....

ΔΕΙΤΕ ΤΑ «ΝΕΑ» ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ !

Σημαντικές επιβαρύνσεις στα ΙΧ μικρού κυβισμού

αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου επιβολής των τελών κυκλοφορίας που ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο η οποία σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει θα βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο μέσα στη χρονιά.

Την ίδια στιγμή κερδισμένα είναι τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού λόγω της μείωσης του τεκμηρίου και κατ επέκταση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης αλλά και της απεξάρτησης των τελών από τον κυβισμό. Είναι προφανές ότι όσα αυτοκίνητα διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη χρονιά θα επιβαρύνονται περισσότερο. Αν δεχτούμε ότι η επιβάρυνση ανά χιλιόμετρο θα είναι 0,03 λεπτά ανά χιλιόμετρο και υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο διανύει 10.000 χιλιόμετρα προκύπτουν οι παρακάτω μεταβολές.

Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010

Κυβισμός

Τέλη

Νέα τέλη

786-1.071 κ.εκ.

120 ευρώ

300

1.072-1.357 κ.εκ.

135 ευρώ

300

1.358-1.548 κ.εκ.

240 ευρώ

300

1.549-1.738 κ.εκ.

265 ευρώ

300

1.739-1.928 κ.εκ.

300 ευρώ

300

1.929-2.357 κ.εκ.

660 ευρώ

300

2.358-3.000 κ.εκ.

880 ευρώ

300

3.001-4.000 κ.εκ.

1100 ευρώ

300

4.001 κ.εκ. και άνω

1320 ευρώ

300

Στα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010 και με υπόθεση την ανώτατη εκπομπή ρύπων ανά κατηγορία

Εκπομπές CO2 g/km

Τέλη ανά gr

Τέλη

Νέα Τέλη

0-100

0 ευρώ/gr

0

300

101-120

0,9 ευρώ/gr

108

300

121-140

1,1 ευρώ/gr

154

300

141-160

1,7 ευρώ/gr

272

300

161-180

2,25 ευρώ/gr

405

300

181-200

2,55 ευρώ/gr

510

300

201-250

2,8 ευρώ/gr

700

300

Άνω των 250

3,4 ευρώ/gr

850

300

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι αν εφαρμοστούν αυτά που σχεδιάζουν στο ΥΠΟΙΚ έστω και με παραλλαγές το μάρμαρο θα πληρώσουν οι έχοντες αυτοκίνητα χαμηλών κυβικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να αλλάξει πλήρως την εικόνα στην αγορά ΙΧ επιβεβαιώνοντας το αλλοπρόσαλλο της πολιτικής που αφού έστρεψε τους πολίτες στην αγορά αυτοκινήτω χαμηλού κυβισμού έρχεται τώρα να τους τιμωρήσει και να επιβραβεύσει τους έχοντες και κατέχοντες ακριβά και ρυπογόνα αυτοκίνητα. Προκειμένου να γίνει περισσότερο αντιληπτή η κατανομή των βαρών παραθέτουμε τις πωλήσεις ανά κυβισμό από το 2008 έως το 2012

Κλιμάκια κυβισμού

2012

2011

2010

2009

2008

786 – 1.071

6.370

9.731

10.897

11.852

16.977

1.072 – 1.357

22.300

39.650

49.085

48.554

60.894

1.358 – 1.548

14.924

24.640

39.570

64.105

82.153

1.549 – 1.738

10.322

15.179

24.089

42.144

47.485

1.739 – 1.928

1.463

3.853

7.619

20.930

22.707

1.929 – 2.357

2.149

3.247

6.646

20.715

23.792

2.358 – 3.000

205

577

1.738

7.653

6.984

3.001 – 4.000

44

120

442

2.569

3.529

>=4.001

16

51

154

560

956

Όπως μπορεί να γίνει σαφές ο μεγάλος όγκος αυτοκινήτων που τέθηκαν σε κυκλοφορία αφορά στις κατηγορίες έως 1600 κυβικά όπου θα επέλθουν σοβαρές επιβαρύνσεις και αποτελεί ένα ερώτημα αν και κατά πόσο οι αλλαγές αντί να φέρουν ισοδύναμο αποτέλεσμα να αποφέρουν μεγαλύτερα έσοδα για το κράτος.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΤΖΟΣ

fpress.gr

 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments