....

ΑΥΞΗΣΕΙΣ – ΣΟΚ ΣΤΑ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΙΧ

 

 

Σοκ στην αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να προκαλέσει εγκύκλιος του οικονομικού επιτελείου η οποία αλλάζει τους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα -κυρίως 5ετίας- από την 1η Σεπτεμβρίου και οδηγεί τους καταναλωτές προς τα παλιά ρυπογόνα και με γυρισμένα χιλιόμετρα οχήματα που κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλειά τους.

Ειδικότερα σύμφωνα με την εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 τα εισαγόμενα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 και έχουν τα γράμματα W ή ZA και Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 14.000 ευρώ και εκπέμπουν από 101 έως 120 γρ. CO2 ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνεται από 4 σε 6% δηλαδή αυξάνεται σε ποσοστό 50%.

Αν τώρα το όχημα πληρεί την οδηγία Euro 6 χωρίς να αναγράφονται τα γράμματα W και ZA (δηλαδή είναι πρώτης γενιάς Euro6 Α και Β) ή είναι Euro 5 ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνεται από 4% σε 12% καταγράφοντας αύξηση 200%!

Την ίδια στιγμή η εισαγωγή παλαιότερων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δείχνει ανεπηρέαστη καθώς σύμφωνα με πληροφορίες από εκτελωνιστές και τελωνειακούς που μίλησαν στο newsauto επισήμαναν ότι: «Το Τέλος Ταξινόμησης στα παλιά αυτοκίνητα με ηλικίες άνω των 10 ετών παραμένουν στα ίδια επίπεδα λόγω της μείωσης που προκαλεί η παλαιότητα και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Ως εκ τούτου τα «καθαρά» αυτοκίνητα που πληρούν τις οδηγίες Euro5 και Euro6 τα οποία στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα σε Αττική και Θεσσαλονίκη γίνονται ασύμφορη η απόκτησή τους καθώς το Τέλος Ταξινόμησης πολλαπλασιάζεται! Με λίγα λόγια με αυτή την εγκύκλιο το κράτος κάνει απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 5ετίας και οδηγεί τους καταναλωτές που δεν μπορούν να αποκτήσουν κάποιο καινούριο όχημα στα παλιά, ρυπογόνα και επικίνδυνα αυτοκίνητα».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν εκτελωνιστές το κόστος εκτελωνισμού ενός αυτοκινήτου που πληροί την οδηγία ρύπων Euro6 από 1.200 ευρώ θα εκτοξευθεί σε πάνω από 2.400 ευρώ!

Αντίστοιχα σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που πληροί την οδηγία Euro5 το κόστος εκτελωνισμού από 2.000 ευρώ που ανέρχεται σήμερα θα ξεπεράσει τις 4.000 ευρώ με αποτέλεσμα να γίνει ασύμφορη η εισαγωγή του στην Ελλάδα.

Έτσι θα μειώσετε το Τέλος Ταξινόμησης

Μοναδική λύση στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με 1 Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 1 Ιουνίου 2016 αποτελεί το «Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης» το οποίο έχει παράβολο ύψους 300 ευρώ και χρειάζεται ο ενδιαφερόμενος να περιμένει να συσταθεί η ειδική επιτροπή η οποία μπορεί να συνεδριάσει μετά από πολλούς μήνες. Για αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην ΕΕ μετά τον Ιούνιο του 2016 δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει χρήση του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης…

Το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζει το κόστος εκτελωνισμού σύμφωνα με την Εργοστασιακή Αξία του οχήματος και όχι με την Αξία Λιανικής προ Φόρων που ισχύει σήμερα με αποτέλεσμα το κόστος να μειώνεται πάρα πολύ σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Η εγκύκλιος

Η σχετική εγκύκλιος που απέστειλε η ΑΑΔΕ στα Τελωνεία αναφέρει χαρακτηριστικά ότι:«Συντελεστές τέλους ταξινόμησης οχημάτων με την εφαρμογή επικαιροποιημένων προτύπων εκπομπών ρύπων (EURO), σύμφωνα με τους Κανονισμούς 715/2007 και 692/2008, όπως ισχύουν»

ΣΧΕΤ.: (α) Η αρ. πρωτ. ΔΕΦΚΦ Γ 5017536 EΞ 2015/21-8-2015 ΕΔΥΟ

(β) Η αρ. πρωτ. ΔΕΦΚΦ Γ 1082467 ΕΞ 2016/31-5-2016 ΕΔΥΟ

(γ) Η αρ. πρωτ. ΔΕΦΚΦ Γ 1127845 ΕΞ 2016/31-08-2016 ΕΔΥΟ

(δ) Το αρ. πρωτ. 52944/2636/14-08-2018 έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

 

Σχόλια - Facebook Comments