ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ Π.Ο.Ε – Ο.Τ.Α
«Εθελοντισμός»... η μαύρη εργασία στους Ο.Τ.Α.!!!
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε-Ο.Τ.Α. κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την τεράστια έλλειψη προσωπικού στις Υπηρεσίες αιχμής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την συντονισμένη μεθόδευση κυβέρνησης και αιρετών να υποκαταστήσουν το προσωπικό με ελαστικές σχέσεις εργασίας (Δίμηνα, Κοινωφελής Εργασία, Μ.Κ.Ο., ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. κ.λπ.). Νέο φρούτο πλέον στις ξεχειλωμένες εργασιακές σχέσεις είναι η δήθεν «εθελοντική εργασία» που ουσιαστικά προκύπτει «μαύρη και ανασφάλιστη εργασία»!!!
Ενημερώνουμε τους Συλλόγους Μέλη της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. πως πλήθος αιρετών προσπαθούν να καλύψουν τις ελλείψεις προσωπικού στις θεσμοθετημένες Υπηρεσίες των Δήμων βάζοντας από την «πίσω πόρτα» δήθεν «εθελοντές». Ενέργεια φανερά μη νόμιμη!!!
Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και το με αριθμ. πρωτ.: 26129/10-7-2012 απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών σε σχετικό ερώτημα όπου ξεκαθαρίζει πως το θεσμικό πλαίσιο δεν παρέχει την δυνατότητα εθελοντικής εργασίας σε Ο.Τ.Α. και ως εκ τούτου οι Ο.Τ.Α. απαγορεύεται να δέχονται την παροχή εθελοντικής εργασίας στις οργανωμένες υπηρεσίες τους.
Καλούμε τους Συλλόγους-Μέλη της Ομοσπονδίας να καταγγέλλουν κάθε προσπάθεια «μαύρης εργασίας» με το πρόσχημα του εθελοντισμού διασφαλίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και διεκδικώντας την κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό.
Σε περίπτωση που διαπιστωθούν κρούσματα «μαύρης» ουσιαστικά εργασίας σε οργανωμένες υπηρεσίες οι Σύλλογοι-Μέλη θα πρέπει να παρεμβαίνουν άμεσα στις Διοικήσεις των Δήμων και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να καταγγέλλουν το περιστατικό στην Επιθεώρηση Εργασίας, στο Ι.Κ.Α. και στις Διευθύνσεις Υγιεινής της Περιφέρειας όταν αφορά Υπηρεσίες όπου παρέχεται τροφή ή ποτό.
Δυνατότητα εθελοντικής εργασίας σε ΟΤΑ
Σε συνέχεια της ανωτέρω ηλεκτρονικής επιστολής σας, αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν παρέχεται εν γένει η δυνατότητα εθελοντικής εργασίας σε ΟΤΑ.
Ως γνωστόν, κατά πάγια αρχή του Διοικητικού Δικαίου, η διοίκηση μπορεί να προβαίνει μόνο στις ενέργειες εκείνες για τις οποίες παρέχεται ρητή εξουσιοδότηση από την υφιστάμενη νομοθεσία, και όχι σε εκείνες που απλώς δεν απαγορεύονται από κάποια διάταξη. Ως εκ τούτου, οι ΟΤΑ δεν μπορούν να δεχθούν την παροχή εθελοντικής εργασίας.
Ειδικότερα όσον αφορά τις υπηρεσίες καθαριότητας, υπενθυμίζεται ότι το προσωπικό που απασχολείται στις υπηρεσίες καθαριότητας και πρασίνου δικαιούται, βάσει των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων και συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την παροχή μέσων ατομικής προστασίας, τα οποία όμως δεν δύνανται να χορηγηθούν σε εθελοντές, με αποτέλεσμα να μη διασφαλίζεται η υγεία και η σωματική τους ακεραιότητα.
Επιπροσθέτως, βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου δεν είναι δυνατή ούτε η ασφαλιστική κάλυψη των εθελοντών.
|
|
|
Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι οι υπηρεσίες των δήμων οφείλουν να απευθύνουν τα ερωτήματά τους καταρχήν στις οικείες υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, οι οποίες και είναι αρμόδιες να τους ενημερώνουν, και μόνο εφόσον οι υπηρεσίες αυτές αδυνατούν να απαντήσουν, τα ερωτήματα διαβιβάζονται (συνοδευόμενα από τις απόψεις των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων) στο Υπουργείο Εσωτερικών.
Κύριοι Υπουργοί,
Σας ενημερώνουμε ότι, πολλοί Δήμοι δεν έχουν καταβάλλει ακόμα την εκλογική αποζημίωση στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού που συμμετείχαν στις Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές καθώς και στις Ευρωεκλογές του Μαΐου του 2014.
Παρά ότι έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα η εκλογική αποζημίωση δεν έχει καταβληθεί καθώς πολλοί Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού δεν έχουν φορολογική ενημερότητα με αποτέλεσμα πολλές Υ.Δ.Ε. να παρακρατούν τα ποσά αυτά και να μην τα αποδίδουν στους Ο.Τ.Α. προκειμένου να δοθούν στους δικαιούχους υπαλλήλους.
Κύριοι Υπουργοί,
Επειδή τα ποσά αφορούν στην εκλογική αποζημίωση των υπαλλήλων και όχι σε επιχορήγηση προς τους Δήμους δεν μπορεί να συμψηφιστεί η απαίτηση με βεβαιωμένες οφειλές των Δήμων προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ζητούμε την ΑΜΕΣΗ παρέμβασή σας για την καταβολή του πενιχρού ποσού που δικαιούνται οι εργαζόμενοι και επισημαίνουμε πώς τέτοιου είδους συμπεριφορές αποθαρρύνουν και τους τελευταίους εργαζόμενους να θέλουν να εργαστούν στις επόμενες εκλογές. Ας μπει επιτέλους ένα τέλος στην εξευτελιστική, απαξιωτική πολιτική της συγκυβέρνησης απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στους εργαζόμενους της.
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ και ΠΑΣΗΣ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
μετ’ επιφυλάξεως κάθε νομίμου δικαιώματός μας
Της Δευτεροβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης με την επωνυμία «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ» (Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.), που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Καρόλου 24, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.
ΠΡΟΣ:
- Τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου 37,
- Τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου 37,
ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ:
- Στο Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.), Γ. Γενναδίου 8, Αθήνα.
*********
Όπως καλά γνωρίζετε σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 37, παρ.2 του κεφαλαίου Στ’ του Ν.1731/1987, η οποία φέρει ως τίτλο: «Αυθεντική ερμηνεία διατάξεων», ορίζεται ότι :
«2. Για την περικοπή των αποδοχών των απεργούντων υπαλλήλων, μετά την καθιέρωση του συστήματος πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας λαμβάνεται υπόψη, για κάθε εργάσιμη ημέρα, το 1/30 των καθαρών μηνιαίων αποδοχών των υπαλλήλων (μετά την αφαίρεση των κρατήσεων πλην φόρου και δανείων), καθώς και το 1/5 των ίδιων αποδοχών για την ημέρα του Σαββάτου».
Από την γραμματική και μόνο ερμηνεία της διάταξης, γίνεται ευκόλως κατανοητό ότι για την περικοπή των αποδοχών των απεργούντων υπαλλήλων, λαμβάνεται υπόψη, για κάθε ημέρα απεργίας, το 1/30 των καθαρών μηνιαίων αποδοχών.
Περαιτέρω, η διάταξη του άρθρου 25 του Ν.3205/2003 με τίτλο: «Περικοπή αποδοχών», προβλέπει ότι σε όλες τις περιπτώσεις αποχής των υπαλλήλων από τα καθήκοντά τους, πλην της απεργίας, ο μήνας λογίζεται για τριάντα (30) ημέρες. Σε περίπτωση απεργίας ο μήνας λογίζεται για είκοσι πέντε (25) ημέρες. Τα ποσά από περικοπή αποδοχών αποδίδονται στους οικείους προϋπολογισμούς από τους οποίους εκταμιεύτηκαν.
Τέλος, με την θέσπιση του Ν.4024/2011, ήτοι με την εφαρμογή του νέου Μισθολογίου-Βαθμολογίου, προβλέφθηκε στη διάταξη του άρθρου 23 αυτού ότι: «Σε όλες τις περιπτώσεις αποχής των υπαλλήλων από τα καθήκοντά τους, ο μήνας λογίζεται για είκοσι πέντε (25) ημέρες. Τα ποσά από οποιαδήποτε περικοπή αποδοχών των υπαλλήλων, λειτουργών και ένστολων του Δημοσίου που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου αποδίδονται στους οικείους προϋπολογισμούς από τους οποίους εκταμιεύτηκαν».
Από όλα τα ανωτέρω προκύπτει εναργώς το συμπέρασμα ότι η περικοπή των αποδοχών των απεργούντων υπαλλήλων πραγματοποιείται επί των καθαρών αποδοχών και ουχί επί των μικτών, ενώ ο μήνας για τον ως άνω υπολογισμό λογίζεται σε είκοσι πέντε (25) ημέρες.
Οι υπηρεσίες σας όμως, όλως καταχρηστικώς και κατά παράβαση της τιθέμενης νομοθεσίας, πραγματοποιούν κρατήσεις στους απεργούντες Δημοσίους Υπαλλήλους στο σύνολο των μικτών τους αποδοχών, συμπεριλαμβανομένου και των εργοδοτικών εισφορών, σύμφωνα με τις οδηγίες που περιέχονται στην με αριθμ. πρωτ.: οικ.2./78400/0022/14-11-2011 εγκύκλιο σας.
Για το ζήτημα αυτό σας έχουμε οχλήσει πολλάκις τους τελευταίους οκτώ (8) μήνες, όπως άλλωστε προκύπτει και από τα με αριθμ. πρωτ.: 64/22-1-2014, 368/11-4-2014 και 15-9-2014 έγγραφά μας, τα οποία αποδεδειγμένα έχετε λάβει γνώση, στα οποία για ακόμη μία φορά σας ζητούσαμε την ανάκληση της οδηγίας με αριθμ. πρωτ.:οικ.2/78400/0022/14-11-2011 εγκυκλίου του Υπουργείου Οικονομικών για τον τρόπο περικοπής των αποδοχών των απεργούντων υπαλλήλων στο Δημόσιο και στους Ο.Τ.Α.
Παρά την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος, μέσα στο οποίο δεν έχετε προβεί σε καμία απολύτως ενέργεια για την ανάκληση της όλως παράνομης και αυθαίρετης οδηγίας, εσείς ακόμη και σήμερα επιδεικνύεται όλως καταχρηστική και παρελκυστική συμπεριφορά έναντι του σημαντικού αυτού ζητήματος, το οποίο αφορά εκτός από τα μέλη μας και το σύνολο των εν ενεργεία Δημοσίων Υπαλλήλων. Χαρακτηριστικό δε παράδειγμα της συμπεριφοράς που ακολουθούν οι Υπηρεσίες των οποίων ΕΣΕΙΣ προΐσταστε, αποτελεί το γεγονός ότι κατόπιν αποστολής εκ μέρους μας των ως άνω τριών (3) εγγράφων, το Υπουργείο Οικονομικών αρκέστηκε να μας ενημερώσει απλώς ότι απέστειλε το υπ’ αριθμ. πρωτ.: 2/887/0022/2013/24-7-2014 έγγραφό του προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους-Διεύθυνση Συνταξιοδοτικής Νομοπαρασκευαστικής Εργασίας και Διεθνών Σχέσεων και προς το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για το περιεχόμενο του ως άνω αιτήματός μας.
Επειδή η απεργία των Δημοσίων Υπαλλήλων θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για τη μισθολογική και βαθμολογική ανέλιξη αυτών, χωρίς όμως να καταβάλλονται στον εργαζόμενο οι αποδοχές του χρονικού διαστήματος της απεργίας,
με συνέπεια οι εισφορές να μην βαρύνουν τον εργαζόμενο, παρά μόνο τον εργοδότη.
Επειδή παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας για την αποκατάσταση της νομιμότητας ως προς την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων, εσείς συνεχίζετε να εφαρμόζετε οδηγίες, οι οποίες νομικά είναι παντελώς έωλες και βρίσκονται σε ευθεία σύγκρουση με το πνεύμα και το γράμμα του Νόμου.
Επειδή η υπομονή μας και η ανοχή μας εξαντλήθηκε, καθώς σκοπός της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς δεν είναι άλλος από την τρομοκράτηση και οικονομική εξαθλίωση των συμμετεχόντων υπαλλήλων στις απεργιακές κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική που εφαρμόζεται και ακολουθείται.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ:
Και με ρητή επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μας, ενώπιον κάθε αρμόδιου Ποινικού και Αστικού Δικαστηρίου.
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ:
Όπως άμεσα από την επίδοση σας παρούσης, ανακαλέσετε την υπ’ αριθμ. πρωτ.:οικ.2/78400/0022/14-11-2011 εγκύκλιό σας και κάθε επόμενη συναφή πράξη ή απόφασή σας, καθώς οι οδηγίες που περιέχονται σ’ αυτήν δεν προβλέπονται από καμία διάταξη Νόμου, αλλά από δικές σας και μόνο αυθαίρετες ερμηνείες και κρίσεις.
Όπως άμεσα δώσετε σχετική εντολή οι εκκαθαριστές της μισθοδοσίας να σταματήσουν την παράνομη παρακράτηση των αποδοχών μας και να επιστρέψουν τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά στους Δημοτικούς Υπαλλήλους-Μέλη μας.
ΑΛΛΩΣ:
Ρητά επιφυλασσόμεθα να στραφούμε, ενώπιον των Ποινικών και Πολιτικών Δικαστηρίων της χώρας, εναντίον κατά παντός πολιτικού ή υπηρεσιακού παράγοντα που ερμηνεύει κατά το δοκούν τις σχετικές διατάξεις εις βάρος του συνόλου των Δημοσίων Υπαλλήλων.
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς:
- Τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου 37,
- Τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου 37,
Και να κοινοποιήσει αυτή προς:
- Το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.), Γ. Γενναδίου 8, Αθήνα,
για να λάβουν γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες, αφού την αντιγράψει ολόκληρη στην έκθεση επίδοσής του.
Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ΝΑ ΙΔΙΟΠΟΙΗΘΕΙ
ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ Ο.Π.Α.Δ.-Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
Με έκπληξη και αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε ότι ο Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κ. Δημ. Κοντός αιφνιδιαστικά με την υπ΄ αριθμ. πρωτ.: ΔΒ1Δ/9/οικ.38089/29-10-2014 απόφασή του, «διατάζει» τη μεταφορά των υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μεταξύ των άλλων και στο κτίριο της οδού Ηπείρου, θέτοντας μάλιστα ως καταληκτική ημερομηνία της μεταφοράς την 1η Δεκεμβρίου 2014.
Το κτίριο της Διεύθυνσης Ασφάλισης Παροχών Ο.Π.Α.Δ.-Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. (Ηπείρου 38), είναι ιδιόκτητο, ανήκει στο Ταμείο Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και αγοράστηκε με χρήματα των ασφαλισμένων καθώς ο προϋπολογισμός του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. δεν επιδοτήθηκε ποτέ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Στη συνέχεια και με την κατάργηση του Ο.Π.Α.Δ. (Ν.4254/2014), το κτίριο πλέον μεταβιβάζεται στο Ι.Κ.Α. ως περιουσία του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων.
Η δε Διεύθυνση Ασφάλισης Παροχών του Ο.Π.Α.Δ.-Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. που στεγάζεται σήμερα στο κτίριο της οδού Ηπείρου εκτελεί επιτελικό-κομβικό ρόλο, καθώς είναι η μοναδική οργανική μονάδα στο Ι.Κ.Α. που ασχολείται τόσο στην Αττική όσο και πανελλαδικά με τη λειτουργία των Τομέων που συστάθηκαν στο Ι.Κ.Α. και την άρτια εξυπηρέτηση 1.500.000 ασφαλισμένων του Δημοσίου και των Δήμων. Οποιαδήποτε μετακίνησή της ιδιαίτερα λίγους μήνες μετά την κατάργησή του Ο.Π.Α.Δ. και τις τεράστιες δυσλειτουργίες που αυτή επέφερε, θα έχει ολέθριες συνέπειες στο επίπεδο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων πανελλαδικά.
Επιπλέον, ο χώρος του Ο.Π.Α.Δ.-Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. είναι ο μεγαλύτερος αιμοδότης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αποδίδοντας άμεσα 80 εκατ. € μηνιαία (περίπου 1 δις. € το χρόνο). Αποτελεί επομένως πρόκληση η ανεξήγητη πιθανή «δωρεά» του κτιρίου-περιουσίας των ασφαλισμένων του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Η απόφαση του Διοικητή του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έχει ληφθεί χωρίς οι υπηρεσίες του Ι.Κ.Α. να την γνωρίζουν και ενώ η Διεύθυνση Ασφάλισης Παροχών Ο.Π.Α.Δ. συνεχίζει τη λειτουργία της στους χώρους του κτιρίου.
Ποιος αποφάσισε την παραχώρηση του κτιρίου που αποτελεί περιουσία του Ι.Κ.Α. και του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.; Ποιος έδωσε το δικαίωμα στον κ. Κοντό να αποφασίζει για περιουσία άλλου Οργανισμού στη λογική του... τσιφλικά;
Καταγγέλλουμε τη Διοίκηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. γιατί με αυτή της την ενέργεια απειλεί να πλήξει την εύρυθμη λειτουργία της Διεύθυνσης Ασφάλισης Παροχών του Ο.Π.Α.Δ. σε βάρος της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων.
Καλούμε το Διοικητή του Ι.Κ.Α. να διασφαλίσει το κτίριο της οδού Ηπείρου που αποτελεί περιουσία του Ι.Κ.Α. και του Τομέα Ασφαλισμένων Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Διεύθυνσης Ασφάλισης Παροχών Ο.Π.Α.Δ. και επιφυλασσόμαστε για την άσκηση κάθε νομίμου δικαιώματός μας που έχουμε ως ασφαλισμένοι του Τομέα για την κακή διαχείριση της περιουσίας του.
Οι ασφαλισμένοι έχουν λόγο στη διαχείριση της περιουσίας που χτίστηκε με τις εισφορές τους. Δεν θα επιτρέψουμε την εκποίησή της στο πλαίσιο των μνημονιακών επιταγών.
Σχόλια - Facebook Comments