....

ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΦΚΑ – ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Πολλά προβλήματα προκάλεσε η απόφαση που έλαβε στις 16 Φεβρουαρίου 2024 η Διοίκηση του ΕΦΚΑ και η οποία προβλέπει αφενός ότι η ασφαλιστική ικανότητα θα χορηγείται πλέον από τα τμήματα μητρώου του φορέα, χωρίς ραντεβού και χωρίς τους περιορισμούς της χωρικής αρμοδιότητας των τοπικών διευθύνσεων, και πως αφετέρου η μεταβολή των στοιχείων θα γίνεται χωρίς τους περιορισμούς της χωρικής αρμοδιότητας.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο Εργαζομένων Αττικής & Νήσων του ΕΦΚΑ η εξέλιξη αυτή έχει δημιουργήσει, ειδικά στις τοπικές διευθύνσεις της Αττικής, ουρές συνωστισμό, μεγάλη ταλαιπωρία για ασφαλισμένους και εργαζόμενους. Η συσσώρευση του κόσμου δεν αφορά μόνο στα τμήματα μητρώου, αλλά επεκτείνεται και στα τμήματα ασφάλισης και συντάξεων, καθώς οι μη μισθωτοί πρέπει να περάσουν από εκεί για να διαπιστωθεί ότι δεν οφείλουν.

Η αρχαιότητα των υπολογιστών στις περισσότερες τοπικές διευθύνσεις, η έλλειψη διαλειτουργικότητας των διαφορετικών συστημάτων και οι χαμηλές ταχύτητες στο λογισμικό, συμβάλλουν περαιτέρω στην αύξηση των χρόνων εξυπηρέτησης.
Παράλληλα, το τηλεφωνικό κέντρο 1555 ενημερώνει διαρκώς για την χωρίς ραντεβού και χωρίς χωρικούς περιορισμούς προσέλευση για την ασφαλιστική ικανότητα, με αποτέλεσμα οι τοπικές διευθύνσεις να έχουν «πνιγεί» στον κόσμο και οι ασφαλισμένοι να γυρίζουν από τοπική σε τοπική, προσπαθώντας να εντοπίσουν τη μικρότερη ουρά.

Ο συνωστισμός και η ταλαιπωρία δημιουργούν αγανάκτηση στους ασφαλισμένους και ξέσπασμα προς το προσωπικό του ΕΦΚΑ, που δίνει τιτάνιο αγώνα, σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, για να λειτουργήσει. Την ίδια στιγμή, τα τμήματα συνεχίζουν να εξυπηρετούν και τα υπόλοιπα αντικείμενα, με αποτέλεσμα τους συνεχείς διαπληκτισμούς ανάμεσα στα ραντεβού και στους ελεύθερα προσερχόμενους.

Κατά τον Σύλλογο Εργαζομένων Αττικής & Νήσων του ΕΦΚΑ αποτελεί κοινή διαπίστωση άτι η θέσπιση των ραντεβού και της χωρικής αρμοδιότητας των οργανικών μονάδων αποτέλεσε για τον φορέα βήμα εκσυγχρονισμού και αποτελεσματικής οργάνωσης. Η δε η ολική κατάργηση των βημάτων αυτών αποτελεί οπισθοδρόμηση του οργανισμού και πισωγύρισμα στις εικόνες με τις ουρές, περασμένων δεκαετιών.

Επιπλέον, οι περιορισμένοι ανθρώπινοι πόροι που διαθέτει ο φορέας λόγω της υποστελέχωσης, η ξεπερασμένη υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και οι χωροταξικές δυνατότητες των υπηρεσιών, θέτουν από μόνες τους αριθμητικά αλλά κυρίως ανθρώπινα όρια, στις καθημερινές δυνατότητες εξυπηρέτησης.

Στη βάση αυτή, ο Σύλλογος Εργαζομένων Αττικής & Νήσων ΕΦΚΑ ζήτησε από την ηγεσία του φορέα την άμεση επαναφορά στην προηγούμενη κατάσταση και την ταυτόχρονη ενεργοποίηση όλων των δυνατών ηλεκτρονικών μέσων για την εξυπηρέτηση της ασφαλισπκής ικανότητας.

 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments