......

ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΕΒΕΝΑ ΠΩΛΗΘΗΚΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το «θηριώδες» λαστιχοφώρο τρακτέρ, το μοναδικό που έχει κατασκευάσει έως τώρα η φημισμένη γερμανική φίρμα, χωρίς άρθρωση ή ερπύστριες και με ιπποδύναμη άνω των 500 αλόγων, έκανε την πρώτη ευρεία γνωριμία του με το ελληνικό κοινό κατά το τετραήμερο της φετινής έκθεσης αγροτικών μηχανημάτων και εξοπλισμού και όπως φαίνεται, κρίνοντας κρίνοντας κανείς από την κοσμοσυρροή που παρατηρήθηκε στο stand του ομίλου «Kouimtzis SA», επίσημου αντιπροσώπου της Fendt στην Ελλάδα, «έκλεψε» τις εντυπώσεις των επισκεπτών με το επιβλητικό του μέγεθος, αλλά και τις επιχειρησιακές του δυνατότητες.

«Το Fendt 1050 Vario είναι ουσιαστικά τρία τρακτέρ μαζί και αποτελεί οδηγό για το μέλλον της εκμηχάνισης στον αγροτικό τομέα», ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Kouimtzis SA, Αθανάσιος Κουϊμτζής, μιλώντας στην εκδήλωση που διοργανώθηκε την περασμένη Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της 28ης Agrotica, για την επίσημη παρουσίαση του νέου γεωργικού ελκυστήρα στο ελληνικό κοινό.

Ο ίδιος υποστήριξε πως «ήταν λυπηρό το γεγονός ότι η πρώτη μάρκα παγκοσμίως δεν είχε παρουσία στην Ελλάδα. Πλέον, το πετύχαμε και αυτό και τα μηχανήματα που κάνουν τη διαφορά στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα, έτοιμα να τεθούν στην υπηρεσία του Έλληνα αγρότη».

Ο κ. Κουϊμτζής ανέφερε ακόμη πως το Fendt 1050 Vario έχει κάνει ήδη αισθητή την παρουσία του σε μεγάλες αγορές διεθνώς, όπως αυτές των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Πολωνίας, που έχει καταθέσει τα «διαπιστευτήριά» του στο χωράφι και πλέον βρίσκεται διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά μέσω του ομίλου της Kouimtzis SA.

Ο αγρότης Δημήτρης Ντόνας, από τη Ροδιά Γρεβενών, ο οποίος εκπροσώπησε την Ομάδα Παραγωγών που αγόρασε στην Agrotica, το Fendt 1050 Vario, υποστήριξε πως με την απόκτηση του συγκεκριμένου ελκυστήρα, ο ίδιος και οι συνάδελφοί θα μπορέσουν να κάνουν ευκολότερα, ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος τις εργασίες στα χωράφια, που καλλιεργούν στον ακριτικό νομό της Δυτικής Μακεδονίας.

«Έως τώρα χρησιμοποιούμε έναν στόλο από 5-6 τρακτέρ, με ισάριθμους οδηγούς και μας παίρνει περίπου 60 ημέρες για να ολοκληρώσουμε τις καλλιεργητικές εργασίες. Με το Fendt 1050 Vario πιστεύουμε ότι θα χρειαζόμαστε μόνο δύο τρακτέρ και για τις ίδιες εργασίες θα κάνουμε 30 ημέρες, διότι με το συγκεκριμένο μηχάνημα, επειδή έχει τη δυνατότητα να φοράει μεγαλύτερα παρελκόμενα, θα περνάμε δύο φορές και θα τελειώνει το χωράφι», εξήγησε ο παραγωγός και εξέφρασε την εκτίμηση πως εκτός των άλλων θα μειωθεί και το κόστος καυσίμων της Ομάδας κατά περίπου 40%.

Ο ίδιος, πάντως, εξήρε για τις δυνατότητες που παρέχει η συνένωση δυνάμεων, αφού όπως είπε χαρακτηριστικά, «μόνο μέσω της συνεργασίας μπορούν να επιτευχθούν μεγάλα πράγματα. Καταφέραμε να αγοράσουμε το Fendt 1050 Vario, χάρη κυριως στα Σχέδια Βελτίωσης που ενεργοποίησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αλλά και στη στήριξη της Τράπεζας Πειραιώς».

Σε σύντομο χαιρετισμό του ο παριστάμενος υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας, υπογράμμισε πως η εκμηχάνιση του αγροτικού τομέα είναι αυτή που θα οδηγήσει σε αύξηση της ανταγωνιστικότητάς του. «Δεν μπορούμε να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγρότες και πιο ανταγωνιστικό πρωτογενή τομέα, αν δεν πετύχουμε την εκμηχάνιση της αγροτικής μας παραγωγής. Και σήμερα αυτό το παράδειγμα βλέπουμε. Ένα σχήμα που δουλεύει. Έναν αγρότη που επενδύει στη δουλειά του, αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά χρήματα του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης για τη δουλειά του και βλέπουμε και το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, εν προκειμένω την Τράπεζα Πειραιώς, που έρχεται και βοηθάει. Όλοι αυτοί μπορούν να συνεργαστούν για να πάει η γεωργία μας στην επόμενη ημέρα», τόνισε.

Ο επικεφαλής στο κέντρο εργασιών αγροτικού τομέα της τράπεζας Πειραιώς, Αλέξης Πολιτάκης, ανέφερε πως το Fendt 1050 Vario σηματοδοτεί τις νέες τεχνολογίες και τις νέες δυνατότητες που πρέπει να ενσωματώσουν οι Έλληνες αγρότες, αναλογικά  με τα μεγέθη των επικαλύψεών τους. «Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα χρηματοδοτικά αλλά και συμβουλευτικά. Στηρίζουμε το συνολικό τονάζ του τομέα και από αυτή τη στήριξη δε θα μπορούσε να λείπει και ο τομέας των γεωργικών μηχανημάτων», επισήμανε ο κ. Πολιτάκης.

Παρουσιάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Fendt 1050 Vario, ο υπεύθυνος πωλήσεων της Κουϊμτζής ΑΕ, Αριστοτέλης Ναούμ εξήγησε πως πρόκειται για έναν ελκυστήρα με κινητήρα 517 ίππων με κινητήρα ΜΑΝ, εξακύλινδρο με 12,4 λίτρα, ανυψωτική δύναμη υδραυλικού 13 τόνων και σύστημα vario drive με μηχανισμό με ανεξάρτητη κίνηση στο μπροστινό διαφορικό, που αποδίδει σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές (σ. σ. ρελαντί στις 600 στροφές με μεγάλη ροπή μεταξύ 1.100 και 1.500 στροφών και μέγιστη ροπή στις 1.700 στροφές) με αποτέλεσμα να έχει πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμων.

«Δεν είναι περιττό μηχάνημα για την ελληνική γεωργία. Με τις δυνατότητές του μπορεί να αντικαταστήσει τρεις κινητήρες και να μειώσει τόσο τα καύσιμα, όσο και τις ανθρωποώρες στο χωράφι» ανέφερε σε μια δεύτερη παρέμβασή του, ο Αθανάσιος Κουϊμτζής, σημειώνοντας, ταυτόχρονα, πως όμιλος KOUIMTZIS δραστηριοποιείται από το 1936 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και αποτελεί ένα group επιχειρήσεων με 70% εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 35 αγορές διεθνώς.

 

Πρώτη η ομάδα παραγωγών από τη Ροδιά Γρεβενών, που συστήθηκε πριν από ενάμιση χρόνο, αγόρασε τον μεγαλύτερο τροχοφόρο γεωργικό ελκυστήρα που έχει έρθει μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, το Fendt 1050 Vario,

 

τον οποίο παρουσίασε σήμερα στο περίπτερό της, στην 28η Agrotica η KOUIMTZIS FENDT, παρουσία του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Σκρέκα.

«Μόνο μέσω της σύμπραξης μπορούν να επιτευχθούν μεγάλα πράγματα», δήλωσε ο παραγωγός, μέλος της πενταμελούς ομάδας παραγωγών από τη Ροδιά Γρεβενών, Δημήτρης Ντόνας, υπογραμμίζοντας ότι «καταφέραμε να αγοράσουμε το Fendt 1050 Vario, χάρη στα Σχέδια Βελτίωσης που ενεργοποίησε η ελληνική κυβέρνηση και στη στήριξη της Τράπεζας Πειραιώς».

Όπως σημείωσε ο κ. Ντόνας, που είναι δεύτερη γενιά αγρότης, η ομάδα καλλιεργεί 5.000- 5.500 στρέμματα με σιτάρια, τριφύλλια, ρεβίθια και άλλα ψυχανθή με στόλο έξι τρακτέρ και πρόσθεσε: «επειδή είναι μεγάλο το μηχάνημα και μπορούμε να βάλουμε κι άλλα παρελκόμενα, αυτό θα αντικαταστήσει τρία ή τέσσερα μικρότερα, γιατί θα κάνει την ίδια δουλειά, πιο άνετα, πιο γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος».

Ερωτηθείς γιατί επέλεξαν το συγκεκριμένο μηχάνημα τόνισε ότι τα θεωρούν αξιόπιστα μηχανήματα και πρόσθεσε ότι «μπορείς με δυο φορές που θα περάσεις το χωράφι να το καλλιεργήσεις, δε χρειάζεται να περάσεις τρεις – τέσσερις φορές».



 



Η εκμηχάνιση θα οδηγήσει σε αύξηση ανταγωνιστικότητας

«Βλέπουμε σήμερα την Ελλάδα που δημιουργεί και τον Έλληνα που επενδύει στη δουλειά του γιατί αυτό έχει ανάγκη σήμερα ο πρωτογενής τομέας. Συζητάμε συνέχεια για την ανταγωνιστικότητα», επισήμανε στην τοποθέτησή, του ο . Σκρέκας. «Δεν μπορούμε να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγρότες και πιο ανταγωνιστικό πρωτογενή τομέα, αν δεν πετύχουμε την εκμηχάνιση της αγροτικής μας παραγωγής και σήμερα αυτό το παράδειγμα βλέπουμε. Ένα σχήμα που δουλεύει. Έναν αγρότη που επενδύει στη δουλειά του, αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά χρήματα του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης για τη δουλειά του και βλέπουμε και το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, την τράπεζα Πειραιώς, που έρχεται και βοηθάει. Αυτό είναι το σχήμα. Είναι ο αγρότης, είναι το πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης και είναι και η τράπεζα. Όλοι αυτοί μπορούν να συνεργαστούν για να πάει η γεωργία μας στην επόμενη ημέρα».

Το Fendt 1050 Vario

Πρόκειται για έναν ελκυστήρα που έκανε αισθητή την παρουσία του σε όλες τις μεγάλες αγορές, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, σε όλες τις αγορές όπου η ανταγωνιστικότητα και τα στανταρτ είναι πολύ υψηλά, σύμφωνα με τον Θανάση Κουιμτζή, η εταιρεία του οποίου εκπροσωπεί την Fendt στην Ελλάδα εδώ και δυο χρόνια.

Το προαναφερόμενο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, έχει κινητήρα 517 ίππων και είναι το μεγαλύτερο μη αρθρωτό τρακτέρ με λάστιχα. Διαθέτει κινητήρα ΜΑΝ εξακύλινδρο με 12,4 λίτρα, ανυψωτική δύναμη υδραυλικού 13 τόνων και σύστημα vario drive με μηχανισμό μη ανεξάρτητης κίνησης στο μπροστινό διαφορικό. Επίσης, αποδίδει σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να έχει πολύ μικρή κατανάλωση, επιφέροντας έως και 40% μείωση του κόστους των καυσίμων.

Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής «Κουιμτζής ΑΕ», Αθανάσιος Κουιμτζής, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ουσιαστικά τρία τρακτέρ μαζί και αποτελεί το μέλλον της εκμηχάνισης και σημείωσε χαρακτηριστικά:

«Ήταν λυπηρό η πρώτη μάρκα παγκοσμίως να μην έχει παρουσία στην Ελλάδα. Πλέον, το πετύχαμε και τα μηχανήματα που κάνουν τη διαφορά στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα».

Ο επικεφαλής στο κέντρο εργασιών αγροτικού τομέα της τράπεζας Πειραιώς, Αλέξης Πολιτάκης, υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος ανελκυστήρας σηματοδοτεί τις νέες τεχνολογίες και τις νέες δυνατότητες που πρέπει να ενσωματώσουν οι Έλληνες παραγωγοί, αναλογικά βέβαια και με τα μεγέθη των επικαλύψεών τους. «Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα χρηματοδοτικά αλλά και συμβουλευτικά. Στηρίζουμε το συνολικό τονάζ του τομέα», είπε και πρόσθεσε ότι από αυτή τη στήριξη δε θα μπορούσε να λείπει και ο τομέας των γεωργικών μηχανημάτων.

Σημειώνεται, ότι η KOUIMTZIS δραστηριοποιείται από το 1936 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Είναι κατά 70% εξαγωγική εταιρία με δράση σε πάνω από 35 αγορές.

Πήγη: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments