WWW.TASTV.GR

«ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΤΗΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ»

 

Του:             Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας

 

ΠΡΟΣ:          Τoν κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Τον κ. Υπουργό Οικονομικών

 

ΘΕΜΑ:         «Χαριστική βολή στους παραγωγούς της Κεντρικής Μακεδονίας οι διαχρονικές κυβερνητικές επιλογές έναντι της Ρωσίας»

 

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

 

Σε απόλυτη ένδεια οδηγούνται οι ροδακινοπαραγωγοί της Κεντρικής Μακεδονίας με τις επιλογές της Κυβέρνησης να συναινεί διαρκώς στις κυρώσεις της Ε.Ε. εναντίον της Ρωσίας, πόσω μάλλον τώρα και έπειτα από την πρόσφατη εισβολή της στην Ουκρανία. Οι μεγάλες αυξήσεις στην ενέργεια και το πετρέλαιο, το αυξημένο κόστος αγοράς πρώτων υλών και λιπασμάτων, η κακοκαιρία που έπληξε το προηγούμενο χρονικό διάστημα τη Βόρεια Ελλάδα και τώρα η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και οι κυρώσεις που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στη Ρωσία, οι οποίες προστίθενται στο εμπάργκο που έχει επιβάλει η Ρωσία τα οκτώ τελευταία χρόνια (σ.σ. έπειτα από τον πόλεμο στην Κριμαία, το 2014) σε μια σειρά προϊόντων από την Ευρώπη, μεταξύ αυτών και το ροδάκινο, δημιουργούν ένα ατέρμονο «θανατηφόρο πλήγμα» στη διακίνηση συμπύρηνων και των παραγομένων τους αγαθών. Αυτό συνδυαστικά και αθροιστικά απειλεί εκτός από τη φετινή παραγωγή ροδάκινων και την κατ΄ επέκταση επιβίωση του αγροτικού κόσμου της Κεντρικής Μακεδονίας. Κατά τα στοιχεία που παρουσιάζει η Ένωση Κονσερβοποιιών Ελλάδας (ΕΚΕ), μόνο στη Ρωσία εξαγόταν ετησίως το ένα τρίτο της παραγωγής συμπυκνωμένου χυμού ροδάκινου, δηλαδή οι 8-8,5 χιλιάδες από τους 25-30 χιλιάδες τόνους της συνολικής εξαγώγιμης ελληνικής παραγωγής συμπυκνωμένου χυμού ροδάκινου, ήτοι προκύπτει πρόβλημα και για 30.000 τόνους πρώτης ύλης (συμπύρηνο ροδάκινο) που απορροφούσε μέσω των χυμών αυτών η ρωσική αγορά. Αθροιστικά, προς τις αγορές Ρωσίας – Ουκρανίας - Λευκορωσίας εξάγονταν (κομπόστες και χυμοί) μέχρι πρότινος 40.000 τόνοι πρώτης ύλης, δηλαδή συμπύρηνου ροδάκινου. Συνεπώς, το ζήτημα στήριξης των ροδακινοπαραγωγών, ύστερα κι από τις νέες εξελίξεις, τίθεται ως μονόδρομος της πολιτικής πια του ΥΠΑΑΤ.

 

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

 

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

 

  1. Προτίθεστε όπως ενεργήσετε μεθοδικά και με καίριες πρωτοβουλίες να στηρίξετε τους ροδακινοπαραγωγούς - εξαιτίας και της πτώσης του κόστους παραγωγής συμπύρηνων - την κομβική αυτή ιστορική χρονική στιγμή που εκ νέου και επιπροσθέτως πλήττονται είτε δια μέσω χρηματοδοτικών μηχανισμών της Ε.Ε. είτε δια ιδίων κεφαλαίων;
  2. Διατίθεστε όπως ενεργοποιήσετε το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης - Στήριξης της Ε.Ε., ώστε να στηριχθεί το σύνολο των βαθμίδων επεξεργασίας (από την παραγωγή μέχρι την κομποστοποίηση και χυμοποίηση) των συμπύρηνων καρπών (ροδάκινα,



βερίκοκα, νεκταρίνια) Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο πλήττεται ανελέητα τα τελευταία χρόνια, πόσω μάλλον τώρα μετά κι από τα θλιβερά διαδραματιζόμενα στην Ουκρανία;

 

Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ



 

ΥΠΟΙΚ 03/05/2022 Α. Π.: 58426 ΕΞ 2022


Ταχ. Δ/νση        :

Ταχ. Κωδ.          :

Πληροφορίες     :

Χαρ. Τρικούπη 6-10

10679 Αθήνα Χ. Κυρλιγκίτση

ΠΡΟΣ:

Τη Βουλή των Ελλήνων

Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου Τμήμα Ερωτήσεων

Τηλέφωνο         :

2131339776

 

 

e-mail               :

c.kyrligkitsi@minfin.gr

ΚΟΙΝ:

Βουλευτή κ. Κυριάκο Βελόπουλο (Δια της Βουλής των Ελλήνων)

 

ΘΕΜΑ: Σχετικά με την υπ΄ αριθμ. πρωτ. 3960/16.3.2022 ερώτηση

Σε απάντηση της υπ΄ αριθμ. πρωτ. 3960/16.3.2022 ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος, σας γνωρίζουμε ότι για τη φορολόγηση των αγροτών το Υπουργείο Οικονομικών έχει θεσπίσει μια σειρά ευνοϊκών φορολογικών διατάξεων.

Ειδικότερα, ως προς την φορολογία εισοδήματος:

Με το άρθρο 6 του ν. 4646/2019 (Α΄ 201) αντικαταστάθηκε η παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167). Με την αντικατάσταση αυτή από 1.1.2020 και μετά μειώνονται οι συντελεστές φορολογίας εισοδήματος όλων των φυσικών προσώπων, συμπεριλαμβανομένων των αγροτών. Οι νέοι συντελεστές έχουν ως εξής:

 

Εισόδημα (μισθοί, συντάξεις, επιχειρηματική δραστηριότητα)

Φορ. συντελεστής

0 – 10.000

9%

10.001 – 20.000

22%

20.001 – 30.000

28%

30.001 – 40.000

36%

40.001 –

44%

Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), όπως ισχύει, για τα εισοδήματα από αγροτική δραστηριότητα υπολογίζεται η μείωση φόρου εισοδήματος που εφαρμόζεται στα εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις. Αντιθέτως, στα κέρδη από τις υπόλοιπες επιχειρηματικές δραστηριότητες δεν εφαρμόζεται η εν λόγω μείωση φόρου.

Επίσης, σύμφωνα με την παρ. 3 άρθρου 29 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), όπως ισχύει, τα κέρδη από ατομική αγροτική επιχείρηση φορολογούνται αυτοτελώς με την παραπάνω κλίμακα. Κατ’ αυτό τον τρόπο δεν προστίθενται σε τυχόν άλλα εισοδήματα από διαφορετικές πηγές προέλευσης με αποτέλεσμα να μην αθροίζονται και να μην φορολογούνται με υψηλούς φορολογικούς συντελεστές.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), όπως ισχύει, στα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, ειδικά για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική


δραστηριότητα, περιλαμβάνονται για τον προσδιορισμό του κέρδους εκ των άμεσων ενισχύσεων του Πυλώνα I μόνο η βασική ενίσχυση καθώς και, κατά το ποσό που υπερβαίνουν τις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ, οι πράσινες και συνδεδεμένες ενισχύσεις. Οι αγροτικές αποζημιώσεις στο σύνολό τους δεν περιλαμβάνονται στον προσδιορισμό του κέρδους από ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως, ένα μεγάλο μέρος των επιδοτήσεων και των αποζημιώσεων δεν συνυπολογίζεται στα κέρδη από ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα.

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 58 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), όπως ισχύει, τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτούν τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα (αγροτικοί συνεταιρισμοί, νομικές οντότητες που αναγνωρίζονται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ως ομάδες και οργανώσεις παραγωγών) από 1.1.2020 και μετά φορολογούνται με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%). Ο συντελεστής δέκα τοις εκατό (10%) είναι πολύ ευνοϊκότερος σε σύγκριση με τους συντελεστές φορολογίας εισοδήματος των υπόλοιπων νομικών προσώπων και οντοτήτων.

Επιπροσθέτως, προκειμένου να φορολογηθούν οι αγρότες με τους ευνοϊκούς όρους φορολογίας εισοδήματος που ισχύουν για τα εισοδήματα από αγροτική δραστηριότητα, προβλέπεται στην περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3874/2010 (Α΄ 151), όπως ισχύει, ότι το εισόδημα που προκύπτει από τη διαχείριση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μικρότερη των πεντακοσίων (500) KW από αγρότες θεωρείται αγροτική εκμετάλλευση και φορολογείται ως εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα, εφόσον, το πρόσωπο που πραγματοποιεί το εισόδημα είναι εγγεγραμμένο στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων, κατά την οικονομική χρήση στην οποία πραγματοποιήθηκε το εισόδημα αυτό.

Με το άρθρο 119 του ν. 4799/2021 (Α΄ 78), μειώνεται η προκαταβολή φόρου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα των φυσικών προσώπων από εκατό τοις εκατό (100%) σε πενήντα πέντε τοις εκατό (55%). Η μείωση ισχύει για την προκαταβολή φόρου εισοδήματος του φορολογικού έτους 2020 και επόμενων. Επίσης, μειώνεται η προκαταβολή φόρου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων από εκατό τοις εκατό (100%) σε ογδόντα τοις εκατό (80%). Η μείωση ισχύει για την προκαταβολή φόρου εισοδήματος του φορολογικού έτους 2021 και επόμενων. Ειδικά για το φορολογικό έτος 2020, η προκαταβολή φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων ορίζεται σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%). Οι παραπάνω μειώσεις της προκαταβολής φόρου εισοδήματος ευνοούν και τους αγρότες.

Με το άρθρο 298 του ν. 4738/2020 (Α΄ 207) απαλλάσσονται για το φορολογικό έτος 2020 της επιβολής ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης τα εισοδήματα του άρθρου 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος με εξαίρεση τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία και συντάξεις. Με το άρθρο 33 του ν. 4772/2021 (Α΄ 17) απαλλάσσονται για το φορολογικό έτος 2021 από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος τα εισοδήματα που αποκτώνται από αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις που εισπράττονται το φορολογικό έτος 2021 αλλά ανάγονται στο φορολογικό έτος 2020. Και με το άρθρο 121 του ν. 4799/2021 (Α΄ 78) απαλλάσσονται από την επιβολή ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και για το φορολογικό έτος 2021 τα εισοδήματα που προβλέπονται στο άρθρο αυτό, με εξαίρεση τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία στο δημόσιο τομέα και τις συντάξεις. Οι παραπάνω απαλλαγές ευνοούν και τους αγρότες, οι οποίοι απαλλάσσονται της επιβολής ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021.


Ως προς το τέλος επιτηδεύματος:

Τα έτη 2020 και 2021 θεσπίστηκαν ευνοϊκές διατάξεις για τους αγρότες σχετικά με το τέλος επιτηδεύματος. Με το άρθρο 8 του ν. 4714/2020 (Α΄148) αναστέλλεται για το φορολογικό έτος 2019 η υποχρέωση καταβολής τέλους επιτηδεύματος για τους αγρότες κανονικού καθεστώτος Φ.Π.Α., καθώς και για τους αλιείς. Στη συνέχεια με το άρθρο 25 του ν. 4797/2021 (Α΄ 66) εξαιρούνται και για το φορολογικό έτος 2020 από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος οι αγρότες και οι αλιείς της παράκτιας αλιείας.

Ως προς τον Φ.Π.Α. των αγροτών παρατίθενται οι παρακάτω ευνοϊκές διατάξεις:

Σύμφωνα με το άρθρο 41 του ν. 2859/2000 (Α΄ 248), όπως ισχύει, οι αγρότες, οι οποίοι πραγματοποίησαν το προηγούμενο φορολογικό έτος προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και παροχές αγροτικών υπηρεσιών των οποίων η αξία ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις κατώτερες των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, υπάγονται σε ειδικό καθεστώς. Οι εν λόγω αγρότες δεν επιβαρύνουν με Φόρο Προστιθέμενης Αξίας τις παραδόσεις των αγαθών τους και τις παροχές των υπηρεσιών τους και δικαιούνται επιστροφής του Φ.Π.Α. που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής εκμετάλλευσής τους.

Επίσης, με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου πεντηκοστού πέμπτου του ν. 4839/2021 (Α΄ 181) τροποποιήθηκε το Παράρτημα III του ν. 2859/2000 (Α` 248) και υπάγονται πλέον στον υπερμειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. έξι τοις εκατό (6%) τα παρακάτω αγροτικά και κτηνοτροφικά αγαθά: άχυρα και φλοιοί ακατέργαστων δημητριακών, έστω και τεμαχισμένα, αλεσμένα, συμπιεσμένα ή συσσωματωμένα με μορφή σβόλων, γογγύλια Σουηδίας (γογγυλοκράμβες), τεύτλα κτηνοτροφικά, ρίζες κτηνοτροφικές, χορτονομές (FOIN, LUZERNE), τριφύλλια, κτηνοτροφικά λάχανα, χορτονομές λούπινου, βίκου και παρόμοια κτηνοτροφικά προϊόντα, έστω και συσσωματωμένα με μορφή σβόλων, καλαμπόκι και υπολείμματα και απορρίμματα των βιομηχανικών ειδών διατροφής και τροφές παρασκευασμένες για ζώα, εξαιρουμένων των τροφών για σκύλους ή γάτες.

Περαιτέρω, με το άρθρο 51 του ψηφισθέντος Νόμου υπ’ αριθμ. 4916/Α΄65/2022 με τίτλο:

«Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς - Πρόγραμμα συνεισφοράς Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες μέχρι τη μεταβίβαση της κατοικίας τους στον φορέα απόκτησης και επαναμίσθωσης του κεφαλαίου Α’ του μέρους δευτέρου του τρίτου βιβλίου του ν. 4738/2020 - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/1151 και (ΕΕ) 2021/1159, νέος μειωμένος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση ιδίως της ενεργειακής κρίσης και άλλες διατάξεις.» τροποποιήθηκε εκ νέου το Παράρτημα III του ν. 2859/2000 (Α` 248) και υπάγονται στον υπερμειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. έξι τοις εκατό (6%) και τα λιπάσματα.

Στο μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. δεκατρία τοις εκατό (13%) σύμφωνα με το Παράρτημα III του ν.

2859/2000 (Α` 248), όπως ισχύει, υπάγεται και η παροχή υπηρεσιών για τη γεωργική παραγωγή.

Οι παραπάνω διατάξεις του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000) έχουν θεσπιστεί προκειμένου να βοηθηθούν οι μικροί παραγωγοί (ειδικό καθεστώς αγροτών) και να ενισχυθεί η ρευστότητα των αγροτών (μειωμένοι συντελεστές Φ.Π.Α.).

Ως προς τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.):

Στο άρθρο 50 του ψηφισθέντος Νόμου υπ’ αριθμ. 4916/Α΄65/2022 με τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς - Πρόγραμμα συνεισφοράς Δημοσίου σε ευάλωτους


οφειλέτες μέχρι τη μεταβίβαση της κατοικίας τους στον φορέα απόκτησης και επαναμίσθωσης του κεφαλαίου Α’ του μέρους δευτέρου του τρίτου βιβλίου του ν. 4738/2020 - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/1151 και (ΕΕ) 2021/1159, νέος μειωμένος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση ιδίως της ενεργειακής κρίσης και άλλες διατάξεις.» ορίζεται μηδενικός συντελεστής Ε.Φ.Κ. ανά χιλιόλιτρο στο πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2022, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις των ανατιμήσεων στα καύσιμα.

Στη φορολογία ακίνητης περιουσίας έχουν, επίσης, προβλεφθεί ευνοϊκές για τους αγρότες διατάξεις.

Σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4223/2013 (Α΄ 287), όπως ισχύει, για τον υπολογισμό του κυρίου φόρου του ΕΝ.Φ.Ι.Α. στα ειδικά κτίρια αγροτικής χρήσης ο συντελεστής ειδικών κτιρίων και ο συντελεστής βοηθητικών χώρων ορίζεται σε μηδέν (0). Λόγω του μηδενικού συντελεστή στα ειδικά κτίρια αγροτικής χρήσης ο κύριος φόρος του ΕΝ.Φ.Ι.Α. για τα κτίρια αυτά είναι μηδενικός.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 43 του ψηφισθέντος Νόμου υπ’ αριθμ. 4916/Α΄65/2022 με τίτλο:

«Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς - Πρόγραμμα συνεισφοράς Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες μέχρι τη μεταβίβαση της κατοικίας τους στον φορέα απόκτησης και επαναμίσθωσης του κεφαλαίου Α’ του μέρους δευτέρου του τρίτου βιβλίου του ν. 4738/2020 - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/1151 και (ΕΕ) 2021/1159, νέος μειωμένος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση ιδίως της ενεργειακής κρίσης και άλλες διατάξεις.» για τον υπολογισμό της προσαύξησης του νέου ΕΝ.Φ.Ι.Α. φυσικών προσώπων ανάλογα με τη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, στη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν συνυπολογίζεται η αξία των δικαιωμάτων επί των γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού. Επομένως, τα αγροτεμάχια που εκμεταλλεύονται οι αγρότες, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εκτός σχεδίου, δεν λαμβάνονται υπόψη στην προσαύξηση του νέου ΕΝ.Φ.Ι.Α..

Τέλος, ως προς το φόρο μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας έχουν προβλεφθεί, επίσης, ευνοϊκές διατάξεις.

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 634/1977 (Α΄ 186), όπως ισχύει, οι συμβάσεις αγοράς ή ανταλλαγής γεωργικών και κτηνοτροφικών εκτάσεων, μαζί με τις εγκαταστάσεις τους που εξυπηρετούν αποκλειστικά την εκμετάλλευσή τους, απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης ακινήτων, εφόσον η μεταβίβαση γίνεται σε αγρότη.

Επιπλέον, δε, θεσμοθετήθηκαν και άλλες ευεργετικές διατάξεις, όπως, μεταξύ άλλων,

με τον N. ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4886 ΦΕΚ Α 12/24.1.2022 «Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή Τροποποίηση του ν. 3959/2011 και ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018 για την παροχή αρμοδιοτήτων στις αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών, ώστε να επιβάλλουν αποτε λεσματικότερα τους κανόνες και για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς και άλλες διατάξεις.» και, δη, με το Άρθρο 57 για τη Διεύρυνση πεδίου εφαρμογής Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης περί τη Χορήγηση επιδότησης λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου σε καταναλωτές,

με τον N.4859 ΦΕΚ A' 228/27.11.2021 «Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, διατάξεις για τη διενέργεια ελέγχων και την επιβολή κυρώσεων και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις.» (άρθρο 19) για την Οριοθέτηση αγροτικών εκμεταλλεύσεων Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4797/2021, (Άρθρο 20) για τις Εκκρεμείς υποθέσεις επιχορήγησης


Τροποποίηση των παρ. 1, 3 και 5 του άρθρου 24 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 21) για το Προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης βάσει του Προσωρινού Πλαισίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιχειρήσεις με μεγάλες οικονομικές απώλειες σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές και (Άρθρο 22) για την Επιστροφή ποσών από το προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου τρίτου της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου,

με τον N.4871 ΦΕΚ A' 246/10.12.2021 «Μεταρρυθμίσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών και άλλες επείγουσες διατάξεις.» (Άρθρο 72) για την Ενίσχυση πρώτης αρωγής Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 73) για τη Διαδικασία επιχορήγησης επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων Τροποποίηση της παρ. 6 του άρθρου 7 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 74) για την Προκαταβολή επιχορήγησης επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων Τροποποίηση της παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 75) για τη Διαδικασία ενίσχυσης πρώτης αρωγής Αντικατάσταση του άρθρου 9 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 76) για την Επιχορήγηση αγροτών Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 77) για τη Διαδικασία επιχορήγησης αγροτικών εκμεταλλεύσεων για ζημιές σε φυτικά μέσα παραγωγής Προσθήκη άρθρου 12Β στον ν. 4797/2021, (Άρθρο 78) για την Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 79) για τον Περιφερειακό συντονιστής κρατικής αρωγής Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 15 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 80) για τις Επιτροπές Κρατικής Αρωγής Προσθήκη παρ. 9 στο άρθρο 16 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 81) για την Ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατικής αρωγής και υλικές ζημιές σε κτιριακές εγκαταστάσεις Τροποποίηση της παρ. 4 και προσθήκη παρ. 9 στο άρθρο 24 του ν. 4797/2021, (Άρθρο 82) για την Πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής, (Άρθρο 83) για την Ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής και (Άρθρο 84) για τη Διαδικασία ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής και

με τον N. ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4914 ΦΕΚ Α 61/21.3.2022 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.» και άλ λες διατάξεις.», Άρθρο 102 Επιχορήγηση αγροτικών εκμεταλλεύσεων, Άρθρο 105 Διαδικασία επιχορήγησης αγροτικών εκμεταλλεύσεων για ζημιές σε φυτικά μέσα και τον

N. Υπ’ ΑΡΙΘΜ. 4919 ΦΕΚ Α 71/7.4.2022 «Σύσταση εταιρειών μέσω των Υπηρεσιών Μιας Στάσης (Υ.Μ.Σ.) και τήρηση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την τροποποίηση της Oδηγίας (ΕΕ) 2017/1132, όσον αφορά τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδικασιών στον τομέα του εταιρικού δικαίου (L 186) και λοιπές επείγουσες διατάξεις.» θεσμοθετήθηκε στο Άρθρο 61 Ενίσχυση για επιχειρήσεις κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων.

Περαιτέρω, ρυθμίστηκαν κανονιστικά πληθώρα ζητημάτων, διαδικασιών και προϋποθέσεων εφαρμογής και υπαγωγής κατ’ εξουσιοδότηση όλων των ευεργετικών νομοθετικών διατάξεων, όπως, ενδεικτικώς και μεταξύ άλλων, με τις

Αριθμ. 5756 ΦΕΚ Β 3453-29.07.2021 «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 134430/4-3-2011 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Προσδιορισμός του αγροτικού εισοδήματος» (Β΄ 392).» ,

Αριθμ. 1147/233567 ΦΕΚ B’ 4030/02.09.2021 «Τροποποίηση των υπ’ αρ.: α) 720/132077/ 19-5-2021

«Χορήγηση κρατικών ενισχύσεων στους τομείς: α) υπαίθριου καρπουζιού, mini και obla, β) της καλοκαιρινής και φθινοπωρινής πατάτας, γ) των θερμοκηπιακών καλλιεργειών σε τομάτες και αγγούρια


σε όλη την επικράτεια εξαιρουμένης της Κρήτης, δ) της βουβαλοτροφίας και λεπτομέρειες εφαρμογής Προσωρινού Πλαισίου με βάση την ανακοίνωση της επιτροπής της 19/03/2020 C(2020)1863 final (Προσωρινό Πλαίσιο), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει» (Β’ 2123) και β) 51/ 126068/13-5-2021

«Χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας στους τομείς: α) της επιτραπέζιας ελιάς-λοιπές με κωδικό συστήματος ΟΠΕΚΕΠΕ 2008190 και β) των καπνών ποικιλίας Βιρτζίνια και λεπτομέρειες εφαρμογής …»,

ΚΥ.Α. 110065 ΕΞ 2021 Τροποποίηση της υπό στοιχεία 74617 ΕΞ 2021 23.06.2021 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων επί των διαδικασιών επιχορήγησης επιχειρήσεων για θεομηνίες του ν. 4797/2021 (Α’ 66)» (Β’ 2670) .»,

η Αριθμ. 1184/247574 ΦΕΚ B’ 4246/14.09.2021 «Χορήγηση κρατικών ενισχύσεων σε όλη την Επικράτεια στους τομείς: α) της εκτροφής χοίρων, β) της εκτροφής αυτόχθονων μαύρων χοίρων και γ) της παραγωγής μελιού και λεπτομέρειες εφαρμογής Προσωρινού Πλαισίου με βάση την Ανακοίνωση της Επιτροπής της 19/03/2020 C(2020)1863 final (Προσωρινό Πλαίσιο), όπως τροποποιήθηκε.»,

Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/109471/1763 ΦΕΚ Β 5402 - 22.11.202 «Χορήγηση επιδότησης, από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, της τιμολογητέας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας καταναλωτών, των οποίων οι παροχές συνδέονται στη χαμηλή τάση»,

Αριθμ. 142/366828 ΦΕΚ B' 6051/20.12.2021 «Ανάθεση στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α.), της υλοποίησης του προγράμματος κρατικών οικονομικών ενισχύσεων: Μέτρα υπέρ των παραγωγών της χώρας που οι γεωργοκτηνοτροφικές τους εκμεταλλεύσεις ζημιώθηκαν από πυρκαγιές κατά το έτος 2019.»,

Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/124788/2150 ΦΕΚ Β 6302 - 29.12.2021 «Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/70697/ 861/14.07.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Εφάπαξ ειδικό βοήθημα για την επανασύνδεση παροχών ηλεκτρικού ρεύματος, δυνάμει του άρθρου 36 του ν. 4508/2017» (Β’3088). - Χρηματοδότηση του ειδικού λογαριασμού για την επανασύνδεση παροχών ηλεκτρικού ρεύματος που έχει συσταθεί με το άρθρο 36 του ν. 4508/2017 (Α’200).»,

Αριθμ. Α. 1009 ΦΕΚ Β 188 - 25.01.2022 «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1243/15.11.2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης για την χειμερινή περίοδο 2021/2022 και καθορισμός του ύψους, των δικαιούχων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χορήγησης αυτού» (Β’5298).»,

Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΥΔΡ/12462/333 ΦΕΚ B’ 603/11.02.2022 «Χορήγηση επιδότησης της κατανάλωσης φυσικού αερίου, σύμφωνα με το άρθρο εξηκοστό πρώτο του ν. 4839/2021.»,

Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/14268/166 ΦΕΚ B’ 684/16.02.2022 «Τροποποίηση (1η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΕΣΠΑΕΝ/118225/2849/10.12.2021 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τίτλο

«Προκήρυξη του προγράμματος "Εξοικονομώ 2021", που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β'5778) .».

Αριθμ. 416/71435 ΦΕΚ B’ 1333/23.03.2022 «Χορήγηση κρατικών ενισχύσεων σε όλη την Επικράτεια στους τομείς: α) της καλλιέργειας Λεβάντας, β) της παραγωγής Ξηρών Σύκων, γ) της επιτραπέζιας Ελιάς πλην Καλαμών και του κωδικού 2008190 του ΟΣΔΕ, δ) της καλλιέργειας καπνού και λεπτομέρειες εφαρμογής Προσωρινού Πλαισίου με βάση την Ανακοίνωση της Επιτροπής της 19/03/2020 C(2020)1863 final (Προσωρινό Πλαίσιο).»,


Αριθμ. 395/67916 ΦΕΚ B’ 1332/23.03.2022 «Χορήγηση κρατικών ενισχύσεων σε όλη την Επικράτεια στους τομείς: α) της επίσπορης και βιομηχανικής πατάτας και β) της παραγωγής Μανταρινιών ποικιλίας Κλημεντίνη και λεπτομέρειες εφαρμογής Προσωρινού Πλαισίου με βάση την Ανακοίνωση της Επιτροπής της 19/03/2020 C(2020)1863 final (Προσωρινό Πλαίσιο).»,

Κ.Υ.Α. 44010 ΕΞ 2022 Χορήγηση επιδότησης πετρελαίου κίνησης. ΦΕΚ B’ 1540/01.04.2022,

Αριθμ. 356/63548 ΦΕΚ B' 1388/24.03.2022 «Χορήγηση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) στον τομέα των Οστρακοκαλλιεργειών στο πλαίσιο εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 717/2014 της Επιτροπής (ΕΕ L190/45, 28.06.2014).»,

Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/31094/351 ΦΕΚ B' 1600/04.04.2022 «Τροποποίηση (2η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/118225/2849/10.12.2021 "Κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2021", που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας»" (Β’ 5778).»,

Κ.Υ.Α ΥΠΕΝ/Δ ΗΕ/32752/1241 ΦΕΚ B’ 1670/07.04.2022 “Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/12468/ 434/09.02.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Χορήγηση επιδότησης, από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, της τιμολογητέας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας οικιακών καταναλωτών και καταναλωτών ειδικών τιμολογίων, των οποίων οι παροχές συνδέονται στην χαμηλή τάση» (Β’ 603).» και

Κ.Υ.Α ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/32753/1242 ΦΕΚ B’ 1670/07.04.2022 «Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/12477/ 435/09.02.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Χορήγηση επιδότησης, από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, της τιμολογητέας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας των μη οικιακών καταναλωτών» (Β’ 603).»,

Αριθμ. 454/99082 ΦΕΚ B' 1787/12.04.2022 «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 425/42522/20-5-2013 κοινής υπουργικής απόφασης «Διαδικασία υποβολής της ετήσιας Ενιαίας Δήλωσης Καλλιέργειας/Εκτροφής, σε εφαρμογή του ν. 3877/2010 (Α’ 160), τρόποι καταβολής της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς υπέρ του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α.) και Ασφαλιστική Ενημερότητα» (Β’ 1239).»,

Κ.Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/38024/1432/2022 ΦΕΚ B’ 1956/19.04.2022 «Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/ 109471/1763/18.11.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Χορήγηση επιδότησης, από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, της τιμολογητέας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας καταναλωτών, των οποίων οι παροχές συνδέονται στη χαμηλή τάση» (Β’ 5402).»,

Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΥΔΡ/38336/1139 ΦΕΚ B' 1928/19.04.2022 «Δεύτερη τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΥΔΡ/12462/333/09.02.2022 κοινής υπουργικής απόφασης «Χορήγηση επιδότησης της κατανάλωσης φυσικού αερίου, σύμφωνα με το άρθρο εξηκοστό πρώτο του ν. 4839/2021» (Β' 603).» και

Αριθμ. 52415 ΕΞ 2022 ΦΕΚ B' 1927/19.04.2022 «Τροποποίηση της υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/ 28.09.2021 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών περί καθορισμού Συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.».

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ



ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:

  1. Γραφείο Υπουργού
  2. Γραφείο Υφυπουργού
  3. Γραφείο Γενικού Γραμματέα Φορολ. Πολιτ. & Δημ. Περιουσίας
  4. Δ/νση Φορολογικής Πολιτικής
  5. Αυτοτελές Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments