....

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ : ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΝΕΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΙΟΥΝΙΟΣ 2023




ΖΩΗ ΒΕΡΒΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ
Από τις αληθινές ιστορίες στο θέατρο-ντοκουμέντο
και στις ερευνητικές δραματουργίες του 21ου αιώνα


ΣΕΙΡΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ
Διεύθυνση σειράς: Γιώργος Π. Πεφάνης


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 
Τι είναι το «θέατρο του πραγματικού»; Γιατί ως τάση δυναμώνει σε περιόδους κρίσης; Ποιες οι επιστημολογικές και μεθοδολογικές συγγένειές του με πεδία όπως η δημοσιογραφία και οι κοινωνικές επιστήμες; Και τι ακριβώς συμβαίνει όταν ρευστοποιούνται τα οντολογικά όρια σκηνής και αληθινού κόσμου;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα πραγματεύεται το παρόν βιβλίο, προσεγγίζοντας τα διακυβεύματα και τις ποικίλες όψεις ενός σύγχρονου θεατρικού είδους, που επιχειρεί να συνομιλήσει άμεσα και δραστικά με ζέοντα ζητήματα της εποχής του. Νέο θέατρο-ντοκουμέντο και θέατρο-ντοκιμαντέρ, θέατρο verbatim και θέατρο μαρτυρίας, ειδικού τύπου ηχοκεντρικές φόρμες, εθνοδράματα αλλά και έργα δικαστηριακής δομής συνιστούν εκδοχές της ίδιας πολυδιάστατης μεγα-κατηγορίας: όλες διερευνούν γεγονότα και συγκρουσιακές καταστάσεις των καιρών και όλες ενσωματώνουν αυτούσια «υλικά» και τεκμήρια της πραγματικότητας, σε μια δημιουργική μείξη πληροφόρησης και αισθητικής.
Εξετάζοντας ένα πλούσιο δείγμα παραστάσεων τεκμηρίωσης Ελλήνων και ξένων δημιουργών, η συγγραφέας ανασύρει τα ειδολογικά γνωρίσματα, τον θεμελιώδη ερευνητικό χαρακτήρα τους και τον ξεχωριστό πολιτισμικό ρόλο τους, με στόχο να εμβαθύνει σε όσα ενδιαφέροντα συμβαίνουν όταν η πραγματικότητα και το παρόν εισβάλλουν κυριολεκτικά στη σκηνή. Μέσα από τα επτά κεφάλαια του βιβλίου, συγκροτείται εντέλει ένα λειτουργικό θεωρητικό πλαίσιο-οδηγός για την επιστημονική προσέγγιση του είδους, αναδεικνύεται το εύρος και η πολύπλοκη προβληματική του, προτείνονται ορολογίες, τυπολογίες και ταξινομήσεις, ενώ παράλληλα σκιαγραφούνται βασικές όψεις της παγκόσμιας, αναδυόμενης ιστορίας του, από το τέλος του 20ού και κατά τις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα.
ISBN 978-960-02-3997-3, Σχήμα 14x21, Σελίδες 568, Τιμή €31,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Βάρος:723gr, Έκδοση Αθήνα 2023
 
H συγγραφέας
Η Ζωή Βερβεροπούλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), με γνωστικό αντικείμενο «Θεωρία και κριτική των τεχνών του λόγου και του θεάματος». Η έρευνα και οι δημοσιεύσεις της, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, εστιάζουν κυρίως στα εξής πεδία: θεωρία και γλώσσα της κριτικής (με έμφαση στη θεατρική κριτική), θεωρία θεάτρου, θεωρία λογοτεχνίας, σύγχρονο θέατρο του πραγματικού, σχέσεις των ΜΜΕ και της δημοσιογραφίας με τη λογοτεχνία και το θέατρο/θέαμα, δημοσιογραφία για τις τέχνες και τον πολιτισμό. Είναι κριτικός θεάτρου και ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου & Παραστατικών Τεχνών.


 

 

 


 

 




ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΑΚΙΟΥΛΑΦΗ

ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Το επάγγελμα του ηθοποιού στην Ελλάδα σε καιρούς κρίσης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Το παρόν βιβλίο γράφτηκε σε μια περίοδο έντονης αβεβαιότητας για τον καλλιτεχνικό κόσμο λόγω της πανδημίας Covid-19 και των μέτρων περιορισμού της διασποράς της. Πολλοί καλλιτέχνες δεν μπόρεσαν να επωφεληθούν των μέτρων στήριξης, λόγω των ιδιαίτερων εργασιακών τους καθεστώτων, ενώ ακόμα περισσότεροι βίωσαν μια συνθήκη εκτεταμένης αβεβαιότητας μην ξέροντας αν, πότε και πώς θα ξαναδουλέψουν. Η πανδημία έφερε στο προσκήνιο μακροχρόνια προβλήματα των εργαζομένων στους κλάδους του πολιτισμού (εργασιακή επισφάλεια, απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία, πολυαπασχόληση, κ.ο.κ.) και οι διεκδικήσεις των σωματείων τους προκάλεσαν συζητήσεις ως προς την αναγκαιότητα ρύθμισης των εξαιρετικά απορρυθμισμένων εργασιακών τους σχέσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, οι καλλιτέχνες και οι συλλογικότητές τους διεκδίκησαν μια άλλου είδους ορατότητα και αναγνώριση : εκείνη ως εργαζόμενων. Έτσι λοιπόν, κατά την περίοδο της πανδημίας, άρχισε να ακούγεται όλο και περισσότερο η έννοια του «εργάτη της τέχνης». Το βιβλίο αυτό διερευνά όψεις και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τις αγορές εργασίας των καλλιτεχνών, τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα και την καλλιτεχνική εργασία γενικότερα, και τα οποία εξηγούν ως έναν βαθμό τον αντίκτυπο που είχε η πανδημία στους καλλιτέχνες. Επιπρόσθετα επιχειρεί να εξετάσει πώς αυτά τα χαρακτηριστικά εκφράζονται στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου καλλιτεχνικού επαγγέλματος, αυτό του ηθοποιού στην Ελλάδα.
ISBN: 978-960-02-3966-9, Σχήμα 14x21, Σελίδες: 320, Βάρος: 0,403 kgr, Τιμή: €17,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Έκδοση Αθήνα 2022
 
Η συγγραφέας
Η Χριστίνα Καρακιουλάφη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι απόφοιτη του Παντείου Πανεπιστημίου και πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές τις σπουδές στη Γαλλία. Έχει διδάξει ως μέλος ΣΕΠ στο ΕΑΠ και διδάσκει σε προγράμματα συνδικαλιστικής εκπαίδευσης της Ακαδημίας της ΓΣΕΕ και του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ. Έχει συμμετάσχει σε εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα. Οι επιστημονικές της δημοσιεύσεις αφορούν ζητήματα εργασιακής επισφάλειας, ανεργίας, κοινωνιολογίας των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων, ψυχοκοινωνικών κινδύνων στους χώρους εργασίας, εργασιακών σχέσεων και συνδικαλισμού. Στην παρούσα φάση διερευνά τις επιπτώσεις της πανδημίας στις εργασιακές σχέσεις και τη συλλογική δράση των καλλιτεχνών.
 
 
 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ |
ΔΙΟΝΥΣΗΣ Ν. ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΣ |
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΥΣΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΑ |
 

ΔΙΟΝΥΣΗΣ Ν. ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΣ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΥΣΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΑ
Όταν η κοινωνία νοσεί…
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ζούμε σ’ ένα κόσμο σήμερα, ο οποίος απ’ ότι φαίνεται σχετίζεται άμεσα με αυτό που ονομάζεται «θέατρο του παραλόγου», σε μια «υποτιθέμενη οργανωμένη κοινωνία», με τις καθημερινές ειδήσεις και τα οπτικο-ακουστικά ερεθίσματα να μας «κακοποιούν», από το πρωί ως την άλλη ημέρα το πρωί, με κύριο μόνιμο θέμα την πολύ βία, την περιθωριοποίηση, τις κοινωνικές διαφορές, τις πολιτισμικές και πολιτιστικές ανισορροπίες και ανισότητες, την οικονομική εξαθλίωση, την αποξένωση και τον περιορισμό, την απουσία υπευθυνότητας, τον ωχαδερφισμό και τον πολύ μα πολύ υπέρμετρο ατομικισμό και αριβισμό, με αποκορύφωση το «σύνδρομο του παρτάκια» και το σύνδρομο «προσέξτε με», που είναι κύριο χαρακτηριστικό στους νάρκισσους και αριβίστες της νέας γενιάς.
Και επειδή στα βάθη της σκέψης του καθενός από εμάς πλέον, δεν υπάρχει χώρος για κελιά δοκησισοφίας ή του «νόμιζα» ή «πάγκοι προσηλυτισμού», αλλά μόνιμη και έντονη επιθυμία να ζήσουμε, να μάθουμε σωστά και να εκφραστούμε ελεύθερα, για μια πραγματικότητα διαφορετική και τελικά... «αποκλίνουσα», μπορούμε κάλλιστα να πούμε επιτέλους ότι, αυτή η κοινωνία πρέπει το συντομότερο ν’ αναπροσαρμοστεί, γιατί απλούστατα αυτή η κοινωνία σήμερα νοσεί…
 
ISBN 978-960-02-4068-9, Σχήμα 14x21, Σελίδες 226, Τιμή: €13,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Βάρος: 291gr,Έκδοση Αθήνα 2023
 
O συγγραφέας
O Διονύσης Ν. Βαλλιανάτος γεννήθηκε στον Πειραιά και σπούδασε Ιατρική και στη συνέχεια Κοινωνιολογία με άριστα στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης LA SAPIENZA. Απέκτησε την ειδικότητα της Κοινωνικής Ιατρικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι κάτοχος δύο Masters α) Πολιτική Κοινωνικο-Αστικής Προστασίας από το Πανεπιστήμιο της Ρώμης και β) Υγιεινής και Δημόσιας Υγείας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης, ως καθηγητής στην (Α.Σ.Ν.) Ανώτερη Νοσηλευτική Σχολή, καθηγητής στο (Τ.Ε.Ι.) Εκπαιδευτικό Τεχνολογικό Ίδρυμα Πανεπιστημίου Ανατολικής Αττικής, σε σχολές γονέων όπου συνεργάστηκε με την Ελληνική Ένωση Ψυχικής Υγείας, ως επίσης εισηγητής και εκτελεστής του ψυχιατρικού προγράμματος «Αποασυλοποίηση και κοινωνική επανένταξη ασθενών, χρόνιων ψυχικών παθήσεων».
Υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης σε ερευνητικά προγράμματα σε πανεπιστήμια της Ελλάδας, του εξωτερικού και στην (Ε. Σ.Δ.Υ.) Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπλέον, πρόεδρος του Δ.Σ. και Διοικητής νοσοκομείου, ειδικός σύμβουλος της Διοίκησης της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας (6-Δ.Υ. ΠΕ). Στη συνέχεια στο (Υ.Υ.Κ.Α.) Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και της Επιτροπή Προμηθειών Υγείας (Ε.Π .Υ.). π. Πρόεδρος του «Κέντρου Κοινωνικο-Ιατρικών Σπουδών και Ερευνών» και της «Εταιρείας Νευροεπιστημονικών Σπουδών και Ερευνών». Είναι μέλος της «Ελληνικής Εταιρείας Ιατρών Λογοτεχνών», της «Εταιρείας Γραμμάτων & Τεχνών Πειραιά» και της «Φιλολογικής Στέγης Πειραιώς».
 
ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ
Η δυναμική του προ-εγώ, εγώ, υπέρ-εγώ, εφαρμοσμένη στην οδήγηση, CIBA-GEIGY, Αθήνα 1986. ■ Ένα espresso παρακαλώ, Ιωλκός, Αθήνα 2003. ■ Un espresso per favore, E.P. Theatrale, Roma, 2003. ■ Ουτοπία και Αναζήτηση, 1η Ποιητική Ανθολογία, Ιωλκός, Αθήνα 2003. ■ Παραιτούμαι από την αγωνία ν’ αγαπάω, Διάστερος Εκδοτική, Αθήνα 2004. ■ Η γενιά της αυξημένης αδρεναλίνης: Προβληματισμοί και επισημάνσεις, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2005. ■ Νευροκοινωνιολογία, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2008. ■ Αναμνήσεις από το μέλλον, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2008. ■ Memories from the future, Papazisis Publications, Athens 2009. ■ ΑμεΑ - Αβεβαιότητα και προοπτικές – Κοινωνική & Επαγγελματική Επανένταξη, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2010. ■ Τέσσερις γυναίκες απολογούνται (θεατρικό), Εκδόσεις “Φοιτητικό”, Πειραιάς 2013. ■ Ο Νάνος και οι Χιονάτες του (θεατρικό), Εκδόσεις “Φοιτητικό”, Πειραιάς 2014. (Στο θέατρο ΛΥΧΝΟΣ 2014-2015 με τον τίτλο «Ελλάς… τα υπουργεία σου!») ■ Ταξίδι στο απόλυτο συναίσθημα, 2η Ποιητική Ανθολογία, Εκδόσεις “Φοιτητικό”, Πειραιάς 2014. ■ Παιχνίδι με την ψευδαίσθηση (θεατρικό), Εκδόσεις “Φοιτητικό”, Πειραιάς 2015. ■ Gioco con l’ illusione (Riproduzione teatrale), Roma, Auto edizione, 2018. ■ Ταξίδι στον κόσμο του σεξ, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2019. ■ Εγώ ο Λογγίνος, Εκδόσεις «Φοιτητικό», Πειραιάς 2020. ■ Όταν ο Νάρκισσος συνάντησε τη Διαστροφή… ΔΙΑΣΤΡΟΦΙΚΉΝΟΗΜΟΣΎΝΗ, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2021. ■ Στον αστερισμό του ΝΟΜΙΖΩ…, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα 2022.
 

 

Σχόλια - Facebook Comments