ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΝΑ
Με τροπολογία που κατέθεσε η Νάντια Βαλαβάνη στη Βουλή πριν από λίγο, ανοίγει ο δρόμος για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Η διάταξη, δίνει το δικαίωμα σε όσους έθεσαν τα αυτοκίνητά τους σε καθεστώς ακινησίας, να προχωρήσουν σε άρση και να πληρώσουν όχι το σύνολο του ποσού αλλά μόνο τα τέλη που αναλογούν στο διάστημα από τον μήνα άρσης της ακινησίας μέχρι το τέλος του έτους.
Επιβεβαιώνονται έτσι πλήρως οι πληροφορίες που μετέδωσε το fpress.gr από το τέλος Απριλίου. Η λύση έχει δοκιμαστεί και πέρυσι και υιοθετείται και φέτος καθώς για το υπουργείο Οικονομικών έχει μηδέν κόστος και αρκετές πιθανότητες αύξησης των φορολογικών εσόδων κάτι που αναφέρεται και στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας. Πρακτικά, το μέτρο απευθύνεται σε περίπου ένα εκατομμύριο οδηγούς οι οποίοι έχουν αποσύρει τις πινακίδες των οχημάτων τους με αποτέλεσμα αυτά να «σαπίζουν» στα γκαράζ και στα πεζοδρόμια ή να κυκλοφορούν παράνομα με τεράστιο κίνδυνο ο οδηγός να υποστεί βαρύτατες συνέπειες σε περίπτωση σύλληψης.
Ουσιαστικά σε αυτούς τους οδηγούς, δίδεται η δυνατότητα να πάρουν πίσω τις πινακίδες αλλά να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας όχι για ολόκληρη τη χρονιά (ολόκληρο το 2015) αλλά μόνο για το χρονικό διάστημα που υπολείπεται μέχρι το τέλος του έτους. Και επειδή το υπουργείο Οικονομικών σκέφτεται πάνω από όλα τα φορολογικά έσοδα, η συγκεκριμένη διάταξη, έχει και πάλι -όπως και πέρυσι- μεταβατικό χαρακτήρα ώστε το Δεκέμβριο οι οδηγοί να πληρώσουν κανονικά και ολόκληρα τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
Ολόκληρο το κείμενο της τροπολογίας έχει ως εξής:
«Εξαιρετικά, σε περίπτωση άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτα ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, εντός του έτους 2015, τα τέλη κυκλοφορίας του έτους αυτού, καταβάλλονται πριν την άρση ακινησίας αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένου του μήνα της άρσης της ακινησίας».
Δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών ζητά να πληρωθούν τα τέλη που αναλογούν στους μήνες που υπολείπονται από την άρση της ακινησίας μέχρι το τέλος του έτους. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη:
Το ποσό που θα πρέπει να καταβάλλει κάποιος για να πάρει πίσω τις πινακίδες του, εξαρτάται από τον μήνα υποβολής της αίτησης και τον κυβισμό του κινητήρα. Το fpress.gr ετοίμασε τους πίνακες που απαντούν σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Οι πίνακες καλύπτουν τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν τον Νοέμβριο του 2010 οπότε τα τέλη κυκλοφορία υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό.
Ο πρώτος πίνακας καλύπτει τις περιπτώσεις αυτοκινήτων με κινητήρα έως 1357 κυβικά:
Ποσό που πρέπει να καταβληθεί ανάλογα με τον κυβισμό | ||||
Μήνας πληρωμής τελών | 51-300 | 301-785 | 786-1071 | 1071-1357 |
Μαίο | 17 | 41 | 90 | 101 |
Ιούνιο | 15 | 37 | 80 | 90 |
Ιούλιο | 13 | 32 | 70 | 79 |
Αύγουστο | 11 | 28 | 60 | 68 |
Σεπτέμβριο | 9 | 23 | 50 | 56 |
Οκτώβριο | 7 | 18 | 40 | 45 |
Νοέμβριο | 6 | 14 | 30 | 34 |
Δεκέμβριο | 4 | 9 | 20 | 23 |
Ο δεύτερος πίνακας, καλύπτει τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 1358 έως 2357 κυβικά:
Ποσό που πρέπει να καταβληθεί ανάλογα με τον κυβισμό | ||||
Μήνας πληρωμής τελών | 1358-1548 | 1549-1738 | 1739-1928 | 1929-2357 |
Μαίο | 180 | 199 | 225 | 495 |
Ιούνιο | 160 | 177 | 200 | 440 |
Ιούλιο | 140 | 155 | 175 | 385 |
Αύγουστο | 120 | 133 | 150 | 330 |
Σεπτέμβριο | 100 | 110 | 125 | 275 |
Οκτώβριο | 80 | 88 | 100 | 220 |
Νοέμβριο | 60 | 66 | 75 | 165 |
Δεκέμβριο | 40 | 44 | 50 | 110 |
Και ο 3ος πίνακας για τα αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού:
Ποσό που πρέπει να καταβληθεί ανάλογα με τον κυβισμό | |||
Μήνας πληρωμής τελών | 2358-3000 | 3001-4000 | 4001 και πάνω |
Μαίο | 660 | 750 | 990 |
Ιούνιο | 587 | 667 | 880 |
Ιούλιο | 513 | 583 | 770 |
Αύγουστο | 440 | 500 | 660 |
Σεπτέμβριο | 367 | 417 | 550 |
Οκτώβριο | 293 | 333 | 440 |
Νοέμβριο | 220 | 250 | 330 |
Δεκέμβριο | 147 | 167 | 220 |
Σχόλια - Facebook Comments