....

ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΣΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ

Ανακοίνωση Κινήματος Δημοκρατίας: Γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στα κατηγορητήρια για το έγκλημα των Τεμπών

 

Η ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη

 

Ένα ερώτημα πλανάται πάνω απ τη χώρα για το ανείπωτο έγκλημα στα Τέμπη. Ένα ερώτημα το οποίο πολλά κοινοβουλευτικά κόμματα, πλην απροκάλυπτα της ΝΔ που θέλει να συγκαλύψει απ την πρώτη στιγμή κάθε κυβερνητική ευθύνη, προσπαθούν να εξαφανίσουν από το πεδίο της δημόσιας συζήτησης και της διαδικασίας.

 

Γνώριζε ο Μητσοτάκης την κατάσταση στο σιδηρόδρομο;

Και αν γνώριζε όφειλε ως Πρωθυπουργός να ενεργήσει;

 

Η απάντηση και στα 2 είναι θετική. Η στάση όμως του ΠΑΣΟΚ είναι ανεξήγητα αρνητική. Επιθυμεί να μην διερευνηθεί καν πιθανή ποινική ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη, αν και υπάρχουν ισχυρές αποχρώσες ενδείξεις προς τούτο.

 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Πρωθυπουργός της χώρας έχει αυτονόητα την πολιτική ευθύνη για όσα συμβαίνουν επί των ημερών του. Και μάλιστα έχει μια αυξημένη επιτελική ευθύνη με βάσητο Επιτελικό κράτος, το  μοντέλο διακυβέρνησης που καθιερώθηκε με το Νόμο 4622/2019.

Πρόκειται για ένα αμιγώς πρωθυπουργοκεντρικό συγκεντρωτικό μοντέλο, όπου σχεδόν τίποτα δεν γίνεται χωρίς τη γνώση, εντολή του ίδιου του Πρωθυπουργού.Ο Πρωθυπουργός αποκτά χωρίς κάποιο θεσμικό αντίβαρο τον απόλυτο έλεγχο του κράτους, με μια «προσωποπαγή παράλληλη δομή».Το επιτελικό κράτος αυτονόητα, κατά λογική αλλά και έννομη συνέπεια, συνεπάγεται και αυξημένη ειδική επιτελική ευθύνη, ποινική και αστική.

 

Οι βασικές αρμοδιότητες του Πρωθυπουργού νομοθετικά είναι να: (α) κατευθύνει τις ενέργειές της, καθώς και τις ενέργειες των δημόσιων γενικά υπηρεσιών, για την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής, (β) προσδιορίζει επακριβώς την κυβερνητική πολιτική, (γ) συντονίζει την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής, (δ) επιλύει τις διαφωνίες ανάμεσα στους Yπουργούς και εντός των συλλογικών κυβερνητικών οργάνων, (ε) εκπροσωπεί την Κυβέρνηση και προεδρεύει στο Υπουργικό Συμβούλιο, (στ) εποπτεύει για την εφαρμογή της νομοθεσίας από τις υπηρεσίες του δημόσιου τομέα και για τη λειτουργία τους προς το συμφέρον του Κράτους και των πολιτών.Είναι ο εγγυητής αλλά και παράλληλα υπέγγυος και υπεύθυνος για το συντονισμό και τη σύννομη λειτουργία του κράτους και της κυβέρνησης.

 

Η διερευνώμενη επιτελική Πρωθυπουργική ευθύνη μπορεί να αποτυπωθεί με βάση τη χρονική διαιρετική τομή, του δυστυχήματος στα Τέμπη στις 28/02/2023 σε δύο υποσύνολα χρονικών περιόδων:

1) Παράνομες και υπαίτιες πράξεις και παραλείψεις πριν το δυστύχημα, που ανάγονται στα αίτια του δυστυχήματος και αφορούν την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, τις μη εκπληρωθείσες συμβάσεις (717/2014), τα συστήματα ασφαλείας, το προσωπικό, την εκπαίδευση, τα τρένα κοκ

2) Παράνομες και υπαίτιες πράξεις και παραλείψεις μετά το δυστύχημα που ανάγονται στη διερεύνηση του δυστυχήματος, στην συγκάλυψη των αιτίων και υπευθύνων, στη συλλογή και διαφύλαξη των πειστηρίων, στην αλλοίωση του χώρου κοκ

 

Επιτελική ευθύνη πριν το δυστύχημα

Όφειλε η κυβέρνηση, δια των αρμοδίων Υπουργών, Υφυπουργών, ΓΓ και υπηρεσιακών στελεχών να προβεί σε συγκεκριμένες αποφάσεις και ενέργειες, με σκοπό την διασφάλιση της ομαλής, ασφαλούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας,τις οποίες όμως υπαιτίως παρέλειψαν οι καθ ύλην και κατά τόπον αρμόδιοι, γνωρίζοντας και αποδεχόμενοι, ότι χωρίς τις ενέργειες αυτές, διαταράσσεται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και τίθεται σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας αόριστος αριθμός προσώπων.

Ως προς την κατάσταση του σιδηροδρόμου, των τρένων

Κρίσιμα γεγονότα και ελλείψεις που επισημάνθηκαν και συνδέονται με άμεση και αιτιώδη συνάφεια με την πρόκληση του δυστυχήματος και το θάνατο 57 ανθρώπων:

1.Η μη αποκατάσταση του σταθμού τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που είχε καεί και τεθεί εκτός λειτουργίας απ τον Ιούλιο του 2019,

2.Η διακοπή λειτουργίας του απομακρυσμένου ελέγχου στην Καρόλου στην Αθήνα,

3.Η μη λειτουργία του GSM-R, αυτοματοποιημένων συστημάτων ασφαλείας.

4.Η μη υλοποίηση-ολοκλήρωση της σύμβασης 717/2014,

5.Η απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου και υποστελέχωση του προσωπικού

6.Η ανάθεση κρίσιμων θέσεων και αρμοδιοτήτων σταθμάρχη, σε πρόσωπα χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια όπως η παράτυπη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη κατά παράβαση γενικών αρχών του δικαίου και της προηθείσας νομοθεσίας.

7.Η ελλιπής εκπαίδευση των σταθμαρχών

8.Η μη θέσπιση και επικαιροποίηση Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας

Είναι πέραν πάσης αμφισβήτησης δεκτό από όλους και τα πορίσματα πως αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717/2014 και υπήρχαν σε χρήση και λειτουργία αυτοματοποιημένα συστήματα, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί και οι 57 νεκροί θα ζούσαν. Σε ένα δίκτυο εγκαταλελειμμένο, χωρίς ολοκληρωμένα και προηγμένα αυτοματοποιημένα συστήματα επί των ημερών της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη αφαιρέθηκαν και οι όποιες ασφαλιστικές δικλείδες υπήρχαν.

 

Επιτελική ευθύνη μετά το δυστύχημα

Παρατίθενταικρίσιμα δημόσια γεγονότα,που καταδεικνύουν την πλήρη ευθύνη και ανάμιξη του ίδιου του Πρωθυπουργού στην παράκαμψη της νομιμότητας και του κράτους δικαίου στην διερεύνηση της υπόθεσης του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ανάθεση της διοίκησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον Υπουργό Επικρατείας κ. Γεραπετρίτη με τη δημόσια πρωθυπουργική δήλωση ότι του ανατίθεται η διερεύνηση της υπόθεσης και η συγκρότηση επιτροπής εμπειρογνωμόνων, παρακάμπτοντας τη νόμιμη διαδικασία συγκρότησης και έρευνας από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ,

Δεν είναι τυχαίο ότι εκτός από τον κ. Γεραπετρίτη ως Υπουργό Επικρατείας, δεξί χέρι του Πρωθυπουργού, ρόλο συντονιστή στο επιχειρησιακό πεδίο ανέλαβε το άλλο δεξί χέρι του, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Τριαντόπουλος. Όλος δηλαδή ο κεντρικός συντονισμός και ενέργειες υλοποιήθηκαν με άμεση εποπτεία, εντολές  συντονισμό και οδηγίες από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό δια των 2 στενότατων συνεργατών του.

 

Ως προς τις ευθύνες του Πρωθυπουργού:

Είναι τελικά και αξιόποινη η Επιτελική Ευθύνη του Πρωθυπουργού για το δυστύχημα στα Τέμπη και πρέπει να διερευνηθεί από την Προανακριτική στη Βουλή?

 

Ο Πρωθυπουργός, παρά τις προσπάθειες των Υπουργών του, να τον προστατέψουν από κάθε ευθύνη και να στοιχειοθετήσουν το αφήγημα του «δεν ήξερε για το μπάχαλο», είναι αδιαμφισβήτητο ότι ήξερε. Και ήξερε πολύ καλά για το χάος. Το ήξερε και προεκλογικά και μετεκλογικά. Και δεν έπραξε τίποτα ως όφειλε.

 

Τον Μάρτιο του 2019, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα της ΝΔ για τις υποδομές, όσον αφορά τις μεταφορές και τον σιδηρόδρομο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριζε ότι η ΝΔ «επιμένει στα έργα της συντήρησης και της αναβάθμισης αυτού του δικτύου», κατηγορώντας την τότε κυβέρνηση Τσίπρα ότι το εγκατέλειψε ως πρότζεκτ.(https://www.youtube.com/watch?v=58GAZQRx5XQ).

Δήλωνε τότε: «Όσον αφορά τους σιδηροδρόμους. Επιμένουμε σε παρεμβάσεις που δεν είναι πολύ ελκυστικές, να το πω πολύ απλά δεν είναι πολύ… σέξι. Δεν αφορούνε τρένα τα οποία έρχονται για δέκα ημέρες από την Ιταλία για να μας πείσουν ότι ξαφνικά ως δια μαγείας ότι θα κινούνται με αστρονομικές ταχύτητες σε δίκτυα τα οποία είναι εγκαταλελειμμένα. Μάλλον θα εκτροχιαζόντουσαν αν επιχειρούσαμε να τα κινήσουμε με αυτές τις ταχύτητες. Γι’ αυτό επιμένουμε τόσο πολύ στα έργα της συντήρησης και της αναβάθμισης αυτού του δικτύου που από το 2015 και μετά εγκαταλείφθηκε. Μέσα σε τέσσερα χρόνια, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνεται σε 3 ώρες. …».

 

Στις 26 Μαΐου 2019, μόλις ενάμιση μήνα πριν από τις εκλογές, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε μέσα από το προεκλογικό site (ρεπορτάζ εφημερίδας «Δημοκρατία») του ότι στην τετραετία 2019-23 θα γίνουν έργα αναβάθμισης και συντήρησης εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου και προαστιακών δικτύων 500.000.000 ευρώ.Ανακοίνωσε επίσης ότι θα ολοκληρωθούν, πάλι εντός τετραετίας, τα συστήματα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας ΠΑΘΕΠ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας) με 500-600 εκατομμύρια ευρώ.

 

Στις 10 Ιουλίου 2019 ο κ. Μητσοτάκης ως νεοεκλεγείς Πρωθυπουργός, έκανε την εισηγητική ομιλία του στο νέο υπουργικό συμβούλιο.

Είπε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στους υπουργούς του: «Σήμερα θα παραλάβετε όλοι από έναν φάκελο με τους στόχους ανά υπουργείο, αλλά και τις εκκρεμότητες και τις δεσμεύσεις που εγκαταλείπει η απελθούσα κυβέρνηση.…..Θα μιλήσουμε επίσης στη συνέχεια και για το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της προόδου ανά τομέα».

Ο φάκελος που έδωσε ο πρωθυπουργός στον κ. Καραμανλή, σύμφωνα με την επίσημη διαρροή Μαξίμου, περιελάμβανε μεταξύ άλλων:

Αμεσες κυβερνητικές προτεραιότητες – Σιδηροδρομικά έργα:

  • Ολοκλήρωση συστημάτων (ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης)
  • Αναβάθμιση και συντήρηση εθνικού και προαστιακών δικτύων
  • Ρίο – Νέο λιμάνι Πάτρας
  • Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (νέα πεδινή χάραξη Θεσ/νίκη – Καβάλα)

Σύμφωνα με τα τότε ανακοινωθέντα, η διαχείριση και η παρακολούθηση των υποδομών θα πραγματοποιείται από μία ειδική επιτροπή, δίπλα στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, και τα έργα θα εγκρίνονται από το αρμόδιο πάντα υποσύνολο του υπουργικού συμβουλίου.

Είναι ολοφάνερο ότι η πρώτη δουλειά που ανέθεσε ο Πρωθυπουργός στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομώνκ. Καραμανλή ήταν η ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση). Είναι τα συστήματα που ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως, αν λειτουργούσαν, δεν θα υπήρχε το δυστύχημα στα Τέμπη.

Η δεύτερη ανάθεση είχε να κάνει με την αναβάθμιση και τη συντήρηση του εθνικού και του προαστιακού δικτύου. Μάλιστα, στο πλαίσιο του επιτελικού κράτους ο ίδιος ο πρωθυπουργός θα ήλεγχε την πρόοδο των έργων, ενώ θα υπήρχε παρακολούθηση και από ομάδα στενής επίβλεψης μέσα στο Μαξίμου, σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα.

 

Τι έκανε λοιπόν ο Πρωθυπουργός από την ανάληψη των καθηκόντων του ως τις 28/02/2023 για την ασφάλεια και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου;Ενώ γνώριζε πλήρως τα κενά ασφαλείας και τις ελλείψεις, άμα την αναλήψει των καθηκόντων του και έθεσε ως στόχο την ανάταξη του δικτύου, και ενώ επόπτευε και παρακολουθούσε την πορεία των συμβάσεων έπραξε ουδέν.

Επίσης, ο πρωθυπουργός έχει ευθύνη και για τη σκανδαλώδη σύμβαση με την Hellenic Train τον Ιούλιο του 2022, που αποκάλυψε η εφημερίδα  «δημοκρατία». Με τη δική του συναίνεση ο κ. Καραμανλής αφαίρεσε όλες τις υποχρεώσεις της κυβέρνησης για ασφάλεια και βελτίωση του δικτύου.

Με λίγα λόγια η κυβέρνηση Μητσοτάκη ακόμα δεν έχει κάνει το παραμικρό για την ολοκλήρωση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που είχε εξαγγείλει προεκλογικά. Όσα έργα είναι να γίνουν θα ολοκληρωθούν, αν ολοκληρωθούν, πολύ μετά τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης.

 

Ο πρωθυπουργός από το 2019 γνωρίζει ότι τα τρένα κινούνται δίχως κανόνες και συστήματα ασφάλειας. Και δεν έπραξε το παραμικρό  για τη λήψη μέτρων και επιτάχυνση διαδικασιών, όπως όφειλε και είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση εκ των καθηκόντων του, ιδίως στο πλαίσιο του επιτελικού πρωθυπουργοκεντρικού κράτους, να συντονίζει, επιτηρεί το κυβερνητικό έργο, την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής, και την τήρηση της νομοθεσίας από τη δημόσια διοίκηση και την κυβέρνηση, γνωρίζοντας και αποδεχόμενος, ότι χωρίς τις ενέργειες αυτές, διαταράσσεται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και τίθεται σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας αόριστος αριθμός προσώπων, που κάνουν χρήση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.

Εν τέλει αν ήταν τόσο κακός Υπουργός ο κ. Καραμανλής γιατί δεν τον αντικατέστησε αποδεχόμενος τον εγκληματικά ανεπαρκή τρόπο που υλοποιούσε το κυβερνητικό έργο.

 

Τέλος ως προς το έγκλημα της κατάχρησης εξουσίας.

Η εσχάτη προδοσία, ο σφετερισμός της κρατικής ιδιότητας, της κρατικής εξουσίας από τον κ. Μητσοτάκη πραγματώνεται το πρώτον, ήδη κατά τη στιγμή της παράτυπης και αντισυνταγματικής εκχώρησης στον κ. Γεραπετρίτη της διοίκησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χωρίς ποτέ να ορκιστεί Υπουργός. 

Ο κ. Γεραπετρίτης βαφτίζεται εν συνεχεία μεταβατικός Υπουργός από τον Πρωθυπουργό, χωρίς να υφίσταται τέτοια έννοια «μεταβατικός», και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τον έχρισε ως συντονιστή για την υπόθεση και την έρευνα στα Τέμπη, δυνάμει της πρωθυπουργικής εντολής.

Είναι προφανές ότι με βάση την κείμενη νομοθεσία αλλά ακόμα και την παράτυπη ανάθεση της διοίκησης του υπουργείου υποδομών και μεταφορών στον κ. Γεραπετρίτη, από πουθενά δεν προκύπτει ως αρμοδιότητα του, ως ιδιότητα που του αποδίδεται αυτή του συντονιστή της υπόθεσης και της έρευνας.

Αρμοδιότητα να επιληφθεί της έρευνας και της υπόθεσης για το δυστύχημα είχε αποκλειστικά ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και οι δικαστικές αρχές. Ουδείς άλλος. Ούτε καν ο Πρωθυπουργός. Γι αυτό υπάρχει η θεμελιώδης συνταγματική αρχή της διάκρισης των λειτουργιών, της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης, η οποία παραβιάστηκε κατάφωρα στην υπόθεση του πολύνεκρου, τραγικού δυστυχήματος.

Όλως παράτυπα όμως, με απευθείας εντολή απ τον Πρωθυπουργό ο κ. Γεραπετρίτης συνέστησε Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που εξέδωσε πόρισμα.

Εν συνεχεία με συντονισμό από τους δύο στενούς συνεργάτες του, κκ Γεραπετρίτη και Τριαντόπουλο πραγματοποιείται ένα ακόμα έγκλημα με τεράστια πολιτειακή, θεσμική απαξία. Η συγκάλυψη και το μπάζωμα στα Τέμπη, που βαφτίστηκε κατ ευφημισμό αποκατάσταση του πεδίου.

Κατέλυσαν κάθε έννοια κράτους δικαίου, θεμελιώδεις αρχές και θεσμούς, κατέλυσαν την διάκριση των εξουσιών και υπεκατέστησαν και τις 3 από το Σύνταγμα μας προβλεπόμενες εξουσίες, παρεμπόδισαν ουσιωδώς το έργο της δικαιοσύνης, των διωκτικών αρχών και των ερευνητών.

Εν είδει εισαγγελέα- ανακριτή διέταξαν τη μεταφορά υλικών και το μπάζωμα σε χώρο εγκλήματος που διερευνάτο, καταστρατηγώντας την αρμοδιότητα του (εισαγγελέα- ανακριτή), εν είδει νομοθέτη κατήργησαν και παρέκαμψαν τις προβλεπόμενες διαδικασίες και συνέστησαν οίκοθεν επιτροπή εμπειρογνωμόνων, εν είδει τεχνικών εμεπιρογνωμόνων αποφάσισαν ότι ο τοπικός πίνακας χειρισμού στη Λάρισα συνιστούσε τηλεδιοίκηση.

Ο σφετερισμός και κατάχρηση εξουσίας συνοψίζεται στο «κράτος είμαστε εμείς»…

Η εκτελεστική εξουσία υπόκειται στο Σύνταγμα στους νόμους, που θέτουν το πλαίσιο και το όριο άσκηση τους. Η εκτελεστική εξουσία, δεν είναι απεριόριστη, ανεύθυνη, ανεξέλεγκτη ούτε μπορεί να παρακάμπτει, να αλλοιώνει, να καταστρατηγεί την διάκριση των εξουσιών, την λειτουργία των θεμελιωδών αρχών του πολιτεύματος.
 
Όλες αυτές οι ευθύνες πρέπει να διερευνηθούν και να φτάσουν στο φυσικό δικαστή. Κάθε άλλη μεθόδευση οδηγεί σε συγκάλυψη και συσκότιση της αλήθειας και των υπευθύνων.


 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments