WWW.TASTV.GR

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ; ΑΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Η σχεδόν εμμονική στάση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων προκαλεί προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα – Πώς μπορεί να ξεφύγει η κατάσταση μέσα σε λίγα 24ωρα – Γιατί κάνουν δεύτερες σκέψεις οι επιστήμονες σκεπτόμενοι ακόμα και το «λουκέτο»

Όταν την Άνοιξη του 2020 ο κορονοϊός «φούντωνε» στη χώρα μας, η κυβέρνηση αποφάσιζε ορθώς να κλείσει τα σχολεία προστατεύοντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και φυσικά τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που ενδεχομένως να βρίσκονταν στα σπίτια.

Το μέτρο αποδείχτηκε ορθό, μιας και οι μαθητές κατάφεραν να μην νοσήσουν και να μην μεταφέρουν τη νόσο, με την κυβέρνηση τότε να περηφανεύεται για την ορθότητα της πολιτικής της.

Τότε, θυμίζουμε, είχαμε μόλις μερικές εκατοντάδες κρούσματα και όχι δεκάδες χιλιάδες που έχουμε σήμερα. Θα πει κάποιος, «ναι, αλλά τότε δεν είχαμε το εμβόλιο. Σωστά! Αλλά μήπως δεν κολλάνε ή δεν νοσούν και οι εμβολιασμένοι; Αντιθέτως και νοσούν και μεταφέρουν κανονικά τον ιό, όπως οι μη εμβολιασμένοι. Μόνο που με το εμβόλιο υποτίθεται έχουν κερδίσει το να μην υποφέρουν από βαριά νόσηση.

Το ερώτημα ωστόσο είναι, πώς είναι δυνατόν να λαμβάνεται απόφαση για άνοιγμα σχολείων με δεκάδες χιλιάδες κρούσματα. Τι θα γίνει αν δεκάδες παιδιά αρχίσουν να νοσούν; Τι θα γίνει αν «πέφτουν» ο ένας μετά τον άλλο οι εκπαιδευτικοί; Υποθέτουμε πως η κυβέρνηση και οι ειδικοί τα έχουν… ζυγίσει όλα και είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν καταστάσεις, ελπίζουμε όχι κατόπιν εορτής.

«Τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά»

Στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο μίλησαν σχετικά οι κ.κ. Αργύρης Τζουβελέκης, αναπληρωτής καθηγητής Πνευμονολογίας Πανεπιστημίου Πατρών, και Στέλλα Βαλαβάνη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής.

«Νομίζω ότι τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά κυρίως για ψυχολογικούς λόγους. Το δεύτερο σημαντικό είναι ότι όπως είδαμε και στα προηγούμενα πανδημικά κύματα, τα σχολεία δεν αποτελούσαν εστίες υπερμετάδοσης. Στα σχολεία τηρούνται πρωτόκολλα, πολύ περισσότερο από ό,τι τηρούνται στα γήπεδα πχ.. Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε μια ζωή. Αν κλείσουν τα σχολεία, παράλληλα με αυτά θα πρέπει να κλείσουν και οι εξωσχολικές δράσεις. Με πέντε self & rapid test θα αποκλείεται τουλάχιστον το 30% των υπερμεταδοτών», ανέφερε ο κ. Τζουβελέκης.

«Τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους όρους που έκλεισαν»

«Εμείς θέλουμε ανοιχτά τα σχολεία. Αλλά να ανοίξουν με διαφορετικούς όρους από ό,τι έκλεισαν. Αυτή τη στιγμή ανοίγουν με τον ίδιο τρόπο, και ενώ είμαστε σε έξαρση της πανδημίας. Έχει ευθύνη η κυβέρνηση, έχουμε αγωνία, δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ για να ανοίξουν σωστά τα σχολεία. Πρέπει να γίνει αραίωση των μαθητών ανά τάξη, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητα, και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ έξω από κάθε σχολική μονάδα. Δε συζητάμε ότι τα σχολεία τα θέλουμε ανοιχτά», τόνισε από την πλευρά της η κ. Βαλαβάνη.

«Το να υπάρχουν μονάδες του ΕΟΔΥ έξω από τα σχολεία δεν είναι τεχνικά εύκολο. Μιλάμε για μια έξαρση πανδημίας που δεν έχει χτυπήσει το υγειονομικό σύστημα. Εκεί που νοσηλευόταν το 10% των κρουσμάτων, τώρα νοσηλεύεται το 1%. Η νόσηση είναι ηπιότερη, πολλοί το περνούν στο σπίτι», σημείωσε κλείνοντας ο κ. Τζουβελέκης.

Τα δικαιολογητικά με τα οποία πρέπει να προσέρχονται οι μαθητές στις σχολικές μονάδες

Οι δηλώσεις για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού ράπιντ τεστ ή σελφ μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα edupass.gov.gr, ενώ οι δηλώσεις σελφ τεστ μαθητών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Αυτό που αλλάζει είναι ότι τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας. Το τεστ θα διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη και την Παρασκευή.

Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, παρέχεται ένα επιπρόσθετο σελφ τεστ – άρα, την πρώτη εβδομάδα, οι μαθητές θα προμηθεύονται δωρεάν και θα πρέπει να κάνουν 3 σελφ τεστ. Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, κατ’ εξαίρεση, τα σελφ τεστ πρέπει να γίνουν έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Παρασκευή, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς.

Τι θα γίνεται αν μαθητής διαγνωστεί θετικός σε COVID-19;

Αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ (ή ράπιντ) τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται.

Τι θα γίνεται αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός σε COVID-19;

Αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον.

Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, και αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή PCR) για τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς.

Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ ή ράπιντ τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται. Όταν εξέλθουν από την καραντίνα, οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες

Τι προβλέπεται για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 εκτός σχολείου;

Σε περίπτωση που μαθητές ή εκπαιδευτικοί είναι στενές επαφές κρούσματος COVID-19 εκτός σχολείου:

Οι εκπαιδευτικοί, εμβολιασμένοι και με ενισχυτική δόση ή εκπαιδευτικοί εμβολιασμένοι με 2 δόσεις τους τελευταίους 6 μήνες ή με μία δόση του εμβολίου J&J τους τελευταίους 2 μήνες, προσέρχονται στο σχολείο κανονικά και διενεργούν εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή μοριακό τεστ) την 5η ημέρα μετά την έκθεση. Οι εκπαιδευτικοί φορούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες από την έκθεση.

Οι εκπαιδευτικοί, εμβολιασμένοι με 2 δόσεις πάνω από 6 μήνες χωρίς ενισχυτική δόση ή με μία δόση του εμβολίου J&J πάνω από 2 μήνες χωρίς ενισχυτική δόση ή ανεμβολίαστοι, παραμένουν σε απομόνωση για 5 ημέρες, και διενεργούν εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή μοριακό τεστ) την 5η ημέρα μετά την έκθεση.

Μετά την 5η ημέρα, οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
Αν πρόκειται για εμβολιασμένους μαθητές, τότε προσέρχονται στο σχολείο κανονικά και κάνουν τρία σελφ τεστ τις ημέρες 0-1, 3 και 5-7. Αν πρόκειται για μη εμβολιασμένους μαθητές, τότε παραμένουν σε απομόνωση για 5 ημέρες, και διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα μετά την έκθεση.

Τι ισχύει για τους ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς που έχουν νοσήσει;
Οι ανεμβολίαστοι μαθητές ή εκπαιδευτικοί που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου τριμήνου έχουν το ίδιο καθεστώς με τους εμβολιασμένους μαθητές ή εκπαιδευτικούς αντίστοιχα.

Πότε θα γίνεται τηλεκπαίδευση;

Τηλεκπαίδευση θα γίνεται κατ’ εξαίρεση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που περιλαμβάνουν και τις ακόλουθες:

Αν σε ένα σχολικό τμήμα αυτό εντοπιστούν ταυτόχρονα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 σε παραπάνω από τους μισούς (50%+1) μαθητές του.

Αν εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δάσκαλος/νηπιαγωγός, μη ειδικότητας) νοσεί, και δεν υπάρχει δυνατότητα από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης για άμεση αναπλήρωσή του αλλά προβλέπεται τηλεκπαίδευση από άλλον εκπαιδευτικό.
Αν εκπαιδευτικός είναι θετικός, και ενώ βρίσκεται σε απομόνωση, επιθυμεί να κάνει τηλεκπαίδευση, σε προαιρετική βάση.

Για τους μαθητές οι οποίοι έχουν ένα από τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, τα οποία αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του πρωτοκόλλου «Μέτρα προστασίας και πρόληψης διασποράς του ιού SARS– CoV-2 στις σχολικές μονάδες» και συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα.

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments