ΤΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΠΕΦΤΟΥΝ ΤΑ ΜΙΚΡΑ DIESEL, ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ
Όλα δείχνουν πως με το νέο φορολογικό καθεστώς για τα αυτοκίνητα που ετοιμάζει η Κυβέρνηση, κερδισμένα θα είναι τα μικρά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Και αυτό γιατί θα επιβαρύνονται λιγότερο από τα βενζινοκίνητα. Αυτό προκύπτει από το δεύτερο πίνακα που διέρρευσε το Υπουργείο Οικονομικών και στον οποίο ουσιαστικά δείχνει το πόσο θα επηρεάζουν το Τέλος Ταξινόμησης οι εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με αυτόν τα αυτοκίνητα μέχρι και 100gr CO2 θα ρίχνουν λίγο το Τέλος Ταξινόμησης. Μέχρι 120gr θα το αφήνουν ανεπηρέαστο, ενώ από 121 και πάνω θα αυξάνεται…
Συγκεκριμένα ο πίνακας είναι ο εξής:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (gr) | Ρύθμιση ΤΤ
(%) |
Ως 100 | 95% |
101-120 | 100% |
121-140 | 110% |
141-160 | 120% |
161-180 | 130% |
181-200 | 140% |
201-250 | 160% |
251 και πλέον | 200% |
Ετσι ένα αυτοκίνητο που η τιμή προ φόρων κοστίζει € 16.000 και εκπέμπει CO2 125 γραμμάρια, θα επιβαρυνθεί με τέλος ταξινόμησης 8% o οποίος αφού πολλαπλασιαστεί με το 110% (του παραπάνω πίνακα), θα προκύπτει τελικά τέλος ταξινόμησης 8,8%. Παράλληλα και με το ΦΠΑ, θα βγαίνει η τελική αξία του αυτοκινήτου.
Εφόσον ψηφιστούν την Κυριακή τα παραπάνω, αναμένεται να δούμε το φαινόμενο το ίδιο αυτοκίνητο να κοστίζει λιγότερο από τα σημερινά δεδομένα στην diesel έκδοσή του και αρκετά περισσότερο στην βενζινοκίνητη.
Παράλληλα μ’ αυτό τον τρόπο εφαρμογής του Τέλους Ταξινόμησης, αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές των γρήγορων εκδόσεων των αυτοκινήτων (GTi, R, S, Cupra, κλπ) αλλά και τα βενζινοκίνητα SUV.
Η αγορά αυτοκινήτου, ενώ μεν είναι θετική στο να υπάρχει επηρεασμός του Τέλους ανάλογα με τις εκπομπές των ρύπων, ώστε να δοθεί κίνητρο αγοράς πιο «πράσινων» μοντέλων, αντιδρά στο ύψος επιβολής από τα 121gr και πάνω (που αφορά και το 70% των αυτοκινήτων) ζητώντας η αύξηση ανα κατηγορία να είναι στο 5% και όχι στο 10%.
Σχόλια - Facebook Comments