....

ΈΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ HELLENIC TRAIN . ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ .ΤΟΛΜΑΤΕ;

Εάν δεν έκαναν τα μοιραία τρένα υπέρβαση ορίου ταχύτητας από τις αφετηρίες τους , το ραντεβού με το θάνατο δεν θα γινόταν ποτέ . Αυτό όμως είναι το λιγότερο.... στο συνολικό κατηγορητήριο

Τι  ¨ανάγκαζε ¨ τους μηχανοδηγούς να τρέχουν στα ¨τυφλά¨ μέσα στο μαύρο σκοτάδι με 160χμ/ωρα μ ένα απαξιωμένο από τους Ελβετούς τρένο , χωρίς δικλείδες ασφαλείας , γεμάτο με νέα παιδιά και εν μέσω , καθυστερήσεων , δολιοφθορών ,¨τελειωμένων υπαλλήλων¨ και εν γένει , εν μέσω ενός αδιανόητου μπάχαλου ;

Τι διαφορά έχει μια τέτοια κατάσταση από το προμελετημένο έγκλημα;

Η ¨δέσμευση¨ της εταιρείας ότι μέσα στους πρώτους μήνες του 2023 ο χρόνος του ταξιδιού με τρένο στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη  αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω μιας και φαίνεται πως ολοκληρώνεται το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνα» ... έλεγε πολλά , και τώρα περισσότερα . Αιχμή του δόρατος της πολιτικής της εν λόγω εταιρείας ήταν η ταχύτητα των νέων τρένων . Αυτό πουλούσε , αυτό διαφήμιζε πάντα και παντού.

Στα πλαίσια αυτά το πολυαναμενόμενο  «Λευκό Βέλος», το πιο γρήγορο τρένο που υπάρχει στη χώρα, έκανε το πρώτο του ταξίδι και έδειξε τη δύναμή του ( μέσα 2022 ) . Υποσχόταν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 25 λεπτά . Τούτο έπρεπε να υλοποιηθεί , πάση θυσία .

Χωρίς τίτλο (2).png



Οι  δημόσιες αυτές ¨δεσμεύσεις ¨ της εταιρείας  συνιστούσαν  όμως συνεχής και αφόρητες πιέσεις στους μηχανοδηγούς να τρέξουν τα τρένα  ώστε , να υλοποιήσουν την πολιτική της .. ..με ταχύτητες πάνω από 160 χμ/ώρα , σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο υπό κατάρρευση , χωρίς μέτρα ασφαλείας, χωρίς προσωπικό..... χωρίς αύριο . Πίεση όμως δεχόταν και από τους ¨Ιταλούς¨, και το γνωστό κατεστημένο στον ΟΣΕ

Ποια τρένα όμως θα ανέβαζαν τις μετοχές της εταιρείας ;

Αυτά , για τα οποία η αρθρογράφος του IE (Investigate Europe) – ένα χρόνο πριν  -περιγράφει ως το  «μεγαλύτερο Eελβετικό  πονοκέφαλο που  έγινε δεκτός με ενθουσιασμό στην Ελλάδα; Τι έλεγε ακριβώς ;

«Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις... Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι εκτελούν όλες τις ελληνικές επιβατικές αμαξοστοιχίες από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα».

Την  προειδοποίηση αυτή  μάλιστα  επιβεβαίωναν και  στελέχη που τα γνώριζαν από πρώτο χέρι, και  που μας  φώναζαν  ... τότε: «Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα!».

Μα , και σε ποιο σιδηροδρομικό δίκτυο  να τρέξεις ...με τέτοιες ταχύτητες , μ αυτά τα τρένα ; της γνωστής  σύμβασης 717 (με αντικείμενο την αναδιάταξη και την αναβάθμισή του ) που εκτροχιάστηκε πρώτη; ή της  συμπληρωματική της , της  717/1, ύψους 13,2 εκατ. ευρώ, που θα υπογραφεί τον Μάιο του 2021 για τους λόγους που αντιλαμβάνεστε;

Μπορεί λοιπόν η Hellenic Train ν αναφέρει πως δεν ευθύνεται για την αξιοπιστία των υποδομών, οι οποίες πράγματι βρίσκονται υπό τη διαχείριση του ΟΣΕ, βάσει του Ν. 3891/2010 (Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), όμως γνώριζε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ότι ... αναγκάζοντας τους μηχανοδηγούς ( στα πλαίσια της πολιτική της ) να τρέχουν ¨στα τυφλά¨ νυχτερινές ώρες , χωρίς ¨ζώνες ασφαλείας ¨ και με τ απαξιωμένα από τους Ελβετούς τρένα που εκείνοι έφεραν στην Ελλάδα ¨πάνω¨ , σε τέτοιες αποσαθρωμένες υποδομές τις οποίες γνώριζαν όσο κανείς άλλος ,ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ το εγκληματικό αποτέλεσμα ¨αυτής της συνταγής¨ με καθαρά ενδεχόμενο δόλο .

Μέσα ακριβώς από αυτήν την συνταγή , προκλήθηκε και η αδιανόητη τραγωδία στα Τέμπη . Πως ;

Ειδικοί και μηχανοδηγοί  φώναζαν ότι , η αύξηση του ορίου ταχύτητας των τρένων από τα 115 στα 160 χλμ την ώρα  ( και πάνω ) χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί ακόμα το σύστημα τηλεδιοίκησης , είναι τετελεσμένο έγκλημα. Όμως , το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη προκλήθηκε από το γεγονός ότι τα δύο τρένα πήγαιναν στην ίδια γραμμή με αντίθετη φορά. Πως φταίει η ταχύτητα ; Σε κάθε περίπτωση , την στιγμή που τα δύο μοιραία τρένα ξεκίνησαν σχεδόν ταυτόχρονα  , η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη  Οι αναλυτές πάντως κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, τη στιγμή της σύγκρουσης το Intercity κινούνταν με 160 χιλιόμετρα την ώρα και το εμπορικό τρένο με 110 χλμ.

Εάν από την Αθήνα όπου ξεκίνησε , δεν περνούσε το όριο των 115 χμ.ωρα μέχρι να φτάσει στην Λάρισα – όπως κινήθηκε- θα ήταν ¨πίσω στο χρόνο¨ κατά 35 λεπτά και το ραντεβού με το θάνατο ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΠΟΤΕ . Το ίδιο ισχύει και για το Εμπορικό με όριο ταχύτητας τα 90 χμ/ωρα και τους κανόνες  που ισχύουν κατά την διάβαση από Τούνελ και Σήραγγες

ΟΜΑΔΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments