....

Θ. ΤΖΑΚΡΗ - «ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΛΑΤΕ;»

Θεοδώρα Τζάκρη σε Άδωνη Γεωργιάδη: «Ανάπτυξη και επιταγές ακρίβειας, επιδόματα φτώχειας,  fuelpass, energy pass ή όποιο άλλο pass σκεφτείτε δεν συνδυάζονται».
Ομιλία της βουλευτού στην Ολομέλεια για τα Επιχειρηματικά Πάρκα
Η Βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Θεοδώρα Τζάκρη κατά την τοποθέτησή της στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου, επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την «Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων”
Αναφέρθηκε στο θράσος της κυβέρνησης να ονοματίζει ως ανάπτυξη τον πληθωρισμό της τάξεως του 12,1 % (που τον βρίσκει και λίγο)  την ακρίβεια και την κατασπατάληση των δημοσίων πόρων»
Είπε ότι ο πυρήνας του νομοσχεδίου είναι πως θα δώσει η κυβέρνηση σε μια φαλιρισμένη ημι-δημόσια επιχείρηση την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ «γη και ύδωρ».
 Μίλησε για την υφιστάμενη κατάσταση με τα 53 επιχειρηματικά πάρκα τα οποία συγκεντρώνουν λιγότερο από το 10% της ελληνικής βιομηχανικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Τόνισε ότι η νέα νομοθετική πρωτοβουλία, αντί να δημιουργεί   δυναμική καλών αμοιβαίων σχέσεων των μερών που εμπλέκονται στα επιχειρηματικά πάρκα, με διατάξεις όπως η μονομερής τροποποίηση του κανονισμού λειτουργείας, τα υπέρογκα κοινόχρηστα, η απώλεια κεκτημένων δικαιωμάτων των ήδη εγκατεστημένων επιχειρήσεων κλπ, οδηγεί στην παροχή παράλογων προνομίων και πρωτοφανών πλεονεκτημάτων υπέρ μιας εταιρείας της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ΑΕ
Σημείωσε ότι  «η πραγματική ανάπτυξη σε καμία περίπτωση δεν συνδυάζεται με επιταγές ακρίβειας, επιδόματα φτώχεια με fuelpass, energy pass ή όποιο άλλο pass σκεφτείτε. Τα οποία εντάσσονται όλα στην ίδια κατηγορία «εξαγορά pass της πολιτικής συνείδησης των πολιτών» Όλα αυτά τα pass δείχνουν μια κοινωνία που βασανίζεται και ένα υπουργικό συμβούλιο εκτός επαφής με την πραγματικότητα».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της βουλευτού:

«Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές
Αξιότιμε κ. Υπουργέ
Νομίζω ότι εντίμως έχετε κερδίσει την γνωστή βαμβακερή πετσέτα του ιδρωμένου νεοδημοκράτη Υπουργού, που με πολύ κούραση κερδίζει επάξια, μαζί με την υπόλοιπη κυβέρνηση βέβαια,  το βραβείο της πιο σπάταλης και δαπανηρής κυβέρνησης όλων των εποχών. Ξεπεράσατε ενδεχομένως και την αείμνηστη κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή.
Νομίζω ότι πραγματικά είναι πάρα πολύ δύσκολο να κατασπαταλήσετε 50 δις μέσα σε τρεισήμισι χρόνια και μάλιστα να καταφέρετε να ονοματίσετε τον πληθωρισμό, την ακρίβεια και την κατασπατάληση των δημοσίων πόρων ανάπτυξη.
Τώρα στο παραπέντε μας εισάγεται μια υποτιθέμενη νεοφιλελεύθερη αναπτυξιακή καινοτομία, ο πυρήνας της οποίας είναι πως θα δώσετε σε μια φαλιρισμένη ημι-δημόσια επιχείρηση την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ «γη και ύδωρ». Και εκεί σταμάτησε ο αναπτυξιακός σας οίστρος.
Γιατί προφανώς, όπως και σε όλα τα άλλα θέματα, βρίσκεστε σε απόλυτη ένδεια πολιτικών θέσεων και σοβαρών οικονομικών απόψεων.
Αντί λοιπόν να διαβουλευτείτε σοβαρά και να συζητήσετε κάτι που να έχει αντίκτυπο στον ευρύτερο μεταποιητικό τομέα, μαζέψατε συγκεχυμένες θέσεις και απόψεις από εδώ και από εκεί και φτιάξατε ένα νομοσχέδιο  της κακιάς ώρας.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές
Τα Επιχειρηματικά Πάρκα («ΕΠ»), είναι οι οργανωμένες κοιτίδες βιομηχανικής δραστηριότητας, που έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως καταλύτης για τη βιομηχανική ανάπτυξη, με όρους βιωσιμότητας και προστιθέμενου κοινωνικού οφέλους.
Ο θεσμός ξεκίνησε στη χώρα από τη δεκαετία του 1960, ωστόσο η σημερινή εικόνα είναι αποκαρδιωτική.
Σήμερα έχουν χωροθετηθεί στη χώρα 53 επιχειρηματικά πάρκα τα οποία συγκεντρώνουν λιγότερο από το 10% της ελληνικής βιομηχανικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας.Εσείς ο ίδιος παραδεχτήκατε ότι τα  μεγαλύτερα βιομηχανικά πάρκα στην Ελλάδα είναι άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις [Οινόφυτα, Καλοχώρι, Ασπρόπυργος] .
Από τα 53 επιχειρηματικά πάρκα που είναι χωροθετημένα στη χώρα, πολύ λίγα παρουσιάζουν υψηλές πληρότητες [πχ ΒΙΠΕ Πάτρας, ΒΙΠΕ Βόλου, ΒΙΠΕ Αργοστολίου, ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, ΒΙΟΠΑ Χανίων, ΒΙΠΕ Ηρακλείουκαι μερικά ακόμη] και όλα είναι χωροθετημένα με το πρώτο νόμο του 1967.
Αυτό λοιπόν που θα περίμενε κάποιος απότη νέα αυτή προσπάθεια σχετικά με την εγκατάσταση και λειτουργία των επιχειρήσεων, δημιουργώντας έτσι μια νέα δυναμική καλών αμοιβαίων σχέσεων των μερών που εμπλέκονται και  θέτοντας τους κατάλληλους όρους.
Καμία σχέσηόμως δεν έχει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο με τον στόχο αυτό!
Γιατί βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η παροχή παράλογων προνομίων και πρωτοφανών πλεονεκτημάτων υπέρ μιας εταιρείας της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ΑΕ (πλέον ενός συγκεκριμένου fundδηλαδή).Εκτός από το γεγονός ότι η εν λόγω εταιρείαπροικοδοτείται πλουσιοπάροχα, με τις ευλογίες του Υπουργείου σας, καθίσταται στην ουσία ανεξέλεγκτη και με απόφασή της ότι χρειάζονται νέα έργα ή αναβάθμιση των υφιστάμενων, με ταχύτατες διαδικασίες η πρότασή της μπορεί να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης ή σε κάποια άλλη δημόσια επιχορήγηση ή κρατική ενίσχυσηγια να χρηματοδοτηθεί κατά 50% χωρίς όμως να ζητάει την γνώμη κανενός με ότι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται.
Το μέσο  για να επιτευχθεί αυτό είναι η δυνατότητά που δίνεται για την μονομερή τροποποίηση των εκάστοτε Κανονισμών Λειτουργίας (οι οποίοι υπό τη σημερινή μορφή τους προβλέπουν τη συναπόφαση από τη Γενική Συνέλευση των ιδιοκτητών γης για την εκτέλεση νέων έργων και την αναβάθμιση υφιστάμενων) χωρίς την οποιαδήποτε συμμετοχή της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών γης,οι οποίοι και θα επιβαρύνονται με τις σχετικές δαπάνες των υποδομών.
Η εγκατάσταση επιχειρήσεων σε Επιχειρηματικά Πάρκα θα συνεπάγεται υπέρογκες χρεώσεις κοινοχρήστων που θα λειτουργήσει σε βάρος του ανταγωνισμού και της εθνικής οικονομίας, αφού οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις θα έχουν να αντιμετωπίσουν μη ελεγχόμενες χρεώσεις κοινοχρήστων της ΕΑΔΕΠ [Εταιρεία Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου], σε αντίθεση με ομοειδείς επιχειρήσεις μη εγκατεστημένες ή ακόμα και ομοειδείςεπιχειρήσεις άλλου κράτους όπου εφαρμόζονται χαμηλότερες χρεώσεις στη βάση ενός πλαισίου διαφάνειας.
Το μεγαλύτερο δε πρόβλημα που προκύπτει αφορά στις ήδη εγκαταστημένες επιχειρήσεις.
Το σχέδιο νόμου  μέσα από τις μεταβατικές διατάξεις του,περιορίζει στο εγγύς μέλλον τα περιουσιακά δικαιώματα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων – ιδιοκτητών γης με τρόπο καταφανώς δυσανάλογο σε σχέση με την σκοπούμενη δημόσια ωφέλεια. Με τις ευλογίες του Υπουργείου σας δηλαδή, οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις των επιχειρηματικών πάρκων στερούνται των δικαιωμάτων τους και τίθενται υπό τη σκέπη μίας και μόνο ιδιωτικής εταιρείας και ως εκ τούτου τίθενται πολλά ερωτηματ,ικά όσον αφορά τον σεβασμό στον πυρήνα του δικαιώματος ιδιοκτησίας.
Δείτε την ανάπτυξη που τόσο πολύ διαφημίζει η κυβέρνηση και ο κ. Γεωργιάδης περισσότερο, ως αρμόδιος Υπουργός:
το 1/3 των Ελλήνων δεν έχει ούτε τα ελάχιστα εισοδήματα προς το ζην. Δηλαδή το 29,5% ή 3.092.300 άτομα βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό. Και μάλιστα χωρίς τα κοινωνικά επιδόματα, το ποσοστό της φτώχειας στην Ελλάδα εκτινάσσεται στο 48,2%!
 Η Ελλάδα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση της ΕΕ, μετά τη Βουλγαρία με το υψηλότερο ποσοστό φτώχειας.
Σύμφωνα δε, με πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα είναι η μία από τις 4 χώρες στην Ευρώπη όπου το ποσοστό του πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας αυξάνεται από το 2019 έως και το 2021 ενώ ταυτόχρονα διευρύνονται οι ανισότητες.
ενώ σε όρους αγοραστικής δύναμης οι πολίτες βρίσκονται στην προτελευταία θέση της Ευρώπης
4 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις απειλούνται με λουκέτο,
τα διάφοραfunds απειλούν τις πρώτες κατοικίες πολιτών
με τους πολίτες να έχουν ήδη πληρώσει σχεδόν 6 δις € παραπάνω σε φόρους απ’ ό,τι πέρυσι, εκ των οποίων τα 2,5 δις σε ΦΠΑ λόγω της ακρίβειας με την ενεργειακή ακρίβεια να απειλεί τα νοικοκυριά,

Η ανάπτυξη λοιπόν για την οποία μιλάτε δεν συνδυάζεται με επιταγές ακρίβειας, επιδόματα φτώχειας δηλαδή, δε συνδυάζεται με fuelpass, με διακοπές pass ή όποιο άλλο pass σκεφτείτε. Τα οποία εντάσσονται όλα στην ίδια κατηγορία «εξαγορά pass της πολιτικής συνείδησης των πολιτών» Όλα αυτά τα pass δείχνουν μια κοινωνία που βασανίζεται και ένα υπουργικό συμβούλιο εκτός επαφής με την πραγματικότητα.
Αλήθεια για αυτή την ανάπτυξη μιλάτε;»








 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments