Θ. ΤΖΑΚΡΗ: «ΊΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ
- Σύμφωνη η Θ. Τζάκρη
- στον διπλασιασμό της μοριοδότησης των αναπληρωτών που υπηρετούν στις δυσπρόσιτες- παραμεθόριες
περιοχές και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από το 2010
- στον άνοιγμα των πινάκων των αναπληρωτών
- στην άμεση διεξαγωγή διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών
- κατέθεσε τροπολογία για την εξαίρεση από την αυτοδίκαιη διαγραφή των φοιτητών που φοιτούν σε δεύτερη σχολή μετά το πρώτο πτυχίο
Η βουλευτής κ. Θ. Τζάκρη χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Ίδρυση και Οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις» ανέφερε καταρχήν ότι «ο διπλασιασμός της μοριοδότησης των αναπληρωτών που υπηρετούν στις δυσπρόσιτες-παραμεθόριες περιοχές έρχεται να διορθώσει ένα σημαντικό πρόβλημα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μια αδικία εις βάρος ανθρώπων που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές, αλλά η υπηρεσία τους εξομοιωνόταν με αυτήν όσων υπηρετούν σε αστικά κέντρα. Έτσι καλούσαν έναν καθηγητή ή έναν δάσκαλο να υπηρετήσει μακριά από το σπίτι του σε μια δυσπρόσιτη ή απομακρυσμένη περιοχή ή σε ένα νησί με τον πολύ χαμηλό μισθό που όλοι γνωρίζουμε ποιος είναι, ο οποίος δεν καλύπτει ούτε τις βασικές δαπάνες διαβίωσης, και σε αυτόν τον άνθρωπο δεν δίναμε καν την διέξοδο και την δυνατότητα ότι υπηρετώντας για κάποιο χρονικό διάστημα σε αυτές τις περιοχές θα μπορέσει κάποια στιγμή με την αυξημένη μοριοδότηση να επιστρέψει κοντά στον τόπο της μόνιμης διαμονής του. Επίσης με τον τρόπο αυτό γίνεται ευχερέστερη η ανεύρεση αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να υπηρετήσουν στις δυσπρόσιτες-απομακρυσμένες περιοχές διότι παρέχεται ένα σημαντικό κίνητρο και πολιτικά γίνεται μια διόρθωση σε αυτή την στρεβλή αντίληψη ισότητας που είχε επιβληθεί τα τελευταία χρόνια, από το 2010 και μετά, που μόνο την πραγματική ισότητα δεν εξυπηρετούσε. Διότι δεν μπορεί να έχεις ισότητα σε άνισες και ανόμοιες καταστάσεις και επιβάλλοντας ισότητα μεταξύ ανόμοιων διαφορετικών καταστάσεων στην ουσία επιβάλεις την ανισότητα. Όπως και να το κάνουμε είναι διαφορετικό πράγμα να υπηρετείς στο Χαλάνδρι και διαφορετικό να υπηρετείς στην Κατούνα».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΕΣ-ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ η κ. Τζάκρη προσέθεσε επίσης ότι: «Θα σας πρότεινα μάλιστα για να αποκαταστήσετε την αδικία των τεσσάρων τελευταίων ετών να βρεθεί μια φόρμουλα να μοριοδοτηθούν αναδρομικά οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν σε αυτές τις περιοχές ως ελάχιστη αναγνώριση των υπηρεσιών που προσέφεραν».
ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ η κ. Τζάκρη επανέλαβε ότι: «Σας είπα όμως και την προηγούμενη φορά στην συζήτηση επί της αρχής ότι ο διπλασιασμός της μοριοδότησης δεν έχει καμία πρακτική αξία και σημασία εάν δεν συνοδεύεται από το άνοιγμα των πινάκων των αναπληρωτών, που έκλεισαν ενόψει της διεξαγωγής το 2012 διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών, ο οποίος όμως ουδέποτε μέχρι σήμερα διενεργήθηκε. Διαφορετικά και σε εικοσαπλασιασμό της μοριοδότησης να προβείτε δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, εφόσον οι πίνακες θα παραμείνουν κλειστοί».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ η κ. Τζάκρη τόνισε ότι: «Το μείζον βέβαια είναι να προχωρήσει η διαδικασία της διεξαγωγής διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών, έτσι ώστε ένα μεγάλο μέρος του πολύ μεγάλου αριθμού των κενών οργανικών θέσεων που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια (και φέτος ανέρχονται σε 22.500) εξαιτίας των πολλών συνταξιοδοτήσεων να καλυφθεί από εκπαιδευτικούς με μόνιμη σχέση εργασίας με την εκπαίδευση. Διότι η ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου συνδέεται μεν με την αξιολόγηση, αλλά συνδέεται και με την μόνιμη σχέση εργασίας με την εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια έχουμε καταντήσει η χώρα της εποχικής εργασίας, της απλήρωτης εργασίας και της part time απασχόλησης. Οι άνθρωποι δεν μπορούν ούτε να προχωρήσουν στη ζωή τους, ούτε καν οικογενειακό προγραμματισμό να κάνουν με 7μηνες και 8μηνες συμβάσεις εργασίας, με απλήρωτη ή κακοπληρωμένη εργασία και με εποχική απασχόληση στον τουρισμό. Έχουμε σήμερα χιλιάδες εκπαιδευτικούς που τον χειμώνα εργάζονται στα σχολεία και το καλοκαίρι σερβίρουν μπίρες στα εστιατόρια».
ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΑΙΩΝΙΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ» η κ. Τζάκρη ανέφερε ότι: «Όσον αφορά το θέμα που έχει εγερθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα με αφορμή την αυτοδίκαιη διαγραφή από 1-9-2014 των λεγόμενων «αιωνίων ή λιμναζόντων φοιτητών» και την δυνατότητα που δίνεται με την κατάθεση τροπολογίας από τον Υπουργό Παιδείας σε φοιτητές που εισήχθησαν πριν το 2003 να μπορούν να συμμετάσχουν σε δύο επόμενες εξεταστικές περιόδους, μόνο εάν προηγουμένως είχαν συμμετάσχει σε τουλάχιστον μια εξεταστική περίοδο κατά τα δύο προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη, νομίζω ότι ορθώς το Υπουργείο Παιδείας πηγαίνει σ’ έναν εξορθολογισμό των φοιτητικών μητρώων, σύμφωνα με τον νόμο που έχει ψηφιστεί από το 2011, διότι οι άνθρωποι που έχουν παρατήσει 2 και 3 χρόνια τις σπουδές τους, εκτός από τις περιπτώσεις των ασθενειών, εγκυμοσύνης κ.λπ. που ρητώς προβλέπονται από το νόμο, δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος να προσμετρούνται στους ενεργούς φοιτητές και ορθώς δίνετε και τις νέες ευκαιρίες με την τροπολογία αυτή. Ωστόσο επειδή οι περιπτώσεις στις οποίες θα αναφερθώ συνιστούν απλώς διοικητικές εγγραφές που δεν συνδέονται με κάποιες ειδικότερες παροχές και πρέπει σε κάθε περίπτωση να προσέχουμε ώστε «να μην πετάξουμε και το παιδί μαζί με τα νερά» σας καταθέτω τροπολογία, με την οποία εξαιρούνται από τον ορισμό των αιωνίων φοιτητών που δίνει ο νόμος, φοιτητές οι οποίοι επί της ουσίας δεν είναι «αιώνιοι». Πρόκειται για φοιτητές ήδη πτυχιούχους, που έχουν δηλαδή ένα πτυχίο ήδη, και έχουν εισαχθεί με την διαδικασία των κατατακτηρίων εξετάσεων σε άλλη σχολή ή τμήμα. Αυτοί οι φοιτητές είναι συνήθως πολύ επιμελείς και έχουν έναν επαγγελματισμό (υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας, είναι λογιστές κ.λπ.) και επιθυμούν να βελτιώσουν το μορφωτικό ή το υπηρεσιακό τους status και ενίοτε καθυστερούν να πάρουν το δεύτερο πτυχίο τους λόγω των επαγγελματικών ή οικογενειακών τους υποχρεώσεων. Επίσης δεν μπορούν να υπαχθούν στην έννοια της διακοπής των σπουδών για 2 έτη που έχετε βάλει στην τροπολογία, διότι ενδέχεται, για τους λόγους τους οποίους σας ανέφερα πιο πριν, να έχουν διακόψει τις σπουδές τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μάλιστα αυτοί οι φοιτητές δεν δικαιούνται ούτε δωρεάν συγγράμματα, ούτε φοιτητικό πάσο, ούτε έχουν πρόσβαση στις φοιτητικές εστίες και επί της ουσίας θα έλεγα ότι δεν επιβαρύνουν καθόλου το εκπαιδευτικό σύστημα με το να υπάρχει μόνο ένας επιπλέον αριθμός αυτών σε κάθε πανεπιστημιακή αίθουσα».
Το κείμενο της τροπολογίας που κατέθεσε η κ. Τζάκρη, η οποία θα συζητηθεί στην Βουλή την προσεχή Τρίτη, έχει ως εξής:
Αιτιολογική έκθεση
Με την τροπολογία επιχειρείται να ρυθμιστεί με ευνοϊκότερο τρόπο και να επιλυθεί παράλληλα το πρόβλημα της μακροχρόνιας φοίτησης πτυχιούχων φοιτητών. Δηλαδή, εξαιρούνται από οποιαδήποτε διαδικασία διαγραφής από την φοιτητική τους ιδιότητα φοιτητές που κατέχουν ήδη τουλάχιστον ένα πτυχίο. Αναγνωρίζεται έτσι πως η μακροχρόνια φοίτησή τους δεν οφείλεται σε ελλιπές από αυτούς ενδιαφέρον για τις σπουδές τους, αλλά στο γεγονός ότι έχουν αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις, ως πτυχιούχοι επαγγελματίες και ενδεχομένως και οικογενειακές υποχρεώσεις. Μάλιστα, όσοι εξ αυτών εργάζονται στα σώματα ασφαλείας, ενδέχεται ο τόπος εργασίας τους, λόγω των συχνών μεταθέσεων, να απέχει σημαντικά από το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στο οποίο φοιτούν και να καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής και δαπανηρή, λόγω των επιβεβλημένων μετακινήσεων, η ολοκλήρωση των σπουδών τους. Εξ αυτών των λόγων απαιτείται ευνοϊκότερη ρύθμιση γι’ αυτές τις κατηγορίες φοιτητών, δηλαδή τους πτυχιούχους φοιτητές, οι οποίοι αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους ή διακόπτουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα μέχρι την τμηματική ολοκλήρωσή τους, λόγω των προαναφερόμενων συνθηκών και όχι εξαιτίας της αδιαφορίας τους προς αυτές.
Τροπολογία
Από την διαγραφή από τα οικεία Τμήματα και Σχολές στα οποία φοιτούν εξαιρούνται οι φοιτητές Πτυχιούχοι Πανεπιστημίου, Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων προς αυτά, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., της Ελλάδος ή του εξωτερικού (αναγνωρισμένα από τον Δ.ΟΑ.Τ.Α.Π.), καθώς και οι κάτοχοι πτυχίων ανωτέρων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων Υπουργείων, οι οποίοι εγγράφηκαν στα οικεία Τμήματα και Σχολές με την διαδικασία της κατάταξης, όπως αυτή ορίζονταν από τα ίδια.-
Σχόλια - Facebook Comments