....

ΠΩΣ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΜΑΣ ΟΙ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ- ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

Οι κοινοποιήσεις είναι κάτι που κάνουν λιγότερο ή περισσότερο όλοι οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων. Ωστόσο, η ανταλλαγή πληροφοριών με αυτόν τον τρόπο ίσως δημιουργεί «παρεμβολές» στη μνήμη μας και την ικανότητα μας να μαθαίνουμε πράγματα, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Σύμφωνα με την Daily Mail, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το να κάνει κάποιος retweet και να ανταλλάσσει πληροφορίες μέσω κοινοποιήσεων στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να οδηγήσει σε «γνωστική υπερφόρτωση», που μπορεί να μειώσει την απόδοση μας στον πραγματικό κόσμο. Ο καθηγητής Wang Qi, ειδικός στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των ανθρώπων στο Πανεπιστήμιο του Κορνέλ στη Νέα Υόρκη, δήλωσε: «Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν δημοσιεύουν πρωτότυπες ιδέες πια.

Απλά μοιράζονται με τους φίλους τους αυτά που διαβάζουν. Αλλά δεν συνειδητοποιούν ότι αυτές οι κοινοποιήσεις κρύβουν ένα μειονέκτημα. Μπορεί να παρεμβαίνουν σε άλλα πράγματα που κάνουμε.» Ο καθηγητής Wang και οι συνεργάτες του πραγματοποίησαν μια σειρά από πειράματα για να διερευνήσουν την επίδραση των retweets και τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν σε αντίστοιχο περιοδικό.

Το πείραμα έγινε σε μια ομάδα φοιτητών στο πανεπιστήμιο του Πεκίνου οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και τους δόθηκε μια σειρά από μηνύματα από το Weibo, το κινεζικό ισοδύναμο του Twitter. Στη μία ομάδα δόθηκε η επιλογή να κάνει αναδημοσίευση ή να προχωρήσει στο επόμενο μήνυμα. Στην άλλη ομάδα δεν δόθηκε η επιλογή της αναδημοσίευσης.

Αργότερα, τους δόθηκαν κάποια τέστ τα οποία είχαν σχέση με τα μηνύματα που μόλις είχαν διαβάσει. Αυτοί που είχαν δυνατότητα αναδημοσίευσης είχαν δώσει διπλάσιες λάθος απαντήσεις από τους υπόλοιπους καθώς, σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν είχαν επεξεργαστεί καλά όσα είχαν διαβάσει. Στη συνέχεια έκαναν ακόμη ένα τεστ, διαφορετικού τύπου και πάλι τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ουσιαστικά η αναδημοσίευση κάνει τους χρήστες να μην εμπεδώνουν πολύ καλά αυτά που διαβάζουν και αποδυναμώνεται η μνήμη τους.

 

Σχόλια - Facebook Comments