....

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΑΡΩΝΟΥΣ ΤΩΝ MEDIA ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ

Τη σύγκρουση με τα media έθεσε ως βασική προτεραιότητα για το 2016 στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο του 2015 ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, ξεκαθαρίζοντας ότι η διαδικασία αδειοδότησης των καναλιών και ρύθμισης του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου θα προχωρήσει ακόμα και χωρίς το ΕΣΡ. Το μήνυμα του πρωθυπουργού ήταν σαφές καθώς η επανασύσταση της ανεξάρτητης Αρχής καθυστερεί τεχνηέντως καθυστερεί λόγω της έλλειψης βούλησης των κομμάτων της αντιπολίτευσης. 

Με την τοποθέτηση αυτή ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί να στείλει μηνύματα σε πολλαπλούς αποδέκτες, με διττό στόχο, αφενός να «τρίξει τα δόντια» στη διαπλοκή και αφετέρου να ικανοποιήσει το εσωκομματικό ακροατήριο και εν τέλει να δείξει επιμονή και βούληση στην εμπέδωση του αισθήματος κοινωνικής δικαιοσύνης.Image and video hosting by TinyPic

Ενδεικτική του εύρους και της σφοδρότητας της σύγκρουσης που αναμένεται να ακολουθήσει είναι –καλά μελετημένη και διατυπωμένη- αποστροφή του λόγου του πρωθυπουργού:

Επαναλαμβάνω, όμως, ότι τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε μια απόφαση του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Στη βούληση, δηλαδή, του ελληνικού λαού να ξεκαθαρίσει αυτό το τοπίο. Θα χρησιμοποιήσουμε τα κατάλληλα νομικά εργαλεία, σε κάθε περίπτωση

Ωστόσο από την ατζέντα του πρωθυπουργού απουσίαζε το ζήτημα της διαφάνειας στις σχέσεις τραπεζών-media, το οποίο έθιξε από βήματος της Βουλής ο Γιάννης Δραγασάκης.

Η δομή και τα αντικείμενα της ομιλίας του πρωθυπουργού στο Υπουργικό Συμβούλιο έδωσαν την αίσθηση ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε συγκρούσεις για την πάταξη ανομίας, φοροδιαφυγής, διαπλοκής και διαφθοράς από τη μια και ότι ξεκινάει άμεσα η επιχείρηση «ανάπτυξη» με στόχο την άμεση δημιουργία θέσεων εργασίας και την εισροή επενδυτικών κεφαλαίων.

Oι δυο στόχοι στην ατζέντα του πρωθυπουργού μπορεί να αποδειχθούν αλληλένδετοι, με δεδομένο το lobbying των μιντιαρχών στις Βρυξέλλες και την ανάγκη της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ανασυγκροτηθεί κα να αποκτήσει διευρυμένο ακροατήριο και ερείσματα στην κοινωνία.

Οι δράσεις του Ιανουαρίου όπως τις διατύπωσε ο πρωθυπουργός: 

Πρώτη δράση,  αναφέρω την εφαρμογή, την υλοποίηση ενός νόμου που ήδη έχουμε ψηφίσει και δεν υλοποιούμε, διότι θέλουμε να προχωρήσουμε συναινετικά. Και πιστεύω ότι αυτό θα συμβεί, υπάρχει χρόνος ακόμα για να συμβεί. Όμως, πρέπει να γίνει σαφές ότι ακόμα και αν δεν υπάρξει συναίνεση, εμείς θα προχωρήσουμε. Αναφέρομαι στην υποχρέωσή μας να υλοποιήσουμε το νόμο που ψηφίστηκε από τη Βουλή για τις τηλεοπτικές άδειες. Εμείς θα προχωρήσουμε, επιδιώκοντας τη συναίνεση των κομμάτων, ώστε να υπάρξει νόμιμη συγκρότηση του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε μια απόφαση του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Στη βούληση, δηλαδή, του ελληνικού λαού να ξεκαθαρίσει αυτό το τοπίο. Θα χρησιμοποιήσουμε τα κατάλληλα νομικά εργαλεία, σε κάθε περίπτωση. Οι τηλεοπτικές άδειες θα αποδοθούν με τρόπο διαφανή και νόμιμο, για πρώτη φορά στον τόπο μας. Η διαδικασία της δημοπράτησης των αδειών θα ξεκινήσει, θα διεξαχθεί, το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη. Πιστεύω ότι θα είναι μια διαδικασία αδιάβλητη και μια διαδικασία κατά την οποία θα υπάρξει έντονο ενδιαφέρον, έτσι ώστε, όχι μόνο να μπει μια τάξη, σύμφωνα με τον νόμο, αλλά να εισρεύσουν και χρήματα στο δημόσιο ταμείο που τόσο ανάγκη έχουμε να εισρεύσουν.

Δεύτερη δράση: Η κατάθεση του νέου αναπτυξιακού νόμου. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα κατατεθεί τον Γενάρη και θα επιδοτεί, κατά προτεραιότητα, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με αιχμές τους τομείς της νέας τεχνολογίας και της καινοτομίας. Το λεγόμενο «αγροτοδιατροφικό σύμπλεγμα» και τις εξωστρεφείς παραγωγικές δραστηριότητες. Παράλληλα, μέσα στον επόμενο μήνα, με αίτηση προς την Τράπεζα της Ελλάδας, μετεξελίσουμε  το ΕΤΕΑΜ σε αναπτυξιακό ταμείο, με στόχο να λειτουργήσει ως δημόσια αναπτυξιακή τράπεζα.

Τρίτη δράση: Η κατάθεση του νομοσχεδίου για τη ριζική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης που είναι ήδη έτοιμο και προβλέπει νέο σύστημα αξιολόγησης, νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων και νέο πλαίσιο για την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων.

Τέταρτη δράση: Η ψήφιση των ρυθμίσεων για την κάρτα ανασφάλιστων, αλλά και η προώθηση μιας μεγάλης μεταρρύθμισης στο χώρο της υγείας με τη θεσμοθέτηση ενός νέου, αποτελεσματικού και καθολικού συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας.

Πέμπτη δράση: Η κατάθεση του σχεδίου-νόμου για την κοινωνική οικονομία και την κοινωνική επιχειρηματικότητα που στοχεύουμε να γίνει τον Φλεβάρη. Σας θυμίζω ότι μέχρι σήμερα με το νόμο του 2011 η κοινωνική οικονομία περιόριζε την ένταξη στην οικονομική δραστηριότητα των ευπαθών και ευάλωτων ομάδων, κυρίως στον τομέα παροχής υπηρεσιών. Εμείς ανοίγουμε με αυτό το νομοσχέδιο την κοινωνική οικονομία σε όλους τους πολίτες και σε όλα τα πεδία της οικονομικής δραστηριότητας: Στους παραγωγικούς τομείς, στον αγροτοδιατροφικό τομέα, στα καινοτόμα λογισμικά συστήματα, καθώς και στην υποστήριξη της πραγματικής παραγωγής.

Έκτη δράση είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για την έρευνα που είναι ήδη έτοιμο εδώ και καιρό. Ένα νομοσχέδιο που αλλάζει τους όρους χρηματοδότησης της έρευνας, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και μπορεί να αποτελέσει ένα κρίσιμο αναπτυξιακό εργαλείο, για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ένα πολύ σημαντικό δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, που είναι το επιστημονικό μας δυναμικό, οι Έλληνες ερευνητές, οι νέοι ερευνητές. Να σταματήσουμε δηλαδή αυτή τη μάστιγα της μετανάστευσης του πιο υψηλά εκπαιδευμένου και εξειδικευμένου προσωπικού το φαινόμενο του brain drain.

Έβδομη δράση είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την παραγωγή των ιδιωτικών και δημόσιων έργων. Θυμίζω ότι τις βασικές αρχές του, τις έχουμε ήδη παρουσιάσει. Είναι έτοιμο νομοσχέδιο, με το οποίο αλλάζουμε ριζικά το σύστημα έργων με τις εξής τρεις βασικές καινοτομίες: Πρώτον, το ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα για τις αδειοδοτήσεις δημόσιων έργων, όλων των έργων και όλων των ειδών.

Δεύτερον, το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης έργων και όλων των συντελεστών των έργων.

Τρίτον, ηλεκτρονικά συστήματα χρέωσης διοδίων, ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση, ώστε ο καθένας που μπαίνει σε μια εθνική οδό, να πληρώνει ανάλογα με το πόσο τη χρησιμοποιεί, ανάλογα με την απόσταση που διανύει. Και αυτό βέβαια θα αφορά και όλους τους δημόσιους αυτοκινητόδρομους και τους υπό κατασκευή, όταν αυτοί ολοκληρωθούν. Καθότι ξεκίνησαν όλα τα έργα και αυτό είναι ένα θετικό μήνυμα, διότι πιστεύουμε ότι κρίσιμο, αν θέλετε, κλειδί για την επιστροφή στην ανάπτυξη είναι η αξιοποίηση αυτών των 6,7 δις από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων, αλλά και η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων δημόσιων  έργων που είχαν βαλτώσει το προηγούμενο διάστημα.

Όγδοη σημαντική δράση είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για την ανάθεση και εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων που εισάγει τον σαφή διαχωρισμό των δημόσιων έργων από τις προμήθειες και τις μελέτες τεχνικών έργων, από την παροχή υπηρεσιών. Αλλά και ένα ενιαίο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων, με ηλεκτρονικά συστήματα δημοπρασιών, παρακολούθησης και διαφάνειας.

Ένατη δράση είναι η κατάθεση και ψήφιση του νόμου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου των καπνικών προϊόντων.

Αλλά, δέκατη δράση, η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης μέχρι τον Φλεβάρη για τον καθορισμό των προδιαγραφών που θα πρέπει να έχουν, το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών και το σύστημα εντοπισμού θέσης GPS, στα πλωτά μέσα μεταφοράς υγρών καυσίμων, στα δεξαμενόπλοια, ώστε να είμαστε σε θέση να καταπολεμήσουμε αποτελεσματικά και το λαθρεμπόριο των καυσίμων. Αντιλαμβάνεστε ότι, τόσο το νομοσχέδιο για τα καπνικά, όσο και οι παρεμβάσεις για την καταπολέμηση λαθρεμπορίου καυσίμων, είναι δράσεις που προσδοκούμε να φέρουν στα δημόσια ταμεία σημαντικά έσοδα, τα οποία δεν έχουν υπολογιστεί στον προϋπολογισμό του 2016.

Τέλος, ενδέκατη δράση, ο νόμος για την οικειοθελή αποκάλυψη της φοροδιαφυγής. Έναν νόμο που έχουμε ετοιμάσει και θα φέρουμε κατά προτεραιότητα προς ψήφιση στη Βουλή το νέο έτος, τον Γενάρη, προκειμένου να δώσουμε μία τελευταία ευκαιρία σε όσους στο παρελθόν απέκρυψαν έσοδα, μεταβιβάζοντάς τα σε τράπεζες του εξωτερικού. Θα τους δώσουμε μία τελευταία ευκαιρία να τα εμφανίσουν και να πληρώσουν αυτό που αναλογεί στο ελληνικό δημόσιο, χωρίς να έχουν τις επιπτώσεις, που αργά ή γρήγορα θα έχουν, αν δεν αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία. Διότι, πιστέψτε με, αν δεν το κάνουν έχουμε πια τους τρόπους να τους αναγκάσουμε να πληρώσουν και με το παραπάνω. Διότι, ως γνωστόν, εμείς δεν καθόμαστε στα ζητήματα αυτά με σταυρωμένα χέρια.

Και επιτρέψτε μου, σε αυτό το σημείο, να σας ενημερώσω: Ο Γενικός Γραμματέας της κυβέρνησης, ο κύριος Καλογήρου, την περασμένη εβδομάδα συναντήθηκε στο εξωτερικό με τον κύριο Φαλτσιανί. Ο κύριος Φαλτσιανί, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι η πηγή της λεγόμενης λίστας Λαγκάρντ. Αυτός που έδωσε τη λίστα στη Λαγκάρντ και η οποία την έδωσε, κατ’ ακολουθία, στην ελληνική κυβέρνηση, τότε, η οποία φρόντισε να την  κρύψει σε κάποια συρτάρια. Εμείς δεν κρύβουμε τα στοιχεία σε συρτάρια. Αντιθέτως κινούμεθα δραστήρια. Σε αυτή τη συνάντηση, λοιπόν, ο Γ.Γ. της κυβέρνησης παρέλαβε μία λίστα, ένα «στικάκι», με εκατοντάδες, χιλιάδες ύποπτες διεθνείς συναλλαγές. Τις οποίες και χθες κατέθεσε στον αρμόδιο εισαγγελέα για τις απαραίτητες ενέργειές του, τις οποίες είμαστε βέβαιοι ότι θα διεξαγάγει.

Θέλω να ξέρετε ότι αυτές οι πρωτοβουλίες θα συνεχιστούν και οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές. Διότι πλέον υπάρχει μία κυβέρνηση με πολιτική βούληση. Όταν ο ελληνικός λαός έχει υποστεί, τα τελευταία πέντε χρόνια, μια λεηλασία, δεν μπορεί  κάποιοι να μένουν στο απυρόβλητο.

 
Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments