβερνώντων…

Πληροφορίες αναφέρουν πως η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να αλλάξει το ειδικό τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ) και να φορολογήσει οτιδήποτε «πράσινο» διαθέτει η αυτοκίνηση, όπως τα ηλεκτρικά , αλλά και τα υβριδικά αυτοκίνητα.


Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται το Οικονομικό επιτελείο, θα προστεθούν περισσότεροι φορολογικοί συντελεστές στο τέλος ταξινόμησης απο τους μόλις πέντε που υπάρχουν σήμερα, κάτι που σαφώς είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού σήμερα για ένα μόλις ευρώ (αν βάλει δλδ… πατάκια ο αγοραστής αυτοκινήτου), ο συνολικός φόρος για το αυτοκίνητο που παίρνει, διπλασιάζεται.

Ομως όπως όλα δείχνουν, η Κυβέρνηση θα… αρπάξει για άλλη μια φορά την ευκαιρία, όπως κάνει σε κάθε “ορθολογισμό” φόρων, για να βγάλει περισσότερα χρήματα, ιδιαίτερα απο μία αγορά που σημειώνει άνοδο, με την ανελαστική ανάγκη των κατόχων αυτοκινήτων να έχει φτάσει στο απόγειό της.


Οι πληροφορίες μας κάνουν λόγω για αύξηση των ποσοστών φορολόγησης του τέλους ταξινόμησης στις πρώτες δύο κατηγορίες, που είναι τα οικονομικότερα αυτοκίνητα (τα λεγόμενα αυτοκίνητα των… φτωχών) δηλαδή το 70% του όγκου των σημερινών πωλήσεων. Τα πιο ακριβά αυτοκίνητα θα μείνουν σταθερά σε τιμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να πέσουν, αφού θα προστεθούν περισσότεροι συντελεστές.


Παράλληλα η Κυβέρνηση θέλοντας να βάλει φρένο στην αλόγιστη εισαγωγή κακομεταχειρισμένων (επι το πλείστων) αυτοκινήτων απο το εξωτερικό -η οποία στοιχίζει εκατομμύρια στο Κράτος- σχεδιάζει δασμούς μαμούθ για αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας EURO5 και πίσω.

Το κάκιστο σενάριο είναι οτι υπάρχουν σκέψεις να τοποθετηθεί ένα μειωμένο τέλος ταξινόμησης και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (σήμερα επιβαρύνονται μόνο με ΦΠΑ), ενώ παράλληλα θα καταργηθεί η έκπτωση 50% που έχουν τα υβριδικά αυτοκίνητα. Εφόσον συμβεί αυτό, η αύξηση της τιμής θα είναι ραγδαία, αφού τα αυτοκίνητα αυτά ήδη έχουν υψηλή τιμή, λόγω της τεχνολογίας που φέρουν. Θυμίσουμε ότι πλέον, το ΕΤΤ εφαρμόζεται στην τελική τιμή και όχι στην εργοστασιακή. Κι αυτό όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη δίνονται φορολογικά κίνητρα για την αγορά τέτοιων «πράσινων» αυτοκινήτων…

Θυμίσουμε τους συντελεστές του ΕΤΤ που ισχύουν σήμερα:

4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.

Η σημερινή κατάσταση στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι οριακή, με τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου να σημειώνουν ζημιές. Οι απολύσεις, μετά από 6 συναπτά έτη, έχουν σταματήσει, (μάλιστα γίνονται και λίγες προσλήψεις), όμως η οποιαδήποτε μείωση των πωλήσεων, θα έχουν ως δεδομένο αποτέλεσμα τη νέα περικοπή θέσεων εργασίας.

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments