....

ΑΤΑΣΘΑΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧ/ΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

 

 

Προσωπικές ευθύνες για κακοδιαχείριση καταλογίζει στον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας, Μιχάλη Γεράνη, η έκθεση επιθεώρησης ελέγχου του σώματος επιθεωρητών ελεγκτών δημόσιας διοίκησης της γενικής γραμματείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, την οποία αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.» και η οποία στάλθηκε στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών.

Οι επιθεωρητές καταγράφουν επιπλέον σωρεία παρατυπιών στις συμβάσεις του Φορέα, ενώ με το πόρισμα που εγκρίθηκε από την Επιτροπή του άρθρου 4 παρ. 4 του Ν. 3613/2007 (αρ. πρακτικού 83/27.7.2018) ζητείται από τον συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης να ασκήσει κατά του κ. Γεράνη τις πειθαρχικές αρμοδιότητές του που προβλέπουν ακόμη και την ποινή της αργίας ή έκπτωσης για παραβάσεις καθηκόντων ή υπέρβαση αρμοδιοτήτων από δόλο ή βαριά αμέλεια.

Ειδικότερα το πόρισμα των επιθεωρητών (Αρετή Παπαμιχαλοπούλου, Ιωάννης Μαρίνης) -που ερεύνησαν δείγμα των 540 συμβάσεων του ΦΟΔΣΑ της περιόδου 1.1.2014-10.5.2017- καταλογίζει ευθύνες στον κ. Γεράνη για:

α) μη νόμιμη υπογραφή συμβάσεων που αφορούν προμήθεια υγρών καυσίμων ύψους 186.458,25 ευρώ,

β) «απευθείας αναθέσεις συμβάσεων που αφορούσαν σε παροχή υπηρεσιών παραγωγής και προβολής ραδιοφωνικών μηνυμάτων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και σε εργασίες και διαφημιστικό υλικό του ΦΟΔΣΑ στην 81η ΔΕΘ-ΗΕLΕΧPΟ αντίστοιχα, συνολικού ποσού 47.512,48 ευρώ στον ίδιο ανάδοχο…» (όπως μάλιστα παρατηρούν οι επιθεωρητές, «η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη σύμβαση α/α413, δηλαδή ανάρτηση στην ιστοσελίδα του φορέα για πέντε ημέρες της Πρόσκλησης για την υποβολή οικονομικών προσφορών, αποτελεί κακή πρακτική εφαρμογής του άρθρου 118 του Ν. 4412/2016»), και

γ) για απευθείας ανάθεση σύμβασης 19.650 ευρώ σε εταιρεία ως συμβούλου υποστήριξης του ΦΟΔΣΑ «για τον εντοπισμό ελλείψεων σε υποδομές, καταγραφή προβλημάτων λειτουργίας και την περιγραφή απαιτούμενων συμπληρωματικών υποδομών και μέτρων επίλυσης λειτουργικών προβλημάτων στους ΧΥΤΑ της Κεντρικής Μακεδονίας».

Στο προοίμιο του πορίσματος, που εκτείνεται σε 126 πυκνογραμμένες σελίδες, οι επιθεωρητές σημειώνουν ότι «ο αριθμός των διαγωνισμών (εκτός των απευθείας αναθέσεων) είναι πολύ μικρότερος από τις υπογραφείσες αντίστοιχες συμβάσεις καθώς πολλοί διαγωνισμοί προκηρύσσονται σε τμήματα, ενώ και η Συμφωνία Πλαίσιο κατέληξε σε περισσότερες από μία συμβάσεις».

Ετσι, από τις 540 συμβάσεις της περιόδου (ελέγχθηκαν δειγματοληπτικά οι 32) οι 365 έχουν γίνει με απευθείας ανάθεση, οι 78 με πρόχειρο/συνοπτικό διαγωνισμό, οι 86 με ανοιχτό διαγωνισμό, οι 6 με διαπραγμάτευση και 5 διαγωνισμοί αφορούν τη Συμφωνία Πλαίσιο.

Κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δεν προέκυψαν ευρήματα των επιθεωρητών για τους ανοιχτούς διαγωνισμούς, τους διαγωνισμούς στη Συμφωνία Πλαίσιο και τους διαγωνισμούς με διαπραγμάτευση.

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments