....

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ :ΜΙΚΡΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΟΡΩΝ

<--break->ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΠΟΙΗΣΗ
 

ΜΙΚΡΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΟΡΩΝ


ISBN 9789604588411
 

3η έκδοση 2020

Σελίδες: 192

Τιμή:   9.00  7.20 €  
eBOOK:    8.10 €  



Κωδικός στο σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ: 86194735Διδάσκοντες ΑΕΙ

Αν επιθυμείτε να λάβετε τιμής ένεκεν κάποιο βιβλίο σχετικό με το αντικείμενό σας, επικοινωνήστε στο email:

books@epikentro.gr

Καπλάνι Μ. Γκαζμέντ

Προοίμιο
 

Μια έξυ­πνη και ανα­τρε­πτι­κή προ­σέγ­γι­ση σε ένα βα­ρύ θέ­μα.

- Boyd Tonkin, Independent

 

Ένα βι­βλίο έξο­χο, παι­χνι­δι­ά­ρι­κο και σαρ­κα­στι­κό για τη με­τα­νά­στευ­ση. Ο Κα­πλά­νι την αφη­γεί­ται όπως δεν έχει κα­τα­φέ­ρει να την αφη­γη­θεί κα­νείς μέ­χρι σή­με­ρα.

- Lisa Appignanesi

 

Το «Μι­κρό ημε­ρο­λό­γιο συ­νό­ρων» δι­α­θέ­τει απέ­ριτ­τες δι­α­τυ­πώ­σεις, γνή­σιο, και σε ισχυ­ρές δό­σεις, αυτο­σαρ­κα­σμό, γορ­γή και λει­τουρ­γι­κή εναλ­λα­γή των δύο αφη­γη­μα­τι­κών του επι­πέ­δων και, πά­νω απ¹ όλα, με­γά­λη συ­γκι­νη­σι­α­κή δύ­να­μη και πει­θώ.

- Ελευ­θε­ρο­τυ­πία

 

ο Κα­πλά­νι φέρ­νει τα σύ­νο­ρα πιο κο­ντά μας.

- Kapka Kassabova, The Guardian

 

Μια απο­κα­λυ­πτι­κή υπεν­θύ­μι­ση ότι τα σύ­νο­ρα συ­χνά γί­νο­νται αδι­αμ­φι­σβή­τη­τα εμπό­δια.

- Laurence Mackin, Irish Times

 

Συν­δυ­ά­ζει την ευφυή μα­τιά του πα­ρα­λο­γι­σμού του έρ­γου του

George Mikes How to be an Alien

 

[Αχ! Αυτοί οι Αγ­γλο­σά­ξω­νες] με τη φι­λο­σο­φι­κή επί­γνω­ση του Μί­λαν Κού­ντε­ρα.

- Maya Jaggi, Independent

 

Ένας αυτο­βι­ο­γρα­φι­κός δι­α­λο­γι­σμός για το τι ση­μαί­νει να είσαι με­τα­νά­στης από έναν σο­φό Αλ­βα­νό.

- Peter Stansky, Stanford University

 

 

Το σύν­δρο­μο των συ­νό­ρων είναι ένα είδος «αρ­ρώ­στι­ας», που δεν υπάρ­χει καν στον κα­τά­λο­γο των ανα­γνω­ρι­σμέ­νων ψυ­χι­κών δι­α­τα­ρα­χών. Το μυ­θι­στό­ρη­μα αυτό μι­λά ακρι­βώς για την αρ­ρώ­στια αυτή. Με δυο δι­α­φο­ρε­τι­κές αφη­γη­μα­τι­κές φω­νές, μι­λά για τα σύ­νο­ρα του ολο­κλη­ρω­τι­σμού, της φυ­γής, της ενο­χής, του έρω­τα, της ελ­πί­δας, της συ­νύ­παρ­ξης, της άδει­ας πα­ρα­μο­νής, της με­τα­νά­στευ­σης. Στο Μι­κρό Ημε­ρο­λό­γιο Συ­νό­ρων δε συμ­βαί­νει τί­πο­τα το ιδι­αί­τε­ρο και ταυ­τό­χρο­να συμ­βαί­νουν τα πά­ντα. Ο πρω­τα­γω­νι­στής αφη­γεί­ται την πρώ­τη επα­φή με μια ξέ­νη χώ­ρα (την Ελ­λά­δα) μι­ας πα­ρέ­ας Αλ­βα­νών με­τα­να­στών που με­τά την κα­τάρ­ρευ­ση του ολο­κλη­ρω­τι­κού κα­θε­στώ­τος του Ε. Χό­τζα περ­νούν με τα πό­δια τα ελ­λη­νο­αλ­βα­νι­κά σύ­νο­ρα στις αρ­χές του 90. Είναι μια αφή­γη­ση όπου το δρά­μα και η τρα­γω­δία συ­νυ­πάρ­χουν με το μαύ­ρο χι­ού­μορ και τη λυ­τρω­τι­κή αυτο­ει­ρω­νεία. Από τό­τε που εκ­δό­θη­κε για πρώ­τη φο­ρά στην Ελ­λά­δα το 2006, το Μι­κρό Ημε­ρο­λό­γιο Συ­νό­ρων έχει γί­νει λο­γο­τε­χνι­κό ση­μείο ανα­φο­ράς για κά­ποια από τα πιο καυ­τά θέ­μα­τα των ημε­ρών, τα σύ­νο­ρα και τη με­τα­νά­στευ­ση. Ένα από τα πιο επί­και­ρα βι­βλία της επο­χής μας.

 

Πέ­ρα­σα τα σύ­νο­ρα μι­ας ξέ­νης χώ­ρας, της Ελ­λά­δας, στις 15-10-1991. Ήταν η πρώ­τη φο­ρά που έβλε­πα τα σύ­νο­ρα μι­ας άλ­λης χώ­ρας και η πρώ­τη φο­ρά επί­σης που έβλε­πα τα σύ­νο­ρα της πα­τρί­δας μου: τα έσχα­τα όρια ενός κό­σμου που ίσως μας είχε πε­τά­ξει έξω από το χρό­νο, έξω από τον κό­σμο. Στην επι­χεί­ρη­ση φυ­γής νό­μι­ζα πως θα ήμουν μό­νος, βρέ­θη­κα όμως να βα­δί­ζω με ένα κα­ρα­βά­νι αν­θρώ­πων Στο συ­νο­ρι­α­κό φυ­λά­κιο, από την αλ­βα­νι­κή πλευ­ρά, μας πε­ρί­με­ναν τέσ­σε­ρις στρα­τι­ώ­τες με Κα­λάσ­νι­κοφ και ο αξι­ω­μα­τι­κός, ο οποί­ος μας κοι­τού­σε με ένα βλέμ­μα που φα­νέ­ρω­νε κά­τι ανά­με­σα σε πε­ρι­φρό­νη­ση και θυ­μό. Ο αξι­ω­μα­τι­κός: «Πού πά­τε;» Μια φω­νή: «Να φύ­γου­με.» Ο αξι­ω­μα­τι­κός: «Ποι­ος μί­λη­σε;» (Σι­ω­πή) Ο αξι­ω­μα­τι­κός: «Έχε­τε δι­α­βα­τή­ρια;» Μια φω­νή: «Μας δώ­σα­τε εσείς δι­α­βα­τή­ρια;» Ο αξι­ω­μα­τι­κός: «Ποι­ος μί­λη­σε;» (Σι­ω­πή) Ο αξι­ω­μα­τι­κός: «Ξέ­ρε­τε ότι μπο­ρεί να πε­ρά­σε­τε χει­ρό­τε­ρα εκεί που θα πά­τε;» Μια φω­νή: «Ας φύ­γου­με και ας πε­ρά­σου­με» Ο αξι­ω­μα­τι­κός: «Εντά­ξει τό­τε, όποι­ος θέ­λει μπο­ρεί να πε­ρά­σει»

 

 

Ο Γκαζ­μέντ Κα­πλά­νι γεν­νή­θη­κε το 1967 στην πό­λη Λούσ­νια της Αλ­βα­νί­ας. Τον Ια­νου­ά­ριο του 1991 πέ­ρα­σε τα σύ­νο­ρα με την Ελ­λά­δα περ­πα­τώ­ντας μα­ζί με ένα κα­ρα­βά­νι αν­θρώ­πων. Στην Ελ­λά­δα έκα­νε όλα τα είδη των δου­λει­ών που κά­νει ο κά­θε με­τα­νά­στης για να επι­βι­ώ­σει: οικο­δό­μος, λα­ντζι­έ­ρης, πε­ρι­πτε­ράς. Ταυ­τό­χρο­να, φοί­τη­σε στη Φι­λο­σο­φι­κή Σχο­λή του Πα­νε­πι­στη­μίου Αθη­νών και ολο­κλή­ρω­σε τη δι­δα­κτο­ρι­κή του δι­α­τρι­βή στο Πά­ντειο Πα­νε­πι­στή­μιο. Από το 2001 μέ­χρι το 2011 ήταν τα­κτι­κός αρ­θρο­γρά­φος της εφη­με­ρί­δας Τα Νέα. Είναι συγ­γρα­φέ­ας τρι­ών μυ­θι­στο­ρη­μά­των, γραμ­μέ­να στα ελ­λη­νι­κά, τα οποία έχουν με­τα­φρα­στεί και εκ­δο­θεί στα αλ­βα­νι­κά, αγ­γλι­κά, γαλ­λι­κά, ιτα­λι­κά, γερ­μα­νι­κά, πο­λω-νι­κά και δα­νέ­ζι­κα. Με­τά απο 25 χρό­νια ερ­γα­σί­ας και ζω­ής στην Ελ­λά­δα απο­φά­σι­σε να με­τα­να­στεύ­σει στις ΗΠΑ, λό­γω της πο­λυ­ε­τούς άρ­νη­σης του ελ­λη­νι­κού κρά­τους να του χο­ρη­γή­σει ελ­λη­νι­κή υπη­κο­ό­τη­τα.

Καπλάνι Μ. Γκαζμέντ
Ο Γκαζ­μέντ Κα­πλά­νι γεν­νή­θη­κε το 1967 στην πό­λη Λούσ­νια της Αλ­βα­νί­ας. Τον Ια­νου­ά­ριο του 1991 πέ­ρα­σε τα σύ­νο­ρα με την Ελ­λά­δα περ­πα­τώ­ντας μα­ζί με ένα κα­ρα­βά­νι αν­θρώ­πων. Στην Ελ­λά­δα έκα­νε όλα τα είδη των δου­λει­ών που κά­νει ο κά­θε με­τα­νά­στης για να επι­βι­ώ­σει: οικο­δό­μος, λα­ντζι­έ­ρης, πε­ρι­πτε­ράς. Ταυ­τό­χρο­να, φοί­τη­σε στη Φι­λο­σο­φι­κή Σχο­λή του Πα­νε­πι­στη­μίου Αθη­νών και ολο­κλή­ρω­σε τη δι­δα­κτο­ρι­κή του δι­α­τρι­βή στο Πά­ντειο Πα­νε­πι­στή­μιο. Από το 2001 μέ­χρι το 2011 ήταν τα­κτι­κός αρ­θρο­γρά­φος της εφη­με­ρί­δας Τα Νέα. Είναι συγ­γρα­φέ­ας τεσ­σά­ρων μυ­θι­στο­ρη­μά­των, τρία από τα οποία είναι γραμ­μέ­να απευ­θεί­ας στα ελ­λη­νι­κά. Τα βι­βλία του έχουν με­τα­φρα­στεί και εκ­δο­θεί στα αλ­βα­νι­κά, αγ­γλι­κά, γαλ­λι­κά, ιτα­λι­κά, γερ­μα­νι­κά, πο­λω­νι­κά και δα­νέ­ζι­κα. Με­τά από 25 χρό­νια ερ­γα­σί­ας και ζω­ής στην Ελ­λά­δα απο­φά­σι­σε να με­τα­να­στεύ­σει στις ΗΠΑ, λό­γω της πο­λυ­ε­τούς άρ­νη­σης του ελ­λη­νι­κού κρά­τους να του χο­ρη­γή­σει ελ­λη­νι­κή υπη­κο­ό­τη­τα, και πλέ­ον δι­δά­σκει στο Πα­νε­πι­στή­μιο DePaul του Σι­κά­γο.

Σχόλια - Facebook Comments