....

ΤΑ 10 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΙ ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΤΣΑΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ

Το τσάι είναι ένα από τα πιο αγαπημένα ροφήματα στον πλανήτη. Oρισμένοι το προτιμάμε στο πρωινό, άλλοι το επιζητούμε για να χαλαρώσουμε προτού πέσουμε για ύπνο, ενώ κάποιοι το απολαμβάνουμε το απόγευμα με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και διάφορα γλυκά σνακ.

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους το περίφημο αφέψημα πέρα από απολαυστικό, είναι και άκρως ευεργετικό για την υγεία μας. Παρακάτω θα δούμε τους δέκα τρόπους με τους οποίους ωφελεί τον οργανισμό μας η καθημερινή κατανάλωση τσαγιού. Και σίγουρα θα μας πείσουν να εντάξουμε το γευστικό ρόφημα στη ρουτίνα μας!

 

1. Το τσάι συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς

 

Το μαύρο, το πράσινο και το τσάι ιβίσκου βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων της LDL (ή αλλιώς της κακής) χοληστερόλης, ενώ ενισχύουν την καρδιαγγειακή λειτουργία.

Επιπλέον, το τσάι προσφέρει στο σώμα μας χρήσιμες ενώσεις όπως θεαφλαβίνες και θεαρουμπιγίνες, που περιορίζουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

2. Βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία

 

Ιδίως το πράσινο, αλλά και όλα τα τσάγια που περιέχουν καφεΐνη βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, αφού περιέχει L-θεανίνη, ένα αμινοξύ που λειτουργεί συνεργικά με την καφεΐνη για να παρέχει μια πιο ομαλή και πιο διαρκή ώθηση ενέργειας, βελτιώνοντας την εγρήγορση και τη γνωστική λειτουργία.

 

3. Διευκολύνει τη διαδικασία της πέψης

 

Για όσους υποφέρουμε από στομαχικές διαταραχές ή πεπτικά προβλήματα, ορισμένα τσάγια μπορούν να μας βοηθήσουν να χαλαρώσουμε. Ιδίως τα αφεψήματα από βότανα, όπως το χαμομήλι, η μέντα και το τζίντζερ υποστηρίζουν την υγεία του πεπτικού συστήματος και βοηθούν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του φουσκώματος, της δυσπεψίας και της ναυτίας. Συν τοις άλλοις το τσάι ευνοεί και την υγεία του εντέρου, χάρις στις ήπιες αντιβακτηριακές του ιδιότητες.

 

4. Το τσάι μας ξυπνά

 

Oρισμένα τσάγια περιέχουν μια «αξιοπρεπή» δόση καφεΐνης. Αυτό ισχύει κυρίως για το μαύρο, το πράσινο και το Ουλόνγκ. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, τα διάφορα τσάγια περιέχουν λιγότερη καφεΐνη από τον καφέ, γεγονός που τα καθιστά μια πιο σοφή απογευματινή επιλογή, καθώς δεν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος το τσάι να διαταράξει τον κύκλο και την ποιότητα του ύπνου μας.

 

5. Ορισμένα τσάγια μας βοηθούν να χαλαρώσουμε

 

Το τσάι που παρασκευάζεται από αποξηραμένα άνθη χαμομηλιού είναι γνωστό για τις χαλαρωτικές ιδιότητας χάρις στην περιεκτικότητά του σε απιγενίνη, ένα αντιοξειδωτικό που επιδρά σε ορισμένους υποδοχείς στον εγκέφαλό μας, μειώνοντας το άγχος και προάγοντας τη χαλάρωση.

Για τον λόγο αυτό, η κατανάλωση ενός ροφήματος χαμομηλιού προτού ξαπλώσουμε υπόσχεται να βελτιώσει την ποιότητα καθώς και τη διάρκειας του ύπνου μας.

 

6. Μας προσφέρει φυτοθρεπτικά συστατικά

 

Το τσάι είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά που δεν δύναται να μας προσφέρει ο καφές και υποστηρίζουν την ανθρώπινη υγεία με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Ένας άλλος όρος για τα φυτοθρεπτικά συστατικά είναι τα «αντιοξειδωτικά» και σύμφωνα με την κοινότητα των διατροφολόγων, το τσάι περιέχει υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, που συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, μειώνοντας το οξειδωτικό στρες και τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών».

 

7. Ένα φλιτζάνι τσάι συμβάλλει στη ρύθμιση του μεταβολισμού

 

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Research in Medical Sciences διαπίστωσε ότι το πράσινο κι ως ένα βαθμό το μαύρο και το τσάι Ουλόνγκ επιδρούν θετικά στη ρύθμιση του μεταβολισμού, που εξαρτάται από τον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης και τη διαχείριση του βάρους.

 

8. Μειώνει τα επίπεδα φλεγμονής

 

Το τσάι μεταξύ άλλων είναι ευρέως γνωστό και για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Σύμφωνα με μελέτη από το International Journal of Molecular Science, η κατανάλωση τσαγιού σε τακτική βάση επιφυλάσσει άμεσα αντιφλεγμονώδη οφέλη, με κορυφαίες επιλογές το μαύρο και το πράσινο τσάι.

 

9. Έχει διουρητικές ιδιότητες

 

Tο τσάι πικραλίδας, καθώς και το πράσινο τσάι, αλλά και το τσάι ιβίσκου έχουν όλα τους διουρητικές ιδιότητες. Τα διουρητικά συστατικά των συγκεκριμένων ροφημάτων βοηθούν το σώμα μας να απαλλαγεί από τα περιττά άλατα. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά συνίστανται σε άτομα με νεφρικά προβλήματα, διαβήτη ή καρδιακά ζητήματα.

 

10. Συμβάλλει στη διαχείριση του βάρους μας

 

Μελέτη δώδεκα εβδομάδων επάνω στην καθημερινή κατανάλωση πράσινου τσαγιού έδειξε σημαντική μείωση του βάρους και του λίπους γύρω από την περιοχή του στομάχου. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα αυξημένα επίπεδα ενέργειας που αναφέρουν οι άνθρωποι μετά την κατανάλωση πράσινου τσαγιού, καθώς και στον καλύτερο έλεγχο του μεταβολισμού.

(Με πληροφορίες από eatthis).

 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments