
ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ
Οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της μείωσης της εκπομπής CO2 των αυτοκινήτων
Το ανώτατο όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να μειωθεί στα 95 γρ./χλμ έως το 2020, σύμφωνα με νομοσχέδιο που ενέκρινε το Κοινοβούλιο την Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου. Με το κείμενο, προϊόν ανεπίσημης συμφωνίας μεταξύ ΕΚ και Συμβουλίου, εισάγονται κατά την περίοδο 2020-2022 τα «πιστωτικά υπερμόρια» , δηλαδή ένα σύστημα ευνοϊκότερης βαθμολόγησης των λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων της ίδιας σειράς.
Στη διάρκεια των συνομιλιών με το Συμβούλιο, οι ευρωβουλευτές που διαπραγματεύθηκαν εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου περιόρισαν την προτεινόμενη « σταδιακή εισαγωγή» του υποχρεωτικού στόχου των 95 γρ./χλμ στο 95 % των νέων αυτοκινήτων και σε ένα μόνο έτος, το 2020.
Το εν λόγω νομοσχέδιο εγκρίθηκε σήμερα με 499 ψήφους υπέρ, 107 κατά και 9 αποχές. «Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας δείχνει ότι η Ευρώπη θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρος στον τομέα της μείωσης της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα, καθώς ο στόχος των 95 γρ./χλμ ισοδυναμεί με εξοικονόμηση 50 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως. Ωστόσο, το κόστος της καινοτομίας πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτό και οικονομικά εφικτό, τόσο για τους καταναλωτές όσο και τους κατασκευαστές», δήλωσε ο εισηγητής Thomas Ulmer (ΕΛΚ, Γερμανία). «Θα εισαγάγουμε επίσης νέους κύκλους δοκιμών που θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης», πρόσθεσε.
Πιστωτικά υπερμόρια
Τα «πιστωτικά υπερμόρια»(ευνοϊκότερη βαθμολόγηση μοντέλων της ίδιας σειράς με πολύ χαμηλή εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα) θα επιτρέπονται κατά την περίοδο 2020-2022, αλλά με ανώτατο όριο τα 7,5 γρ./χλμ. Δεν θα υπάρχουν πιστωτικά υπερμόρια κατά την περίοδο 2016-2020. Οι ακόλουθοι πολλαπλασιαστές θα ισχύουν: ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει λιγότερα από 50 γρ./χλμ θα μετρά ως 2 επιβατικά αυτοκίνητα το 2020, ως 1,67 επιβατικά αυτοκίνητα το 2021, ως 1,33 επιβατικά αυτοκίνητα το 2022, και ως 1 επιβατικό αυτοκίνητο το 2023.
Προς μια πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών
Οι ευρωβουλευτές τονίζουν ότι θα πρέπει να τεθεί το συντομότερο δυνατό σε ισχύ η νέα παγκόσμια διαδικασία δοκιμών ελαφρών οχημάτων (WLTP), που ανέπτυξε ο ΟΗΕ και που αντανακλά καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η νέα διαδικασία δοκιμών θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ έως το 2017.
Τα μέλη του ΕΚ επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, πολλοί κατασκευαστές έχουν εκμεταλλευτεί τις αδυναμίες στην τρέχουσα διαδικασία παρουσιάζοντας στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση καυσίμων και την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων που δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Επόμενα βήματα
Η προτεινόμενη αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί από το Συμβούλιο των Υπουργών πριν τεθεί σε ισχύ.
Κείμενο που εγκρίθηκε (κάντε κλικ στις 25.02.2014):
http://www.europarl.europa.eu/plenary/el/texts-adopted.html
Η συζήτηση μαγνητοσκοπημένη (κάντε κλικ στις 24.02.2014):
http://www.europarl.europa.eu/ep-live/el/plenary/search-by-date
Ιστοσελίδα του εισηγητή Thomas Ulmer (ΕΛΚ, Γερμανία)
http://www.europarl.europa.eu/meps/el/28221/THOMAS_ULMER_home.html
Φάκελος διαδικασίας
http://www.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?reference=2012/0190(COD)&l=en
Πιο εύκολη γίνεται η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων εγκληματιών σε όλη την ΕΕ
Πιο εύκολα θα μπορούν πλέον οι αρχές των κρατών μελών να προβαίνουν στη δέσμευση και την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων από εγκληματικές ενέργειες, σύμφωνα με τους νέους κανόνες που ενέκρινε το ΕΚ την Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου. Σήμερα, δεσμεύονται και δημεύονται λιγότερο από το 1% των εσόδων από εγκλήματα, όπως η διακίνηση ναρκωτικών, η παραχάραξη, η εμπορία ανθρώπων και το λαθρεμπόριο όπλων. Το εν λόγω νομοσχέδιο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της ΕΕ για την καταπολέμηση της απάτης και της διαφθοράς.
«Θα πρέπει να ακολουθούμε τα χρήματα πέρα από τα εθνικά σύνορα και να προβαίνουμε σε κατάσχεση των κερδών των εγκληματιών. Αυτή θα πρέπει να είναι η προτεραιότητά μας. Μόνο έτσι ελπίζουμε ότι θα περιοριστούν οι σοβαρές μορφές εγκλημάτων. Είναι απαράδεκτο να στέλνουμε ορισμένους εγκληματίες στη φυλακή, αλλά να αφήνουμε το βρώμικο χρήμα να κυκλοφορεί», δήλωσε η Monica Luisa Macovei (ΕΛΚ, Ρουμανία), εισηγήτρια της σχετικής έκθεσης που εγκρίθηκε σήμερα με 631 ψήφους υπέρ, 19 κατά και 25 αποχές.
Κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων
Με το εν λόγω νομοσχέδιο, προϊόν ήδη επιτευχθείσας συμφωνίας μεταξύ ΕΚ και Συμβουλίου, τα κράτη μέλη υποχρεώνονται να προβαίνουν στη δήμευση των περιουσιακών στοιχείων που προέρχονται από εγκληματικές πράξεις, όπως η διακίνηση ναρκωτικών, η παραχάραξη, η εμπορία ανθρώπων και το λαθρεμπόριο όπλων, κατόπιν της τελεσίδικης καταδίκης του εκάστοτε εγκληματία.
Οι αρμόδιες αρχές θα μπορούν μάλιστα να κατάσχουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία, ακόμη και αν ο ύποπτος ή κατηγορούμενος είναι άρρωστος ή δικάστηκε ερήμην.
Επέκταση των αρμοδιοτήτων κατάσχεσης
Χάρη στους νέους κανόνες τα κράτη μέλη θα μπορούν να κατάσχουν περιουσιακά στοιχεία που αποκτήθηκαν μέσω παρόμοιων εγκλημάτων, όπως είναι οι περιπτώσεις ενεργητικής ή παθητικής δωροδοκίας είτε στον ιδιωτικό τομέα είτε στα θεσμικά όργανα της ΕΕ ή των κρατών μελών της ΕΕ, η συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, η παιδική πορνογραφία ή τα εγκλήματα στον κυβερνοχώρο. «Η εκτεταμένη δήμευση θα πρέπει να είναι δυνατή όταν ένα δικαστήριο κρίνει ότι τα επίδικα περιουσιακά στοιχεία προέκυψαν από εγκληματική συμπεριφορά», διευκρινίζεται στο κείμενο.
Ανάκτηση περιουσιακών στοιχείων από τρίτους
Η δήμευση από τρίτα μέρη θα πρέπει να καταστεί δυνατή «όταν οι εν λόγω τρίτοι γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν ότι ο σκοπός της μεταβίβασης ή απόκτησης ήταν να αποφευχθεί η δήμευση, με βάση συγκεκριμένα στοιχεία και περιστάσεις, μεταξύ των οποίων ότι η μεταβίβαση ή απόκτηση πραγματοποιήθηκε χωρίς αντάλλαγμα ή με αντάλλαγμα σημαντικά κατώτερο από την αγοραία αξία».
Κοινωνική επαναχρησιμοποίηση των κατασχεθέντων περιουσιακών στοιχείων
Σύμφωνα με το κείμενο, τα κράτη μέλη θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο λήψης μέτρων, χάρη στα οποία θα καταστεί δυνατή η χρήση των κατασχεθέντων περιουσιακών στοιχείων για το δημόσιο συμφέρον ή κοινωνικούς σκοπούς.
Επόμενα βήματα
Η συμφωνία θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί επίσημα από το Συμβούλιο κατά τις προσεχείς εβδομάδες. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 30 μήνες για να μεταφέρουν την οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο. Από τις χώρες που δεν συμμετέχουν πλήρως στη νομοθεσία που διέπει τον τομέα της δικαιοσύνης και των εσωτερικών υποθέσεων, η Ιρλανδία αποφάσισε να συμμετάσχει στους νέους κανόνες, σε αντίθεση με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία που αποκλείονται από τη νομοθεσία στον τομέα αυτό.
Κείμενο που εγκρίθηκε (κάντε κλικ στις 25.02.2014):
http://www.europarl.europa.eu/plenary/el/texts-adopted.html
Η συζήτηση μαγνητοσκοπημένη (κάντε κλικ στις 24.02.2014):
http://www.europarl.europa.eu/ep-live/el/plenary/search-by-date
Βίντεο από τη συνέντευξη Τύπου (25.02.2014 στις 15.30 τοπική ώρα Γαλλίας):
http://www.europarl.europa.eu/ep-live/el/other-events/video?event=20140225-1530-SPECIAL-UNKN
Ιστοσελίδα της εισηγήτριας Luisa Macovei (ΕΛΚ, Ρουμανία)
http://www.europarl.europa.eu/meps/el/96824/Monica%20Luisa%20MACOVEI_home.html
Φάκελος διαδικασίας
http://www.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?lang=en&reference=2012/0036(COD)
Η ΕΕ προσφέρει καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης σε υπηκόους τρίτων χωρών
Η ΕΕ θα προσφέρει καλύτερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης σε ταλαντούχους υπηκόους τρίτων χωρών, που έρχονται στην επικράτεια της ως φοιτητές ή ερευνητές, προκειμένου να ενισχυθεί η μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα των κρατών μελών. Οι νέοι κανόνες, που εγκρίθηκαν από την ολομέλεια την Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου, διευκρινίζουν επίσης τους όρους εισόδου και διαμονής στην ΕΕ ασκούμενων, εθελοντών, μαθητών και εσωτερικών άμισθων βοηθών που προέρχονται από τρίτες χώρες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ευρωπαϊκή Ένωση δαπανά κάθε χρόνο για την έρευνα και την ανάπτυξη 0,8% του ΑΕΠ λιγότερο σε σχέση με τις ΗΠΑ και 1,5% λιγότερο σε σχέση με την Ιαπωνία.
Με το εν λόγω νομοσχέδιο αναθεωρούνται οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των υπηκόων τρίτων χωρών και να καταστεί η ΕΕ πιο ελκυστική σε όσους εκ των υπηκόων τρίτων χωρών αναζητούν ευκαιρίες για να κάνουν έρευνα, να σπουδάσουν, να συμμετάσχουν σε προγράμματα ανταλλαγής μαθητών, να εργασθούν στο πλαίσιο αμειβόμενης ή άμισθης πρακτικής άσκησης, εθελοντικής εργασίας ή να απασχοληθούν ως άμισθοι εσωτερικοί βοηθοί («au pair»).
«Πολλές άλλες χώρες στον κόσμο έχουν κάνει καλύτερη δουλειά από ό,τι εμείς όσον αφορά την προσέλκυση ικανών και καλά καταρτισμένων εργαζομένων. Εμείς έχουμε συχνά πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Χρειάζονται, επομένως, απλοποιημένοι και σαφέστεροι κανόνες προκειμένου να γίνει η ΕΕ πιο ελκυστική. Η αύξηση των ξένων φοιτητών και οι διεθνείς ανταλλαγές θα προωθήσουν την οικονομική ανάπτυξη και την καινοτομία, θα δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις απασχόλησης σε μακροπρόθεσμη βάση και θα κάνουν τα κράτη μέλη μας πιο ανταγωνιστικά», δήλωσε η Cecilia Wikström (Φιλελεύθεροι, Σουηδία), εισηγήτρια της έκθεσης που εγκρίθηκε σήμερα από την ολομέλεια με 578 ψήφους υπέρ, 79 κατά και 21 αποχές.
Περισσότερος χρόνος για τη δημιουργία μιας επιχείρησης
Αφού ολοκληρώσουν την έρευνα ή τις σπουδές τους, ερευνητές και φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα διαμονής στο κράτος μέλος της ΕΕ στο οποίο έκαναν την έρευνά τους ή σπούδασαν για επιπλέον 18 μήνες, προκειμένου να δημιουργήσουν μια επιχείρηση ή να αναζητήσουν εργασία. Οι ευρωβουλευτές τάχθηκαν υπέρ του 18μηνου, σε αντίθεση με την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να περιοριστεί ο χρόνος αυτός στους 12 μήνες. Τόνισαν επίσης ότι τα μέλη των οικογενειών των ερευνητών και των φοιτητών θα έχουν επίσης το δικαίωμα διαμονής και εργασίας στο κράτος όπου εργάζονται οι συγγενείς τους.
Αυστηρότερες προθεσμίες
Προβλέπεται παράλληλα η συντόμευση του χρόνου εξέτασης των αιτήσεων για τη χορήγηση αδειών διαμονής. Οι ευρωβουλευτές πρότειναν τα κράτη μέλη να αποφαίνονται σχετικά με κάθε αίτηση εντός προθεσμίας τριάντα ημερών - σε αντίθεση με την πρόταση της Επιτροπής για προθεσμία 60 ημερών. Σύμφωνα με το εν λόγω νομοσχέδιο, «σε περίπτωση που η εθνική νομοθεσία τους προβλέπει τη δυνατότητα προσφυγής έναντι διοικητικής αρχής, οι αρμόδιες αρχές των κρατών μελών αποφασίζουν για την προσφυγή το αργότερο εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κατάθεσης της προσφυγής».
Λογικά τέλη
Τα κράτη μέλη μπορούν να απαιτούν από τους αιτούντες την καταβολή τελών για τη διεκπεραίωση της αίτησής τους. Ωστόσο, το επίπεδο των εν λόγω τελών δεν πρέπει να είναι υπερβολικό ή δυσανάλογο κατά τρόπο που ενδεχομένως δυσχεραίνει την επίτευξη των στόχων της εν λόγω οδηγίας. Οι ευρωβουλευτές διευκρινίζουν ότι, σε περίπτωση που τα τέλη αυτά καταβάλλονται από τον υπήκοο τρίτης χώρας, ο εν λόγω υπήκοος έχει το δικαίωμα να αποζημιωθεί από τον φορέα υποδοχής ή την οικογένεια υποδοχής, αντιστοίχως.
Κινητικότητα των εθελοντών
Σύμφωνα με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι ερευνητές, φοιτητές και οι ασκούμενοι θα έχουν το δικαίωμα να μεταβούν σε άλλες χώρες της ΕΕ και να πραγματοποιήσουν εκεί μέρος της έρευνας, των σπουδών ή της πρακτικής άσκησής τους, για διάστημα έως έξι μηνών. Οι ευρωβουλευτές προτείνουν να δοθεί το δικαίωμα αυτό και στους εθελοντές.
Επόμενα βήματα
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε στο στάδιο της πρώτης ανάγνωσης το νομοσχέδιο, προκειμένου να εδραιώσει το έργο που έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής και να το παραδώσει στο επόμενο Κοινοβούλιο. Με τον τρόπο αυτό, οι ευρωβουλευτές που θα λάβουν τη σκυτάλη μετά από τις εκλογές του Μαΐου δεν θα ξεκινήσουν να δουλεύουν από το μηδέν, αλλά θα βασιστούν στο έργο που έχει επιτελεστεί στη διάρκεια της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου. Το νέο Κοινοβούλιο μπορεί, ωστόσο, να αποφασίσει να κάνει μια νέα αρχή, κατόπιν σχετικού αιτήματος μιας κοινοβουλευτικής επιτροπής και της σύμφωνης γνώμης της διάσκεψης των αρχηγών των πολιτικών ομάδων.
Διαδικασία: συναπόφαση (συνήθης νομοθετική διαδικασία), 1η ανάγνωση
Κείμενο που εγκρίθηκε (κάντε κλικ στις 25.02.2014):
http://www.europarl.europa.eu/plenary/el/texts-adopted.html
Η συζήτηση μαγνητοσκοπημένη (κάντε κλικ στις 24.02.2014):
http://www.europarl.europa.eu/ep-live/el/plenary/search-by-date
Ιστοσελίδα της εισηγήτριας Cecilia Wikström (Φιλελεύθεροι, Σουηδία)
http://www.europarl.europa.eu/meps/el/96677/CECILIA_WIKSTROM_home.html
Φάκελος διαδικασίας
http://www.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?reference=2013/0081%28COD%29&l=en
Στα 3,5 δις διατηρείται η βοήθεια προς τους απόρους κατά την περίοδο 2014-2020
Οι φτωχότεροι πολίτες της ΕΕ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τρόφιμα, βασικό εξοπλισμό και υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους κατά την περίοδο 2014-2020, στο πλαίσιο συμφωνίας μεταξύ Κοινοβουλίου και Συμβουλίου που ενέκρινε η ολομέλεια την Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου. Οι ευρωβουλευτές κατάφεραν να διατηρήσουν τον προϋπολογισμό του Ταμείου στα 3,5 δισ. ευρώ και να δεσμευθεί το Συμβούλιο ότι το ταμείο θα είναι αμέσως πλήρως λειτουργικό.
«Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την Επιτροπή και τα κράτη μέλη, που διήρκεσαν ένα χρόνο, καταφέραμε να πετύχουμε τους βασικούς στόχους μας: να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του Ταμείου από τα προτεινόμενα 2,5 δισ. ευρώ στα 3,5 δισ. ευρώ, να ενισχυθεί ο ρόλος που διαδραματίζουν οι οργανώσεις κατά της φτώχειας στο σχεδιασμό, τη λειτουργία και την παρακολούθηση του προγράμματος, και να απλουστευθούν οι διοικητικές διαδικασίες. Το νέο πρόγραμμα στο οποίο έχουμε συμφωνήσει αποτελεί την πρώτη συγκεκριμένη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία με στόχο να φτάσει η βοήθεια στους ανθρώπους που βιώνουν ακραίες στερήσεις, όπως είναι η πείνα, η έλλειψη στέγης και η παιδική φτώχεια, σε όλα τα κράτη μέλη», δήλωσε η Emer Costello (Σοσιαλιστές, Ιρλανδία), εισηγήτρια της σχετικής έκθεσης εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Καμία περικοπή του προϋπολογισμού
Χάρη στο Κοινοβούλιο, ο προϋπολογισμός του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους για την περίοδο 2014-2020 θα διατηρηθεί στα 3,5 δισ. ευρώ, δηλαδή στο ποσό που ήταν διαθέσιμο κατά την περίοδο 2007-2013 μέσω του προγράμματος διανομής τροφίμων. Τα κράτη μέλη είχαν αρχικά προτείνει τη μείωση του προϋπολογισμού του Ταμείου κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Ευρύτερο πεδίο εφαρμογής
Το νέο πρόγραμμα θα καλύπτει όλα τα κράτη μέλη και θα αντικαταστήσει το πρόγραμμα διανομής τροφίμων, στα πλαίσια του οποίου διανέμονταν σε όσους είχαν ανάγκη τα πλεονάσματα τροφίμων που παράγονταν στο πλαίσιο της κοινής γεωργικής πολιτικής. Το πεδίο εφαρμογής του Ταμείου θα επεκταθεί προκειμένου να συμπεριλάβει δύο προγράμματα για την παροχή επισιτιστικής βοήθειας και βασικής υλικής συνδρομής (π.χ. ρούχα και σχολικά υλικά), αλλά και να χρηματοδοτήσει μέτρα για την ένταξη στην κοινωνία των άπορων πολιτών της ΕΕ
Δωρεές τροφίμων
Το Ταμείο θα στηρίζει επίσης τις δωρεές τροφίμων και ιδίως τη συλλογή, μεταφορά και διανομή τροφίμων, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη τους.
Ποσοστό συγχρηματοδότησης
Κατόπιν σχετικού αιτήματος του Κοινοβουλίου, το κείμενο ορίζει το ποσοστό χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο 85% των επιλέξιμων δαπανών, ενώ το υπόλοιπο 15% θα καταβάλλεται από τα κράτη μέλη. Στην περίπτωση των χωρών που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση το ποσοστό συγχρηματοδότησης της ΕΕ θα φτάνει το 95%.
Επόμενα βήματα
Το κείμενο θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί επισήμως από το Συμβούλιο. Προβλέπει, μάλιστα, την εφαρμογή μεταβατικών μέτρων προκειμένου να αποφευχθεί η διακοπή της παροχής της βοήθειας.
Συμπληρωματικές πληροφορίες
Το 2011, σχεδόν το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων (περίπου 120 εκατομμύρια) βρίσκονταν στα πρόθυρα της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού - δηλαδή περίπου τέσσερα εκατομμύρια περισσότερα άτομα από ό,τι το προηγούμενο έτος. Το Κοινοβούλιο αγωνίστηκε σκληρά το 2011 για να συνεχιστεί το πρόγραμμα επισιτιστικής βοήθειας προς τους άπορους πολίτες της ΕΕ, ενώ ορισμένα κράτη μέλη ζητούσαν να καταργηθεί προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα.
Το εν λόγω ψήφισμα εγκρίθηκε με 592 ψήφους υπέρ, 61 κατά και 31 αποχές.
Διαδικασία: Συναπόφαση (συνήθης νομοθετική διαδικασία), συμφωνία σε 1η ανάγνωση
Κείμενο που εγκρίθηκε (κάντε κλικ στις 25.02.2014):
http://www.europarl.europa.eu/plenary/el/texts-adopted.html
Ιστοσελίδα της εισηγήτριας Emer Costello (Σοσιαλιστές, Ιρλανδία)
http://www.europarl.europa.eu/meps/el/112071/EMER_COSTELLO_home.html
Φάκελος διαδικασίας
http://www.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?reference=2012/0295(COD)&l=en
Σχόλια - Facebook Comments