..

ΈΝΑΡΞΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ FABRIC ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΣΥΡΜΑΤΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Το Ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο FABRIC - «FeAsiBility analysis and development of on-Road chargIng solutions for future electric vehiCles», συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του 7th Προγράμματος Πλαισίου και ξεκίνησε τις δραστηριότητές του, την 1η Ιανουαρίου 2014. Το έργο έχει διάρκεια 48 μήνες και υλοποιείται από μία κοινοπραξία 24 εταίρων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται σημαντικοί εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, πάροχοι ενέργειας, διαχειριστές οδικών δικτύων, εταιρείες τεχνολογίας, Ερευνητικά Ινστιτούτα κ.ά. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 9.000.580,64 ευρώ εκ των οποίων η Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ανέρχεται στα 6.495.000,00 ευρώ.



Η πρώτη συνάντηση της κοινοπραξίας θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στις 3-5 Φεβρουαρίου 2014. Η συνάντηση διοργανώνεται από το συντονιστή του έργου, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών και πιο συγκεκριμένα από την ερευνητική ομάδα I-SENSE (http://i-sense.iccs.gr).

Κύριος σκοπός του έργου είναι η εξέταση από τεχνολογική σκοπιά, της οικονομικής βιωσιμότητας και των περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων που μπορεί να έχει η εφαρμογή της δυναμικής, εν κινήσει, φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Η τεχνική αυτή δύναται να αποτελέσει μια αποτελεσματική λύση για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από την χρήση μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως ο περιορισμός στο χρόνο και την απόσταση αυτονομίας τους.



Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει μπορεί επίσης να επιτρέψει την άμεση διασύνδεση του συστήματος μεταφορών με ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας και τη σταδιακή αποσύνδεση των μετακινήσεων από ανθρακοβόρες πηγές, παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο πραγματική βιωσιμότητα από κοινωνικο-περιβαλοντική άποψη.

Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, η ερευνητική ομάδα της κοινοπραξίας του έργου θα προσδιορίσει και θα αξιολογήσει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των τελικών χρηστών του συστήματος, καθώς και τα τεχνολογικά κενά που πρέπει να γεφυρωθούν, έτσι ώστε να παραχθούν εφικτές και συμφέρουσες οικονομικά λύσεις για τις οδικές υποδομές και για τα δίκτυα παραγωγής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας προς αυτήν την κατεύθυνση.

Κατά τη διάρκεια του έργου, επίσης, θα υλοποιηθούν και θα αξιολογηθούν προηγμένες λύσεις για την πλήρη ενσωμάτωση μιας ευρείας γκάμας μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων στις οδικές και ενεργειακές υποδομές, εντός και εκτός πόλης.



Θα αναπτυχθεί, παράλληλα, μια συνολική αρχιτεκτονική ΤΠΕ και κατάλληλες και οικονομικά αποδοτικές τεχνικές λύσεις για την τεχνολογική υποστήριξη των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η προτεινόμενη τεχνολογική υποδομή θα ενσωματωθεί και θα ελεγχθεί σε πραγματικά πεδία δοκιμών, σε διαφορετικές περιοχές στην Ευρώπη.

Τέλος, η κοινοπραξία θα προχωρήσει στην ανάλυση των επιπτώσεων των νέων λύσεων σε όλες τις διαστάσεις της αειφορίας: Κοινωνία, Οικονομία και Περιβάλλον καθώς και στην αναγνώριση των οφελών και του κόστους, έτσι ώστε να ποσοτικοποιηθούν πλήρως οι επενδύσεις που θα απαιτηθούν.
Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) είναι ο συντονιστής και τεχνικός διαχειριστής του έργου.



Είναι παράλληλα υπεύθυνο και για τις δράσεις διάχυσης και προβολής του έργου στο ευρύ κοινό καθώς και για την ανταλλαγή πληροφοριών με εθνικές και διεθνείς πρωτοβουλίες σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

Σε τεχνικό επίπεδο το ΕΠΙΣΕΥ θα επιβλέψει την αρχιτεκτονική του συστήματος, ενώ θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των εφαρμογών για την ασύρματη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στην ανάλυση της διασυνδεσιμότητας με τα δίκτυα ενέργειας. Επίσης, είναι το ΕΠΙΣΕΥ επικεφαλής της υλοποίησης και εγκατάστασης των υποσυστημάτων του FABRIC στις υποδομές και την αξιολόγηση του τελικού συστήματος.

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments