....

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΑΚΡΗ: «ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΚΑΙ ΒΙΑΣΤΙΚΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ»


Κατά την παρέμβασή της στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για το «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς, διατάξεις για θέματα ανθρώπινου δυναμικού και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, νομοθετικό πλαίσιο εκπαίδευσης των σπουδαστών/σπουδαστριών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για την ένταξη στον κλάδο Π.Ε. Επιτελικών Στελεχών, διατάξεις για την ολοκλήρωση της μεταφοράς των δασικών υπηρεσιών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διατάξεις για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ‘Ελλάδα 2.0’, Εθνική Σύνταξη Ομογενών, και άλλες επείγουσες διατάξεις», η Βουλευτής Πέλλας κ. Θεοδώρα Τζάκρη το χαρακτήρισε ως νομοσχέδιο «σκούπα», διότι πέραν των ρυθμίσεων του επισπεύδοντος Υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνει και μια σειρά ρυθμίσεων τουλάχιστον άλλων έξη Υπουργείων. Αναφερόμενη σε ορισμένες διατάξεις του μεταξύ άλλων σημείωσε:
-τον προβληματικό χαρακτήρα του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Καταπολέμησης της Διαφθοράς αφού δεν περιλαμβάνει την προστασία των «πληροφοριοδοτών δημόσιου συμφέροντος,
-το προβληματικό κατώτατο όριο βαθμολόγησης των 500 μορίων της δομημένης συνέντευξης που απαιτείται για επιλογή σε θέση στο δημόσιο, αγνοώντας τα τυπικά προσόντα του υποψηφίου.
-την απαράδεκτη συνέχιση των απευθείας αναθέσεων εις το όνομα του covid, 
-την αποτυχία του επιτελικού κράτους κατά τη μεταφορά των ζώων συντροφιάς από το ΥΠΑΑΤ στο Εσωτερικών.
-την ανεπαρκή ρύθμιση στο θέμα της Εθνικής Σύνταξης Ομογενών από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση σημειώνοντας ότι πρέπει να καταβάλλεται στα 15 τουλάχιστον έτη διαμονής στους ομογενείς και όχι στα 30.  Επιπλέον, σημείωσε ότι η Κυβέρνηση έχει καθυστερήσει 32 μήνες να επιλύσει  το πρόβλημα που έχει προκύψει για την απόδοση του πλήρους επιδόματος στους ανασφάλιστους υπερήλικες ομογενείς από την Αλβανία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της κ. Τζάκρη:


«Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές
Συζητούμε σήμερα ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών το οποίο πολύ-διαφημίστηκε πρωτίστως για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς, κατέληξε όμως ως ένα ακόμη νομοσχέδιο «σκούπα», το οποίο πέραν των ρυθμίσεων του επισπεύδοντος Υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνει και μια σειρά ρυθμίσεων τουλάχιστον άλλων έξη Υπουργείων. Ένα νομοσχέδιο «πολύχρωμη κουρελού», το οποίο φέρει  και ένα βαρύγδουπο τίτλο που ξεδιπλώνεται σε οκτώ σειρές που όσο και αν προσπαθήσουμε δύσκολα θα καταλάβουμε σε τι τελικά αποσκοπεί.
Θα ξεκινήσω με ένα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά στην παρέκκλιση της διαδικασίας που τείνει μάλιστα να γίνει κανόνας. Στη διαβούλευση το νομοσχέδιο περιλάμβανε 51 άρθρα και τελικά το καταθέσατε με 89. Τι σημαίνει αυτό; Ότι 38 άρθρα δεν τέθηκαν σε διαβούλευση και προστέθηκαν εκ των υστέρων. Είναι σαφές πλέον πως εννοείτε τη διαφάνεια. Μια έννοια άμεσα συνδεδεμένη με τη διαφθορά που δήθεν προσπαθείτε να καταπολεμήσετε με το παρόν νομοσχέδιο. Τα μισά άρθρα του νομοσχεδίου να μην μπαίνουν σε διαβούλευση.
Και θα περάσω στην ουσία του θέματος και θα επικεντρωθώ στα κυριότερα ζητήματα:
Ζητήματα του Υπουργείου Εσωτερικών. Τι έχουμε;
Ένα νομοσχέδιο που το πρώτο κιόλας άρθρο του θεσπίζει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς. Είναι παράδοξο βέβαια, το πιο διεφθαρμένο κόμμα της μεταπολίτευσης, να φέρνει νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που μας εκπλήσσετε. Το έχουμε συνηθίσει από εσάς και υποθέτω βρίσκεται στην γραμμή του «ρίχνω στάχτη στα μάτια του κόσμου». Το οποίο ονομάζεται πολιτική υποκρισία και προφανώς είναι η μέθοδος με την οποία η ΝΔ πορεύεται πολιτικά όσο χρόνο βρίσκεται στην εξουσία. Από πού να ξεκινήσω και που να τελειώσω σε ότι αφορά τις πράξεις της πολιτικής σας δραστηριότητας η οποία κατακλύζεται από πράξεις οικονομικής διαφθοράς και  πιστεύω για να το πω απλά ότι δεν έχετε πάρει καμία πολιτική απόφαση χωρίς να περιέχεται εντός αυτής ένα οικονομικό έγκλημα.
Εξού δε και η ζέση που έχετε να ελέγχετε την δικαιοσύνη με κάθε τρόπο. Διότι κάποια από αυτά καταλήγουν και σε επίπεδο δικαστικής διερεύνησης.
 Καμία νομοθέτηση δεν γίνεται της Οδηγίας της ΕΕ 1937/2019 για την προστασία των «πληροφοριοδοτών δημόσιου συμφέροντος», την οποία θα έπρεπε να έχουμε ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο από τον περασμένο Οκτώβριο. Κάτι που δεν έγινε στη βάση μιας έωλης αιτιολόγησης του κ. Υπουργού που διαπίστωσε,  όπως έχει πει, «ένα εξαιρετικά κακό προηγούμενο χρήσεως της προστασίας των μαρτύρων, για να ενοχοποιηθούν πολιτικοί αντίπαλοι».  Να σας πω λοιπόν ότι μια χαρά χρησιμοποιήθηκε ο θεσμός των προστατευομένων μαρτύρων στο παρελθόν, απλά δεν σας συνέφερε και δεν σας συμφέρει.
Γιατί; Γιατί το μισό σας υπουργικό συμβούλιο ελέγχεται από την Δικαιοσύνη και προφανώς αυτό που εσείς έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας δεν είναι να δημιουργήσετε ένα σχέδιο αποτροπής των κακουργηματικών πράξεων, αλλά ένα σχέδιο συγκάλυψης αυτών.  Η ακεραιότητα κύριε Υπουργέ στο δημόσιο τομέα συνδέεται άρρηκτα με τη χάραξη ολοκληρωμένων πολιτικών προστασίας των πληροφοριοδοτών που ενεργούν προς το δημόσιο συμφέρον.
Στη δομημένη συνέντευξη για τους υποψηφίους για θέσεις ευθύνης στο δημόσιο, ορίζετε ως κατώτατο όριο βαθμολόγησης της συνέντευξης τα 500 μόρια. Τι κάνετε δηλαδή; Δίνετε πολύ μεγαλύτερη αξία και βάρος στη  συνέντευξη έναντι των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων και μάλιστα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί η συνέντευξη ως μέσο απόρριψης υποψηφίων που δεν σας είναι αρεστοί.
Συνεχίζεται στο άρθρο 31, εις το όνομα του covid,  ο χορός των απευθείας αναθέσεων και των κλειστών διαγωνισμών με αδιαφανείς διαδικασίες και καταχρηστικές πρακτικές ενώ από την άλλη αρνείστε να ελαφρύνετε ουσιαστικά τους Έλληνες πολίτες από το κύμα ακρίβειας που κατατρώει το εισόδημά του και αδυνατεί πλέον να ανταποκριθεί ακόμη και στις βασικές υποχρεώσεις του. Μόνο εκεί υπάρχει δημοσιονομική στενότητα.
Η δημιουργία κλάδου Επιτελικών Στελεχών προβλέφθηκε στον πρώτο νόμο της κυβέρνησής σας (ν. 4622/19-επιτελικό κράτος). Σχεδόν 3 χρόνια μετά δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε καν η έκδοση των αναγκαίων κανονιστικών  πράξεων. Αυτός είναι ο τρόπος νομοθέτησής σας.
Μήνες μετά την ψήφιση του νόμου για τη μεταφορά των ζώων συντροφιάς από το ΥΠΑΑΤ στο Εσωτερικών, δεν έχετε εξασφαλίσει ακόμη ούτε το διοικητικό μηχανισμό που θα υποστηρίξει τους δήμους ούτε τους αναγκαίους πόρους.
Είναι ξεκάθαρη ακόμη μια φορά η αποτυχία του επιτελικού κράτους σας.
Ζητήματα του Υπουργείου Οικονομικών
Τροποποιείται για τρίτη φορά η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης. Αυτή τη φορά για να συνεργάζεται και με τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης. Όλα πρέπει να έχουν την έγκριση του Μεγάρου Μαξίμου, του Πρωθυπουργού. Εμφανίζεται για πρώτη ένα Επενδυτικό Συμβούλιο το οποίο συστήνεται με Υπουργική Απόφαση, αρμόδιο για την παρακολούθηση της σύναψης και εκτέλεσης των δανειακών συμβάσεων που συνάπτονται στο πλαίσιο αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και καθορίζονται οι αποζημιώσεις και αμοιβές των μελών και του γραμματέα του Επενδυτικού Συμβουλίου κατ’ εξαίρεση του άρθρου 21 του ν.4354/2015. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως θα αμείβονται τα μέλη αυτού Συμβουλίου; Ποια η θητεία των μελών; Ποια η διάρκεια του Συμβουλίου;
Ζητήματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Είναι το θέμα της Εθνικής Σύνταξης Ομογενών, το οποίο όμως περιλαμβάνει δυο ζητήματα
Είναι το ζήτημα της εθνικής σύνταξης που αφορά σε χιλιάδες ομογενείς συνταξιούχους (Βορειοηπειρωτών και από την πρώην Σοβιετική Ένωση) .Άλλη μια φορά μεγάλα λόγια και υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Ο κ. Χατζηδάκης, παρά τις υποσχέσεις του κ. Μητσοτάκη, με το άρθρο 60 του νομοσχεδίου αυτού για την τροποποίηση άρθρου 7 του νόμου 4387/2016 προβλέπει ότι θα απαιτούνται 30 έτη διαμονής προκειμένου να λάβουν πλήρη εθνική σύνταξη οι ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση. Πρόκειται για μία ανεπαρκή ρύθμιση με μεγάλη καθυστέρηση. Η θέση η δική μας είναι ότι η εθνική σύνταξη πρέπει να καταβάλλεται στα 15 τουλάχιστον έτη διαμονής στους ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση, όπως και σε όλους τους Έλληνες, όπως αποτυπώθηκε και με τη σχετική τροπολογία που έχει κατατεθεί. Επιπλέον, αργήσατε 32 μήνες να επιλύσετε  το πρόβλημα που έχει προκύψει για την απόδοση του πλήρους επιδόματος στους ανασφάλιστους υπερήλικες ομογενείς από την Αλβανία το οποίο κόψατε το 2012 με τον νόμο 4093 και αρνηθήκατε να εφαρμόσετε τη σχετική τροπολογία που ψήφισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από τον Ιούνιο του  2019 που το διόρθωνε. Η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τροπολογίες και για τα δυο παραπάνω θέματα, τις οποίες σας καλούμε και να υπερψηφίσετε. Η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ είχε καταθέσει αυτές τις 2 τροπολογίες και το Φεβρουάριο του 2020 [οι οποίες δεν έγιναν δεκτές], προκειμένου να αποκατασταθεί το πρόβλημα της εθνικής σύνταξης αλλά και το πλήρες επίδομα στους ανασφάλιστους υπερήλικες ομογενείς να καλύπτει όλους τους δικαιούχους ομογενείς μας, Βορειοηπειρώτες  και την πρώην Σοβιετική Ένωση. Επιτέλους η Κυβέρνηση να αφήσει τα ημίμετρα και να αποδεχθεί, αφενός, την δεκαπενταετία διαμονής ως προς την εθνική σύνταξη και, αφετέρου, την χορήγηση επιτέλους του πλήρους επιδόματος στους υπερήλικες ανασφάλιστους ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση, όπως ζητούν και οι οργανώσεις των ομογενών και όπως το έχει υποσχεθεί η Νέα Δημοκρατία ήδη τρεις φορές, ξεκινώντας από την προεκλογική περίοδο του 2019 και φτάνοντας μέχρι τον  Νοέμβριο 2021 μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον τραγουδιστή Χρήστο Μάστορα.
Ζητήματα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Μεταφέρετε βιαστικά τις δασικές υπηρεσίες στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσπαθώντας να ολοκληρώσετε τις καλοκαιριάτικες ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές. Που θέλοντας να περιορίσει την αγανάκτηση και  να μεταθέσει τις ευθύνες για τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού που κατέκαψαν την Ελλάδα και θεωρώντας ότι έτσι θα βελτίωνε το επικοινωνιακό του προφίλ [για το μόνο που νοιάζεται] εξήγγειλε τη μεταφορά των δασικών υπηρεσιών από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Απλά κάνετε μια μεταφορά χωρίς να έχει οργανωθεί η ομαλή μετάβαση των υπαλλήλων των δασικών υπηρεσιών στη νέα κατάσταση, χωρίς την ενίσχυση των υπηρεσιών αυτών με το απαραίτητο προσωπικό και χρηματοδότηση. Επιπλέον, ανατίθεται στους δασικούς υπαλλήλους αρμοδιότητες για τη διαχείριση θεμάτων προϋπολογισμού, ελέγχου, εκκαθάρισης, ενταλματοποίησης και πληρωμής δαπανών χωρίς να  διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις.
Και σε λίγο ξεκινά η αντιπυρική περίοδος με τις δασικές υπηρεσίες σε όλη τη χώρα να προσπαθούν να βρουν το βηματισμό τους στη νέα κατάσταση. Ξεχάσατε τι συνέβη πέρυσι το καλοκαίρι.
Μεταρρυθμίζετε το καθεστώς του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, το οποίο αποτελεί σημαντική στήριξη στο εισόδημα των εργαζομένων που παρέχουν κρίσιμες και δύσκολες προκαλώντας τεράστια ανησυχία στους εργαζόμενους αυτούς.
Εμβόλιμες ρυθμίσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με στόχο πάλι εξυπηρετήσεις και τακτοποιήσεις κατά το τι συμφέρει με αδιαφανή κριτήρια διευκολύνει τη δυνατότητα αποστρατείας όσων αξιωματικών η υπηρεσία δεν μπορούσε να αποστρατεύσει, λόγω ηλικιακού ορίου ή χρόνων υπηρεσίας. Και παράλληλα, προστατεύοντας όσους έπρεπε να αποστρατευτούν λόγω ανώτατου ορίου ηλικίας.
Και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Κύριοι συνάδελφοι,
Είναι ένα νομοσχέδιο πρόχειρο, βιαστικό, χωρίς ειρμό, χωρίς αρχή μέση τέλος. Ένας κοντόφθαλμος σχεδιασμός που τελικά δεν πρόκειται να διορθώσει ή να περιορίσει τις γενικότερες παθογένειες που δημιουργήθηκαν μάλιστα και από με την πολύ πρόσφατη νομοθεσία του επιτελικού κράτους σας.
Ένα νομοσχέδιο «το ακριβώς αντίθετο της σωστής νομοθέτησης», που αντί να λύνει, δημιουργεί προβλήματα με την ασάφεια, την πολυπλοκότητα, τις αδιαφανείς διαδικασίες, την πολυδιάσπαση της νομοθετικής διαδικασίας που μοναδικό σκοπό έχει  να επιδεινώσει περαιτέρω το ελληνικό διοικητικό σύστημα με στόχο να ελέγξει κάθε πτυχή του κράτους και κάθε μηχανισμό ελέγχου του.»




 

Κατηγορία: 

Σχόλια - Facebook Comments