....

ΎΠΟΠΤΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΟ ΑΣΕΠ

Εν όψει των μεγάλων γραπτών διαγωνισμών του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), αλλά και των προβληματικών κυβερνητικών προσλήψεων σε ΔΕΚΟ, η διοίκηση του  ΑΣΕΠ επιλέγει αιφνιδιαστικά να καταργήσει τα πέντε (5) Τμήματα, που λειτουργούν εδώ και 27 χρόνια (!!!) από συστάσεώς του και να συγκροτήσει τρία (3), παρότι οι Σύμβουλοι (μέλη) της Ανεξάρτητης Αρχής έχουν αυξηθεί κατά επτά (7), με τον τελευταίο νόμο της κυβέρνησης , δηλαδή έχουν αυξηθεί από 23 σε 30. Με τον τρόπο αυτό, Σύμβουλοι του ΑΣΕΠ που πληρούσαν το κριτήριο της αρχαιότητας, σύμφωνα με τη σειρά του διορισμού τους και θα αναλάμβαναν κανονικά τη διεύθυνση των σχηματισμών που καταργήθηκαν ως Πρόεδροι Τμήματος, αποκλείονται ουσιαστικά από θέσεις ευθύνης, μόνο και μόνο επειδή δεν είναι της αρεσκείας της κυβέρνησης!

Υπενθυμίζεται ότι οι αρμοδιότητες των Τμημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς αυτά ασκούν την κύρια αποστολή του ΑΣΕΠ, που περιλαμβάνει τον έλεγχο νομιμότητας όλων των προσωρινών πινάκων και την κατάρτιση των οριστικών πινάκων πρόσληψης, την κύρωση των πινάκων κατάταξης διοριστέων και απορριπτέων υποψηφίων – ιδιαίτερα κρίσιμο για τις προσλήψεις σε ΔΕΚΟ-, την εξέταση των ενστάσεων ή αιτήσεων θεραπείας και τη διάθεση των διοριστέων στους οικείους φορείς.

Η αιφνιδιαστική αυτή αλλαγή της διοίκησης του ΑΣΕΠ εγείρει έντονα ερωτήματα και προκαλεί εύλογες ανησυχίες σχετικά με την πολιτική σκοπιμότητα που υποκρύπτεται, καθώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποδίδει μεν έμφαση και προβάλλει διαρκώς το αφήγημα για αδιάβλητη διαδικασία στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, ενώ στην ουσία επιχειρεί να περιθωριοποιήσει τυχόν διαφορετικές προσεγγίσεις στο ψηφοθηρικά ευαίσθητο θέμα των προσλήψεων και να αποφύγει, εν όψει εκλογών, κάθε έλεγχο, ικανό να επηρεάσει τις μαζικές προσδοκίες για δίκαιη αξιολόγηση.

Θυμίζουμε ότι οι αποφάσεις του κάθε Τμήματος του ΑΣΕΠ, υπό τη διεύθυνση του Προέδρου του, δεσμεύουν το ΑΣΕΠ και πολύ δύσκολα μπορούν να ανατραπούν στην Ολομέλεια της Ανεξάρτητης Αρχής, γεγονός που δεν εξυπηρετεί -στην παρούσα τουλάχιστον φάση- τους σκοπούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Είναι νωπές, άλλωστε, οι μνήμες από την επιχείρηση απροκάλυπτου ελέγχου των Ανεξάρτητων Αρχών στη Διάσκεψη των Προέδρων, ενώ «συναγερμό» έχουν σημάνει στο κυβερνητικό στρατόπεδο και οι πρόσφατες ενέργειες της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) για τον έλεγχο των υποκλοπών αλλά και της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα που ακυρώνει τους σχεδιασμούς της Νίκης Κεραμέως για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον δυσπιστίας απέναντι στις Ανεξάρτητες Αρχές, είναι προφανής η στόχευση της κυβέρνησης να μην διακινδυνεύσει κανένα «ατύχημα» σε θέματα που αφορούν τη διοργάνωση των πανελλήνιων γραπτών διαγωνισμών – με δραματικές μέχρι σήμερα καθυστερήσεις και με ευθύνη του ΑΣΕΠ -, τον έλεγχο των προβληματικών προσλήψεων σε ΔΕΚΟ, που έχει καταγγείλει η αντιπολίτευση ή τις μαζικές κρίσεις προϊσταμένων που ακολουθούν.

Η επιλογή του Προέδρου του ΑΣΕΠ, Αθανάσιου Παπαϊωάννου να μειώσει τα τμήματα είναι βεβαίως «νομότυπη», αφού διαβλέποντας τον «κίνδυνο» τοποθέτησης μη αρεστών μερίμνησε πρόσφατα να αλλάξει τον Κανονισμό για να κατοχυρώσει την ευχέρεια μείωσης μέχρι τον μαγικό αριθμό «3» που «φωτογράφιζε» τον αποκλεισμό τους. Έτσι, μετά την πρόσφατη αποχώρηση όσων συμπλήρωσαν το όριο ηλικίας των 70 ετών, έμενε απλώς να ενεργοποιηθεί η λύση της «φωτογραφικής» μείωσης, ώστε να περιθωριοποιηθεί ο «κίνδυνος» και μετά ούτε γάτα ούτε ζημιά…

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το μέτρο πέρα από πολιτικά ύποπτο, είναι και απολύτως δυσλειτουργικό, αφού  οδηγεί ουσιαστικά στον παροπλισμό πολλών Συμβούλων της Ανεξάρτητης Αρχής, δεδομένου ότι η σύνθεση των Τμημάτων είναι τριμελής. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι 3 Πρόεδροι θα επιλέγουν τους Συμβούλους «πρώτης ταχύτητας» που  θέλουν να συνεργαστούν, ενώ οι υπόλοιποι 7 θα τους παρακολουθούν κάθε φορά από θέση – ψυγείο! Ούτε, βεβαίως, ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι οι Σύμβουλοι έχουν πολλά «παράλληλα» καθήκοντα και δύσκολα βρίσκονται διαθέσιμα μέλη για να στελεχώσουν τα Τμήματα, καθώς τέτοια καθήκοντα εκπλήρωνε την τελευταία 10ετία μικρότερος αριθμός Συμβούλων (23 έναντι 30 σήμερα), χωρίς όμως ποτέ να μειωθεί ο αριθμός των Τμημάτων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρώην πρόεδρος του ΑΣΕΠ και μετέπειτα πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου  Ιωάννης Καραβοκύρης ποτέ δεν συναίνεσε σε προτάσεις μείωσης για λόγους διαφάνειας και ισότιμης συμμετοχής των Συμβούλων στο έργο της Αρχής.

Σημειωτέον ότι τρία (3) Τμήματα υπήρχαν στο ΑΣΕΠ μόνον όταν είχαν απομείνει 15 Σύμβουλοι κατά τη μεταβατική περίοδο από τη λήξη της κυβερνητικής περιόδου Σαμαρά και την εγκατάσταση της διακυβέρνησης Τσίπρα, αλλά και στην έκτακτη περίοδο της καραντίνας, ενώ μέχρι σήμερα λειτουργούσαν αποκλειστικά κατά τη θερινή περίοδο που παίρνουν τις άδειές τους Σύμβουλοι και προσωπικό!

Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments