....

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ |
Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ |
ΕΙΡΗΝΗ ΓΚΟΓΚΟΥΑ |




 

 


ΕΙΡΗΝΗ ΓΚΟΓΚΟΥΑ

Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
«…Τέσσερα άτομα βγαίνουν από τη μηχανή του χρόνου. Ο προβολέας πέφτει πάνω τους.
– Ουφ! Βαρέθηκα, κουράστηκα, χρειάζομαι λίγο χρόνο για να πάρω μια ανάσα! (Κοιτάνε το ρολόι τους.) Δεν έχω χρόνο (λένε ταυτόχρονα σαν ρομπότ και επιστρέφουν στους δείκτες...).
…AΣΧΗΜΟΣ: Έχουμε μάθει από μικρά παιδιά να εκμεταλλευόμαστε το χρόνο. Να τον εκμεταλλευόμαστε σε τέτοιο βαθμό, που, αν έχουμε ελεύθερο χρόνο, να μην ξέρουμε τί να τον κάνουμε.
Προσπαθούμε να βρούμε δουλειές που πρέπει να ολοκληρώσουμε ή κάποιο βιβλίο που θέλουμε να διαβάσουμε –εποικοδομητικός χρόνος– οτιδήποτε τέλος πάντων για να μην χαθεί ο χρόνος. Το απλά τίποτα μας φαίνεται τραγικό! Πόσο δύσκολο είναι να μην κάνεις τίποτα; Πόσο δύσκολο είναι να μην σκέφτεσαι καν! Τίποτα (λέει αργά!). Η αλήθεια είναι πως αυτές τις στιγμές του τίποτα, του κενού, της γαλήνης, είσαι τόσο άδειος, που χωράει όλο το σύμπαν μέσα σου. Είναι σαν να σταματάει ο χρόνος και να γίνεται άπειρος. Αιωνιότητα. (Μόλις ακούγεται η λέξη αιωνιότητα οι προβολείς σβήνουν. Το ρολόι σταματάει για λίγο…)»
Κάθε χαρακτήρας αυτού του έργου ζει ανάμεσά μας. Είναι όλοι τους πέρα για πέρα αληθινοί.
Σε αυτό το θεατρικό δοκίμιο έχει απομονωθεί η έννοια του χρόνου σε σχέση με τους ανθρώπους, τις ανάγκες τους, τις αξίες τους, τα ιδανικά τους.
ISBN 978-960-02-4007-8, Σχήμα 13,50x21, Σελίδες: 62, Τιμή: €10,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Βάρος:116, Έκδοση Αθήνα 2023
 
H συγγραφέας
Γεννήθηκα στο ლანჩხუთი - Λαντσχούτι της Γεωργίας, στις 5 Δεκεμβρίου του 1975 (αργία λόγω της ημέρας Συντάγματος του Στάλιν, αυτό άκουγα για πολλά χρόνια). Η μητέρα μου Ελληνίδα και ο πατέρας μου Γεωργιανός. Πήγα πρώτη δημοτικού στο Ναύπλιο και ξαναπήγα πρώτη δημοτικού στην Τιφλίδα, για να μάθω γεωργιανά (γιατί τί σόι Γεωργιανή θα ήμουν αν δεν ήξερα την πατρική μου γλώσσα!;). Έκτοτε πηγαινοερχόμουν σε δύο σχολεία, Ελλάδα-Γεωργία. Έχω απολυτήριο και από τα δύο σχολεία. Για πολλά χρόνια αισθανόμουν ότι δεν άνηκα κάπου. Πως παντού ήμουν ξένη. Είχα την ανάγκη κάπου να ανήκω, από κάπου να γαντζωθώ. Μεγαλώνοντας συνειδητοποίησα ότι το να μην ανήκεις πουθενά, αν δεν το φοβηθείς και το αγαπήσεις, είναι ίδιο με το ανήκεις παντού. Σπούδασα Οδοντιατρική στην Τιφλίδα και στην Τασκένδη. Είμαι παντρεμένη στο Ναύπλιο, εργάζομαι ως οδοντίατρος και έχω δύο παιδιά. Ο τρόπος έκφρασής μου είναι η ζωγραφική. Από το 2006 σχεδόν κάθε χρόνο πραγματοποιώ ατομικές εκθέσεις. Η γραφή δεν ήταν σε κανένα φανταστικό μου σχέδιο. Και μάλιστα θεωρούσα τον λόγο το αδύναμο σημείο έκφρασής μου. Μαζί με τα προσχέδια για τους πίνακες μερικές φορές είχα και προσχέδια ιδεών, παρατηρήσεων, τα οποία σημείωνα μόνο για τον εαυτό μου. Ώσπου ένα βράδυ το μεγαλύτερο μέρος αυτών των σημειώσεων έγινε ένα. Σαν μια χημική ένωση, μια χημική αντίδραση με άγνωστο καταλύτη. Έτσι προέκυψε το πρώτο μου θεατρικό.
 
 
 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ |
Η ( ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΩΣ ) ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ ΕΙΚΟΝΑ |
ΚΩΣΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ |




 


ΚΩΣΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ

Η (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΩΣ) ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ ΕΙΚΟΝΑ
Δοκίμιο για τη φωτογραφία

Σειρά:  ΦΩΤΟΚΟΣΜΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Λανθάνουσα εικόνα στη φωτογραφική ορολογία ονομάζεται το φυσικό αποτύπωμα της ορατής πραγματικότητας που από τη στιγμή της φωτογράφισης εγκαθίσταται στο φωτογραφικό φιλμ, όχι ακόμα ως εικόνα, αλλά ως αποθηκευμένη ενέργεια. Σε αυτή την κατάσταση παραμένει μέχρι τη χημική επεξεργασία του φιλμ, που θα μετατρέψει την ενέργεια σε εικόνα. Αυτή την «εν δυνάμει» εικόνα τοποθετούσα στο κέντρο της φωτογραφικής δημιουργίας, καθώς αυτό που τη στιγμή της φωτογράφισης είναι μια ζωντανή στιγμή έχει συνοχή και νόημα, περιέρχεται σε μια κατάσταση προσωρινής ανυπαρξίας της φωτογραφικής εικόνας. Στη φαντασία του φωτογράφου, η λανθάνουσα εικόνα παίρνει τη μορφή που εύχεται, που επιθυμεί κι ελπίζει να έχει συλλάβει. Γι’ αυτό είναι θεμιτό να την θεωρήσουμε σαν το φαντασιακό που εδώ και σχεδόν δυο αιώνες φιλοξενεί την επιθυμία της αναπαράστασης. Κι αυτό είναι κάτι που δεν έχει να κάνει με τον άργυρο ή τα εικονοστοιχεία της φωτοευαίσθητης επιφάνειας.
ISBN 978-960-02-3955-3, Σχήμα 14x21, Σελίδες: 234, Τιμή: €18,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Βάρος:299gr, Έκδοση Αθήνα 2022
 
O συγγραφέας
O Kωστής Aντωνιάδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1949. Σπούδασε Φυσική και Φωτογραφία στο Παρίσι. Οργάνωσε το Τμήμα Φωτογραφίας στο ΤΕΙ Αθηνών, στο οποίο επί σειρά ετών διετέλεσε πρόεδρος. Έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και εθνικές συλλογές. Θεωρητικά και κριτικά κείμενά του για τη φωτογραφία δημοσιεύονται από το 1979 σε εικαστικά και φωτογραφικά περιοδικά. Έχει οργανώσει και επιμεληθεί εκθέσεις Ελλήνων και ξένων φωτογράφων. Το 2003 ανέλαβε τη διεύθυνση του Μουσείου Φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη.

 

Σχόλια - Facebook Comments