....

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ : ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΒΙΒΛΙΩΝ


 
 

 



ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΡΑΣ

ΕΝΔΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΡΙΣΗΣ

Το παράδειγμα των οικοδόμων στην Ελλάδα (2020-2023)

Πρόλογος: Ιορδάνης Ψημμένος
ΣΕΙΡΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Η διαμόρφωση της ιεραρχίας και της θέσης των εργαζομένων εντός της επαγγελματικής στρωμάτωσης σε περιόδους ραγδαίων αλλαγών αποτελεί την κεντρική ιδέα αυτού του βιβλίου. Στρέφει την προσοχή του στις διαδρομές δυο διαφορετικών εθνοτικών ομάδων στο ίδιο επάγγελμα την περίοδο 2020-2023 και επιχειρεί να αναδείξει τι σηματοδοτεί η αλλαγή των ορίων για την Κοινωνιολογία και την κοινωνική τους στρωμάτωση. Ποιες είναι οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες αναπαράγεται το εργατικό δυναμικό; Με ποιο τρόπο συγκεκριμένα επαγγέλματα, όπως του οικοδόμου, χρησιμοποιούνται μέσω των εθνοτικών τους χαρακτηριστικών;
Μέσα από μια μελέτη περίπτωσης στον κατασκευαστικό κλάδο στην Αττική (2020-2023), το βιβλίο προσπαθεί να αναδείξει τα μοτίβα και τις διαδικασίες ενδοεπαγγελματικής κοινωνικής στρωμάτωσης μεταξύ Ελλήνων και Αλβανών οικοδόμων και πώς μεταβάλλονται οι διαχωρισμοί και οι εργασιακές συνήθειες σε περιόδους κρίσης. Χρησιμοποιώντας αρχεία, ιστορικά δεδομένα και συλλέγοντας μαρτυρίες για τις δυο εθνοτικές ομάδες, η μελέτη αυτή στοχεύει στο να διαφωτίσει τις βασικές παραμέτρους που εμπλέκονται στη στρωμάτωση μεταναστών και γηγενών εργατών.
Στο επίκεντρο έρχεται η καθιέρωση νέων κριτηρίων για την εργασία ή τις κατανομές θέσεων εργασίας και ένα νέο σύνολο σχέσεων που δημιουργήθηκαν μεταξύ δυο εθνοτικών ομάδων στον ίδιο τύπο εργασίας. Η ανάλυση των πολιτισμικών χαρακτηριστικών, της καθημερινότητας, των σχέσεων στη γειτονιά και στο επάγγελμα, καθώς και οι προσπάθειες επιβίωσης μέσα στην κρίση έρχονται στο φως μέσα από μια μελέτη περίπτωσης που έρχεται να συμπληρώσει τις μελέτες για την κοινωνιολογική παράδοση από το 1990 και μετά.
ISBN 978-960-02-4351-2, Σχήμα 14x21, Σελίδες 326, Βάρος(g) 430,
Τιμή €19,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Έκδοση Αθήνα 2024

 
O συγγραφέας
O Γεώργιος Κούρας γεννήθηκε το 1990 στη Θεσσαλονίκη. Είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και από το 2022 διδάκτωρ Κοινωνιολογίας και Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Επικεντρώνεται σε θέματα που αφορούν την εργασία, τη μετανάστευση, την κοινωνική στρωμάτωση και κινητικότητα. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και σεμινάρια στην Ελλάδα, όπως του Κέντρου Κοινωνικής Μορφολογίας και Κοινωνικής Πολιτικής – Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (ΚΕΚ.ΜΟ.ΚΟΠ.) (2017) και της Ελληνικής Εταιρίας Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.) (2020), και στο εξωτερικό, όπως στο Πανεπιστήμιο του Durham της ΒΑ Αγγλίας (2016 & 2018) και στο Πανεπιστήμιο του Newcastle upon Tyne της ΒΑ Αγγλίας (2019). Έχει πραγματοποιήσει διδασκαλία στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Επαγγελματική και Περιβαλλοντική Υγεία», της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.), ενώ έχει πραγματοποιήσει δημοσιεύσεις σε ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά της Κοινωνιολογίας και της Κοινωνικής Πολιτικής, όπως στον Κόσμο της Εργασίας (2018 & 2019) και στο Class and Status (Vol. 1, No. 2, 2023 και Vol. 2, No. 1, 2023).
 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ |
Η ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΔΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΤΟΥ ΕΚΤΟΠΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ
ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗΣΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ |
 
 


KHALID ARAR, YASAR KONDAKCI,
BERNHARD STREITWIESER, ANNA SAITI

Η ανώτατη εκπαίδευση στην εποχή της μετανάστευσης, του εκτοπισμού και της διεθνοποίησης

Επιστημονική επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης:
Άννα Σαΐτη, Ευφροσύνη-Άλκηστη Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Σοφία Δεδότση
Μετάφραση: Μαρία Σπαθή

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Η ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει μέσο κοινωνικής ένταξης ατόμων που έχουν μεταναστεύσει ή βίαια εκτοπιστεί, ακόμη και να παρέχει μεγάλο ποσοστό ελευθερίας στις γνωστικές τους διεργασίες. Συγκεκριμένα,
«Αισθάνεσαι ότι σε θεωρούν φοιτητή, πράγμα που σου δίνει μία καινούρια ταυτότητα. Είσαι περήφανος που είσαι φοιτητής. Παύεις να θεωρείς τον εαυτό σου πρόσφυγα, ξέρεις. Και μπορείς να συμμετέχεις στην κοινωνία, να μιλάς στον κόσμο. Βρίσκεις κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του πανεπιστημίου, επεκτείνεις το δίκτυό σου… μιλάς με άλλους ανθρώπους όχι μόνο για να αποκτήσεις γνώσεις, αλλά και για την κοινωνική συναναστροφή αυτή καθαυτή. Σε ένα στρατόπεδο προσφύγων, αρκεί να μιλήσεις στον κόσμο και συνειδητοποιείς ότι έχουν τα ίδια προβλήματα, τις ίδιες ματαιώσεις. Άρα, δεν υπάρχει τίποτε θετικό.»
(Y.F.M., μαρτυρία φοιτητή στο έργο του Medeiros, 2016)
Παρ’ όλ’ αυτά, η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση δεν θωρείται απαραιτήτως δικαίωμα και, ως πολιτική, δεν είναι αδιαχώριστη από το κοινωνικό- πολιτικό περιβάλλον εντός του οποίου διενεργείται. Οι εθνικές πολιτικές προς τα εκτοπισμένα άτομα μπορεί να είναι/θεωρούνται φιλόξενες και συμπεριληπτικές σε κάποιες χώρες, ενώ σε άλλες απορριπτικές, αμυντικές και αποκλεισμού. Στο παρόν βιβλίο αναλύονται τα ζητήματα που αφορούν τη χάραξη και διαχείριση εκπαιδευτικών πολιτικών, όπως αυτά ανακύπτουν με την εισροή των διαφόρων νέων πληθυσμών σε διάφορες χώρες. Σε κάθε πλαίσιο υπάρχουν και διαφορετικά διλήμματα. Στα κεφάλαια του βιβλίου παρατίθενται εμπειρικές έρευνες διενεργηθείσες στη Μέση Ανατολή, στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική. Αναλύεται κριτικά ο ρόλος των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στην παροχή ισότιμης πρόσβασης εκπαίδευσης στους/στις πρόσφυγες, αλλά και οι συγκεκριμένες δυναμικές και πολιτικές, οι οποίες καθορίζουν τις επιλογές και ευκαιρίες που διατίθενται στους πληθυσμούς αυτούς για την πρόσβαση αυτή (Arar et al., 2018· Dryden-Peterson & Giles, 2010· Streitwieser et al.,2018· Waite, 2016). Στην πλειοψηφία των χωρών, οι ηγέτες/ηγέτιδες στο πεδίο της εκπαίδευσης είναι σε θέση να επιφέρουν προσαρμογές και τροποποιήσεις εντός των ιδρυμάτων και ενίοτε, παρά τις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές, μπορούν να παρέχουν ισότιμη πρόσβαση σε πρόσφυγες φοιτητές/ήτριες. Ωστόσο, το ζήτημα της δίκαιης και κατάλληλης υποστήριξης προς τους/τις πρόσφυγες παραμένει ασαφές και σύνθετο, δεδομένης της ένδειας συμπεριληπτικών και ενταξιακών πολιτικών. Το βιβλίο αυτό μπορεί να συνδράμει προς αυτήν την κατεύθυνση με πρακτικές και πολιτικές που αναλύονται, είτε προς αποφυγή, είτε εμπνέοντας, όσον αφορά το Ελληνικό πλαίσιο.
ISBN 978-960-02-4334-5, Σχήμα 14x21, Σελίδες 308, Βάρος(g) 382,
Τιμή: €16,00 (δεν συμπερ. 6% ΦΠΑ), Έκδοση Αθήνα 2024
 
Οι συγγραφείς
Ο Khalid Arar είναι Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Πολιτικής (Educational Leadership and Policy) στο College of Education του Πανεπιστημίου Texas State του Τέξας, ΗΠΑ, και συνεργαζόμενος συντάκτης του International Journal of Leadership in Education.
Ο Yasar Kondakci είναι Καθηγητής Εκπαιδευτικής Διοίκησης (Educational Administration) στο Πανεπιστήμιο Middle East Technical της Άγκυρας, Τουρκία, και ιδρυτικός εκδότης του περιοδικού Higher Education Governance and Policy.
Ο Bernhard Streitwieser είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνούς Εκπαίδευσης και Διεθνών Σπουδών (International Education and International Affairs) στο Πανεπιστήμιο George Washington, ΗΠΑ.
Η Άννα Σαΐτη (Anna Saiti) είναι Καθηγήτρια Διοίκησης και Οικονομικών της Εκπαίδευσης, στο Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής της Αθήνας, Ελλάδα.
 
Οι επιμελητές της ελληνικής έκδοσης
Άννα Σαΐτη, Καθηγήτρια Διοίκησης & Οικονομίας της Εκπαίδευσης, Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Εργαστήριο Ηγεσία & Καινοτομία, Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Ευφροσύνη-Άλκηστη Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Διδάσκουσα Σχολής Θετικών Επιστημών (στα Τμήματα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Μαθηματικών Φυσικής), Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σοφία Δεδότση, Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

 

Σχόλια - Facebook Comments