....

ΟΙ ΧΑΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας από 15 ως και 90 ευρώ, για τα παλαιά ΙΧ αυτοκίνητα από 1.358 κυβικά εκατοστά και άνω που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν το 2.000, και μειώσεις από 30 έως 60 ευρώ για τα αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από το 2001 έως το 2005, προβλέπει μεταξύ άλλων η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.

Επίσης προβλέπονται αυξήσεις από 15 έως 60 ευρώ για τα αυτοκίνητα άνω των 1.358 κυβικών που κυκλοφόρησαν από το 2006 και μετά, καθώς και αυξήσεις έως 80 ευρώ για τα νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Στόχος της τροπολογίας που υπογράφεται από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, είναι με τις αλλαγές αυτές, οι οποίες δεν έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα, να περιορισθεί το φαινόμενο κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες, που είχε προσλάβει μεγάλες διαστάσεις τα προηγούμενα χρόνια.Image and video hosting by TinyPic

Για τα ΙΧ αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν το 2000, προβλέπονται μειώσεις από 15 έως 90 ευρώ. Στην κατηγορία αυτή, τα τέλη διαμορφώνονται ως εξής:

– Από 1.358 κυβικά έως 1.548 κυβικά εκατοστά σε 225 ευρώ από 240 ευρώ

– Από 1.549 κυβικά έως 1.738 κυβικά σε 250 από 265 ευρώ

– Από 1.739 κυβικά έως 1.928 κυβικά σε 280 από 300 ευρώ

– Από 1.929 έως 2.357κυβικά σε 615 από 660 ευρώ

– Από 2.358 έως 3.000 κυβικά σε 820 από 880 ευρώ

– Από 3.001 κυβικά έως 4.000 κυβικά σε 1.025 από 1100 ευρώ

– Από 4.001 και άνω σε 1.230 από 1.320 ευρώ

Για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από το έτος 2001 έως το έτος 2005, τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται από 30 έως 60 ευρώ. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία αυτή τα τέλη διαμορφώνονται ως εξής:

– Από 1.929 κυβικά έως 2.357 κυβικά σε 630 από 660 ευρώ

– Από 2.358 έως 3.000 κυβικά σε 840 ευρώ από 880 ευρώ

– Από 3.001 έως 4.000 κυβικά σε 1.050 από 1.100 ευρώ

– Από 4.001 και άνω σε 1.260 από 1.320 ευρώ

Για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το 2006 και μετά, προβλέπονται αυξήσεις από 15 έως 60 ευρώ. Συγκεκριμένα τα τέλη της κατηγορίας αυτής διαμορφώνονται ως εξής:

-Από 1.358 κυβικά έως 1.548 κυβικά εκατοστά σε 255 ευρώ από 240 ευρώ

– Από 1.549 κυβικά έως 1.738 κυβικά σε 280 από 265 ευρώ

– Από 1.739 κυβικά έως 1.928 κυβικά σε 320 από 300 ευρώ

– Από 1.929 έως 2.375 κυβικά σε 690 από 660 ευρώ

– Από 2.358 έως 3.000 κυβικά σε 920 από 880 ευρώ

– Από 3.001 κυβικά έως 4.000 κυβικά σε 1.150 από 1100 ευρώ

– Από 4.001 και άνω σε 1.380 από 1.320 ευρώ

Για τα ΙΧ αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1ης Νοεμβρίου 2010 τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται όπως είναι γνωστό με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο). Τα τέλη της συγκεκριμένης κατηγορίας αυξάνονται ως και 90 ευρώ. Ειδικότερα αυξάνονται ως εξής:

– Από 0 έως 90 γραμμάρια εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο τα τέλη θα είναι μηδενικά ενώ αυτό ίσχυε σήμερα για τα ΙΧ με εκπομπές από 0 έως 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

– Από 91 έως 100 γραμμάρια εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο τα τέλη διαμορφώνονται σε 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο ενώ το τέλος αυτό επιβάλλονταν ως τώρα για ΙΧ με εκπομπές από 101 έως 120 γραμμάρια.

– Από 101 έως 120 γραμμάρια εκπομπών αυξάνονται σε 0,98 ευρώ ανά γραμμάριο από 0,90 ευρώ

Απο121 έως 140 γραμμάρια εκπομπών αυξάνονται σε 1,20 ευρώ ανά γραμμάριο από 1,10 ευρώ ανά γραμμάριο

Από 141 ως 160 γραμμάρια εκπομπών αυξάνονται σε 1,85 ευρώ ανά γραμμάριο από 1,70 ευρώ

Από 161 έως 180 γραμμάρια εκπομπών αυξάνονται σε 2,45 ευρώ ανά γραμμάριο από 2,25 ευρώ

Από 181 έως 200 γραμμάρια εκπομπών αυξάνονται σε 2,78 ευρώ ανά γραμμάριο από 2,55 ευρώ.

Από 201 έως 250 γραμμάρια εκπομπών αυξάνονται σε 3,05 ευρώ ανά γραμμάριο από 2,80 ευρώ

Από 251 γραμμάρια εκπομπών και άνω αυξάνονται σε 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο από 3,40 ευρώ.

Επίσης μειώνεται σε έως 1.549 κυβικά εκατοστά αντί για 1.929 κυβικά που ίσχυε σήμερα, το όριο για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων, που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά ως την 31η.10.2010 και των υβριδικών δίκυκλων και τρίκυκλων μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως πότε κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά. Για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής και τα δίκυκλα ή τρίκυκλα άνω των 1.549 κυβικών, α τέλη θα αναλογούν πλέον στο 60% των αντίστοιχων συμβατικών από 50% που ίσχυε σήμερα.

Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εκτιμάται ότι η απόδοση στα έσοδα από τις αλλαγές αυτές θα είναι της τάξης των 13 εκατ. ευρώ.

– Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, αύριο αναμένεται να κατατεθεί και η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών στο ίδιο νομοσχέδιο που θα καταργεί το μέτρο του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.

 

Αυτά είναι τα ΙΧ που δεν θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016 [λίστα]

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μετά τις αποφάσεις του ΥΠΟΙΚ περιμένουν να ανοίξει η εφαρμογή στο TAXIS προκειμένου να επιβεβαιώσουν το νέο χαράτσι που θα κληθούν να πληρώσουν με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας.

Ωστόσο υπάρχουν κάποιοι (αν και ελάχιστοι συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια) που δεν θα χρειαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη και δεν θα πληρώσουν για τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για ιδιοκτήτες:
Αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία δεν εκπέμπουν ρύπους
Βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων, υβριδικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων που εκπέμπουν ρύπους κάτω από το όριο των 90 g/km.

Υπενθυμίζεται ότι οι ρύποι κυμαίνονται ανάλογα με το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και τη διάμετρο των τροχών, οπότε σε ορισμένα από τα ακόλουθα μοντέλα ενδέχεται ανάλογα με τον εξοπλισμό οι εκπομπές CO2 να ξεπερνούν τα 90 g/km και άρα να μην εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Η λίστα με τα ΙΧ χωρίς τέλη κυκλοφορίας:

  • Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 90 g/km
  • Audi A1 1.4 TDI ultra 89 g/km
  • Audi A3 1.6 TDI ultra 89 g/km
  • Audi A3 g-tron 1.4 TFSI 89 g/km
  • Citroen C1 e-VTI Airdeam 88 g/km
  • Citroen C3 1.4 e-HDi 87 g/km
  • Citroen C3 1.6 e-HDi 90 g/km
  • Citroen C4 1.6 BlueHDi 86 g/km
  • Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 87 g/km
  • DS 3 1.6 BlueHDi 87 g/km
  • Fiat Panda 0.9 TwinAir Natural Power 86 g/km
  • Fiat Punto 1.3 MultiJet 90 g/km
  • Ford Fiesta 1.5 diesel ECOnetic 82 g/km
  • Ford Fiesta 1.6 diesel ECOnetic 87 g/km
  • Lexus CT 200h 82 g/km
  • Mercedes A 180d BlueEFFICIENCY 89 g/km
  • Mercedes C 350e 48-54 g/km
  • MINI One D 89 g/km
  • Opel Corsa 1.3 CDTi 82 g/km
  • Peugeot 208 e-HDi 87 g/km
  • Renault Clio 1.5 dCi 85 g/km
  • Renault Megane 1.5 Energy dCi 90 g/km
  • Seat Ibiza 1.4 TDI 75 PS Ecomotive 88 g/km
  • Seat Leon 1.6 TDI 110 PS Ecomotive 89 g/km
  • Skoda Fabia 1.4 TDI 90 PS 88 g/km
  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid 75 g/km
  • Toyota Auris 1.8 Hybrid 79 g/km
  • Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid 81 g/km
  • Toyota Corolla 1.4 diesel 89 g/km
  • Toyota Prius 89 g/km
  • Volkswagen eco up! 1.0 68 PS 79 g/km
  • Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 PS 88 g/km
  • Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion 82 g/km
  • Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion 89 g/km
  • Volvo V40 1.6 D2 88 g/km
  • Volvo V60 Hybrid 48 g/km

Υπολογισμός βάσει ρύπων για τα ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας από την 1η Νοεμβρίου 2010

Για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από την 1/11/2010 και μετά τα τέλη κυκλοφορίας είναι ανάλογα των εκπομπών CO2 του κινητήρα.

 

Σχόλια - Facebook Comments