....

ΣΤΑ 19 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ

Σε ένα ποσό της τάξης των 19 εκατ. ευρώ ανέρχεται το ετήσιος όφελος των αγροτών από τη μείωση κατά 33,3% των ασφαλιστικών εισφορών για κύρια σύνταξη από το 2019.

Τόσο τουλάχιστον το προσδιορίζει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) στην έκθεση, η οποία συνοδεύει το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που κατατέθηκε το βράδυ της Δευτέρας 12 Νοεμβρίου στη Βουλή. Ειδικότερα, επιχειρώντας να ποσοτικοποιήσει τον αντίκτυπο του μέτρου στον προϋπολογισμό του ΕΦΚΑ, το Γενικό Λογιστήριο αναφέρει ότι η ετήσια απώλεια εσόδων φτάνει τα 19 εκατ. ευρώ περίπου «λόγω μείωσης του ποσοστού της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς για τον κλάδο κύριας σύνταξης που καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι που ασφαλίζονταν ως αυτοαπασχολούμενοι στην ασφάλιση του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του πρώην ΟΓΑ».

Οι μειωμένες εισφορές θα αποτυπωθούν για πρώτη φορά στα ειδοποιητήρια του  Ιανουαρίου 2019, τα οποία θα εκδοθούν τον Φεβρουάριο. Εκεί, λοιπόν, οι αγρότες θα διαπιστώσουν ότι η εισφορά για κύρια σύνταξη θα υπολογίζεται σε ποσοστό 12% του ασφαλιστέου εισοδήματος αντί για 18% που θα ήταν βάσει των όσων ίσχυαν μέχρι σήμερα.

Αντίστοιχα, για το 2020 η κύρια εισφορά διαμορφώνεται για το 2020 σε 12,67% και για το 2021 σε 13%, ενώ από το 2022 και μετά ορίζεται στο 13,3% του εισοδήματος (αντί για 20% που προβλεπόταν αρχικά).

Η πάγια ρύθμιση, με την οποία ορίζεται πως το κατώτατο ασφαλιστέο μηνιαίο εισόδημα για τους αγρότες θα είναι το ποσό που αναλογεί στο 70% του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25%, εξακολουθεί να ισχύει.

Μίνιμουμ εισφορά

Επιπλέον, η ελάχιστη μηνιαία εισφορά από 1/1/2019 και έως 31/12/2019 δεν μπορεί να υπολείπεται του 18% του κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος, από 1/1/2020 έως 31/12/2020 του 19% του κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος, από 1/1/2021 έως 31/12/2021 του 19,5% του κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος και από 1/1/2022 και μετά του 20% του κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος.

Φυσικά, εφόσον θέλουν και μπορούν, οι ασφαλισμένοι έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν υψηλότερη εισφορά, προσβλέποντας σε υψηλότερες συντάξιμες αποδοχές. Σε αυτή την περίπτωση, με αίτηση που υποβάλλεται στον ΕΦΚΑ οποτεδήποτε, μπορούν να επιλέξουν τα παραπάνω ποσοστά να υπολογίζονται επί ανώτερης βάσης υπολογισμού από εκείνη που προκύπτει βάσει του μηνιαίου εισοδήματός τους.

Πλασματικός χρόνος

Με το νομοσχέδιο δίνεται, επίσης, η δυνατότητα σε όσους έχουν εξαγοράσει πλασματικό χρόνο πριν από την έναρξη ισχύος του νόμου Κατρούγκαλου (13/5/2016) και δεν έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης, να πληρώνουν τη διαφορά ανάμεσα στο παλαιό και το νέο κόστος εξαγοράς, ώστε να αυξηθεί η βάση υπολογισμού της σύνταξής τους.

Αρκεί η ταυτότητα ως αποδεικτικό ηλικίας

Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου ορίζεται ότι η ηλικία των ασφαλισμένων του πρώην ΟΓΑ μπορεί πλέον να αποδεικνύεται μόνο από το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, όπως συμβαίνει δηλαδή και με τους ασφαλισμένους των υπόλοιπων Ταμείων που εντάχθηκαν στον ΕΦΚΑ.

Μέχρι σήμερα, ο πρώην ΟΓΑ ακολουθούσε την πρακτική του ν. 4169/1961 (με τις αλλαγές που αυτός υπέστη τα επόμενα χρόνια), σύμφωνα με τον οποίο η ηλικία των ασφαλισμένων του πρώην ΟΓΑ και των μελών της οικογένειάς τους αποδεικνυόταν με ληξιαρχική πράξη γέννησης που έχει συνταχθεί εντός 90 ημερών από τη γέννησή τους ή, εφόσον αυτή δεν υπήρχε, για τους μεν άντρες από την εγγραφή στα Μητρώα Αρρένων ή τα Δημοτολόγια, για τις δε γυναίκες από τα Δημοτολόγια. Σε περίπτωση, ωστόσο, που οι ασφαλισμένοι αμφισβητούσαν την ορθότητα εγγραφής του έτους γεννήσεώς τους στα Δημοτολόγια ακολουθούσε η χρονοβόρα διαδικασία των αρμόδιων επιτροπών του τέως ΙΚΑ στις οποίες έπρεπε να καταφύγουν.

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments