....

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΠΑΡΑ ΤΑ «ΤΑΜΠΕΛΑΚΙΑ ΜΕΙΩΣΗΣ»

Πώς οι εταιρείες αυξάνουν μέσω ΙΚΕ το κέρδος και εκτοξεύουν τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Παρά τις προσπάθειες για συγκράτησή τους, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να προκαλούν ασφυξία στους καταναλωτές. Δεκάδες προϊόντα παρότι εντάσσονται σε αυτά με «ταμπελάκια» μείωσης τιμής, τελικά παρουσιάζουν αυξήσεις.

Ενδεικτικά, σε ρεπορτάζ του Mega, παρουσιάζονται δύο τέτοια προϊόντα αλλά και το «κόλπο» με τις ΙΚΕ που δίνει τη δυνατότητα να παραμένουν ψηλά οι τιμές:

  • Χυμός μήλο 1L: Πέμπτη (21/11) 1,77€, Παρασκευή (22/11) 2,27€ (+0,50€)
  • Μακαρόνια Νο7 500γρ.: Πέμπτη (21/11) 0,77€, Παρασκευή (22/11) 1€ (+0,23€)

Πώς μεγαλώνουν το κέρδος τους οι μεγάλες εταιρείες

Οι μεγάλες εταιρείες προκειμένου να αυξήσουν το κέρδος τους έχουν στήσει ένα κόλπο που θυμίζει τις «τριγωνικές συναλλαγές».

Σύμφωνα με στοιχεία, οι μεγάλοι έμποροι – εταιρείες ιδρύουν Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες (ΙΚΕ) οι οποίες στη συνέχεια αγοράζουν προϊόντα από τη μητρική εταιρεία. Έπειτα, τα δίνουν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με πολύ ακριβότερες τιμές. Το κέρδος από χέρι σε χέρι αυξάνεται κατά πολύ και έτσι οι καταναλωτές τα αγοράζουν πολύ ακριβότερα.

Για παράδειγμα η μία ΙΚΕ εισάγει προϊόντα από το εξωτερικό και τα μεταπωλεί σε δεύτερη ΙΚΕ, με περιθώριο κέρδους 5%. Η δεύτερη ΙΚΕ, τα πουλάει ως προμηθευτής στα σούπερ μάρκετ, προσθέτοντας το δικό της περιθώριο κέρδους, π.χ. άλλο ένα 5%. Τέλος το σούπερ μάρκετ τοποθετεί το προϊόν στα ράφια, με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, γύρω στο 1,5%-1,8%.

 

 

 

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, «στην τελική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής, στα νωπά προϊόντα, περίπου το 45% είναι η τιμή που εισπράττει ο παραγωγός. περίπου στο 18% είναι φόροι – όχι μόνο το ΦΠΑ αλλά και ενεργειακοί φόροι όπως ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σε ηλεκτρικό ρεύμα καύσιμα κλπ».

Επιπλέον, όπως είπε, «το λιανεμπόριο είναι μια αρκετά ακριβή διαδικασία διότι έχει 120.000 εργαζόμενους, 4.500 καταστήματα, μια σειρά μεταφορών». Ωστόσο σημείωσε πως σε γενικές γραμμές, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ το 2024 κατά μέσον όρο είναι πτωτικές.

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments